حضور سردار صفوی در همایش تجلیل از قهرمانان قرآنی اسلامشهر
سه شنبه, ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ ۱۳:۰۵ ۱۸
طبقه بندی: آخرین اخبار
چچ
حضور سردار صفوی در همایش تجلیل از قهرمانان قرآنی اسلامشهر

حضور سردار صفوی در همایش تجلیل از قهرمانان قرآنی اسلامشهر

همایش تجلیل از قهرمانان قرآنی اسلامشهر با حضور سردار رحیم صفوی و حاج عباس سلیمی معاون فرهنگی آستان عبدالعظیم حسنی با موفقیت برگزار شد .
به گزارش دارالقرآن شهرداری اسلامشهر، این همایش


همایش تجلیل از قهرمانان قرآنی اسلامشهر با حضور سردار رحیم صفوی و حاج عباس سلیمی معاون فرهنگی آستان عبدالعظیم حسنی با موفقیت برگزار شد .

به گزارش دارالقرآن شهرداری اسلامشهر، این همایش برای ششمین سال متوالی ، پنج شنبه 9 بهمن ماه جاری،همزمان با سالروز ولادت امام حسن عسگری (ع) و مقارن با سی و ششمین سالگرد انقلاب شکوهمند جمهوری اسلامی ، با حضور سردار سرلشکر پاسدار رحیم صفوی،حاج عباس سلیمی،امام جمعه و تعدادی از مسئولین ارشد اسلامشهر،ساعت 15 الی 17 در سالن اجتماعات آستان امامزاده عقیل اسلامشهر با موفقیت برگزار شد .

سردار سرلشکر پاسدار رحیم صفوی در این همایش ضمن ابلاغ سلام مقام معظم رهبری به خانواده شهیدان و جانبازان و آزاده اسلامشهر در سه محور به سخنرانی پرداخت .

وی در بخش اول سخنان خود به موضوع قرآن و انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: اساس و کتاب انقلاب کبیر ما قرآن بود.حضرت امام (ره) در مصاحبه خود در نوفل شاتو فرانسه گفت ما می خواهیم یک حکومت قرآنی تشکیل دهیم. خبرنگاران در هاله ای از ابهام و پریشانی رفتند چرا که از خود سؤال می کردند چگونه می شود با استفاده از قرآن حکومت تشکیل داد این حکومت سیاست داخلی وخارجی اش چگونه است؟

سردار صفوی در ادامه خطاب به قرآنیان افزود:عزیزان مباحث مربوط به قرآن اعم از فهم، تلاوت و مهم تر از همه عمل به قرآن اساس شکل گیری یک جامعه کمال یافته است.موضوع اصلی قرآن ساخت انسان است . اینکه انسان چگونه خلق شده ، اندیشه ، تفکر و جهان بینی اش چگونه است؟ اکنون 51% ترکیب سنی جمعیت کشور ما را جوانان زیر 30 سال تشکیل می دهند و راهبرد دشمنان این است که بین این جمعیت جوان که سالهای سخت انقلاب،جنگ و یا قبل از انقلاب را ندیده اند با تهاجم فرهنگی فاصله ایجاد کند .

وی در ادامه خاطر نشان کرد:راهبرد ما در مقابل این تهاجم فرهنگی این است که اگر می خواهیم بقاء داشته باشیم و به عدالت و پیشرفت برسیم بایستی هم به قرآن و ثقلین اهمیت بدهیم و هم دولت برای تقویت زیرساختارهای فرهنگی کشور و اشتغال جوانان برنامه ریزی کند .

این مقام مسئول در ادامه تاکید کرد:در مباحث مربوط به دین فقط دولت مسئول نیست بلکه همه مردم باید در تقویت آن بکوشند و بدانند که مسائل فرهنگی مثل هواست اگر آلوده شود تمام مردمی که در آن محوطه به سر می برند دچار آن هوای مسموم خواهند شد . اگر فرهنگ ما به سمت ناهنجاریها رود شامل همه خانواده ها خواهد شد درست مثل آلودگی محیط زیست .

وی در بخش دوم سخنان خود در رابطه با شهید حجت الاسلام صفری تبار موسس دارالقرآن گفت: من حجت الاسلام صفری تبار را فردی خردمند ،عاقل، دانا،خوش اخلاق، صبور، متواضع و سخت کوش یافتم چه در سالهای جنگ و چه بعد از جنگ و چه در قرارگاه خاتم الانبیاء که ایشان مدتی در آنجا بودند. او در قلب و روحش انسان فعال و سخت کوش بود که از شهادت نمی ترسید. قبول شهادت خیلی معرفت می خواهد .

سردار صفوی در ادامه بیانات خود تصریح کرد:حجت الاسلام صفری تبار با قشر جوان بسیار تعامل داشت . دغدغه دین، قرآن ونسل جوان را داشت. در فتنه 87 در مسجد انقلاب پایگاهش مرکز جوانان بود. او در مباحث سازمانی، بسیار با انضباط بود. با روحیه مدارا و انصاف و عدالت برخورد می کرد. او حتی با دشمنان و جفاکاران هم منصفانه برخورد می کرد .

وی در بخش سوم سخنان خود به نقل خاطره ای از حضرت امام پرداخت و گفت: روزی امام خواب می بیند که از دنیا رفته اند، دارن مراسم تدفین ایشان را برگزار می کنند و یک سنگ زیر سر ایشان است که برایش ایجاد مزاحمت می کند، امام علی (ع) این سنگ را بر می دارد و ایشان راحت می شوند. امام به وسیله پسرش مصطفی تعبیر خواب را از آیت الله کشمیری جویا می شود، آیت الله کشمیری می فرماید: شما بر می گردید به ایران و پیروز می شوید موانعی در راه هدف شماست که امام علی (ع) آن موانع را بر میدارد. حال بیندیشید که چه رابطه ای بین امام علی(ع) و امام خمینی (ره) بوده که ایشان موفق می شوند شاه را همچون تکه سنگ از ایران به بیرون پرت کنند در حالی که ارتش شاه بود .

حاج عباس سلیمی نیز در این همایش دقایقی در باب قرآن و عظمت آن به سخنرانی پرداخت و قرآن باوری را مهم ترین مرحله دانست و گفت : انس با قرن سه مرحله دارد،مرحله اول قرآن خوانی که همان شرکت در جلسات قرآن است. این خوب است اما کافی نیست، مرحله دوم قرآن دانی است یعنی درک مفاهیم آیات قرآن، همچنان که در روایات آمده خیر چندانی در قرآن خواندنی که در آن تدبر نباشد ، نیست. مرحله سوم قرآن باوری است که مهم ترین مرحله است، در این مرحله نمی شود قرآن خواند ،غیبت هم کرد، دروغ هم گفت و مواردی از این قبیل .

وی در ادامه افزود:قطعاً مسئولی که 120 هزار میلیارد اختلاس می کند قرآن باور نیست.قرآن را باید باور کرد همچون حاج مرتضی زاهد که وقتی از دنیا رفت. او را به مسجد چهل ستون بازار تهران بردند،جناب فجر شب بر جنازه او قرآن می خواند.وقتی به آیات عذاب می رسید می دید پیکر شیخ تکان می خورد . دلیل آن را وقتی جویا شد فهمید حاج مرتضی در زندگی دنیا نیز اینگونه قرآن را باور کرده بود. حا که از دنیا رفته نه تنها روح وی بلکه کالبدش هم قرآن را باور داشت .

ابتهال خوانی توسط حجت الاسلام نوید شکوهی ، تلاوت قرآن توسط حبیب الله پور احمدی قاری ممتاز بین المللی ، پرده برداری از درسنامه معرفتی دارالقرآن از دیگر برنامه های این همایش بود .

در پایان این مراسم به کلیه نخبگان قرآنی اعم از بانوان و آقایانی که در سال 93 در مسابقات قرآنی در سطح استان، کشور و جهان صاحب امتیاز برتر شده بودند با هداء جوایز و لوح تقدیر شد .

آدرس کوتاه شده: