95درصد افزایش پرداخت اعتبارات عمرانی
چهارشنبه, ۲۶ فروردین ۱۳۹۴ ۱۳:۰۵ ۱۵
طبقه بندی: آخرین اخبار
چچ
95درصد افزایش پرداخت اعتبارات عمرانی

95درصد افزایش پرداخت اعتبارات عمرانی

 
وزیر کشور در نشست خبری خود با عنوان «600 روز برای همدلی و همزبانی» که با هدف ارائه گزارشی از فعالیت ۲۰ ماهه ستاد وزارت کشور تشکیل شد، به افزایش پرداخت اعتبارات عمرانی در دولت یازدهم اشاره

 

وزیر کشور در نشست خبری خود با عنوان «600 روز برای همدلی و همزبانی» که با هدف ارائه گزارشی از فعالیت ۲۰ ماهه ستاد وزارت کشور تشکیل شد، به افزایش پرداخت اعتبارات عمرانی در دولت یازدهم اشاره کرد و گفت: در دولت تدبیر و امید نسبت به دولت قبلی 95درصد افزایش پرداخت اعتبارات عمرانی را داشتیم و کمک‌های موثری در اختیار شهرداری‌ها و دهیاری‌های سراسر کشور گذاشته شده است.

 به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور ، دکتر رحمانی فضلی که صبح دوشتبه 24 فروردین در وزارت کشور سخن می گفت افزود: در دولت یازدهم 4812 دستگاه انواع ماشین‌آلات سبک و سنگین عمرانی خریداری و در اختیار شهرداری‌ها و دهیاری ها گذاشته شد.

وی در ادامه اظهار کرد: همچنین 400 هزار تن قیر به شهرهای زیر 50 هزار نفر جمعیت داده شد.

وزیر کشور افزود : مجوز خریداری 17 هزار دستگاه اتوبوس گازسوز را نیز از شورای اقتصاد گرفته‌ایم که این اتوبوس‌ها خریداری و به شهرداری‌ها تحویل داده می‌شود و بابت هر یک از اتوبوس‌های جدید یک اتوبوس فرسوده باید از ناوگان حمل و نقل خارج شود.

وی گفت: 1700 میلارد ریال به شهرداری‌ها برای یارانه حمل و نقل عمومی پرداخت شده است.

رحمانی‌فضلی ادامه داد: در حوزه شهری نیز چندین لایحه تنظیم و به دولت ارسال شده است تا پس از تکمیل بررسی‌ها، برای تصویب به مجلس شورای اسلامی تقدیم شود.

وزیر کشور افزود :  در تنظیم این لایحه‌ها بحث مدیریت جامع شهری، درآمدهای پایدار، انتخاب شهرداران و نمایندگان شوراهای اسلامی شهر و روستا و شناسایی آسیب‌های شهری مورد بررسی قرار گرفته و در قالب راهکارهای مناسب این لوایح تنظیم شده است که امیدواریم با تصویب و اجرای آنها کمک موثری در حوزه امور شهری به تمامی استان‌ها صورت گیرد.

وی گفت: تعداد دهیاری‌های سراسر کشور به 31 هزار و 196 رسیده است که اعتبارات آنها با 36 میلیارد ریال، نسبت به قبل 95 درصد افزایش داشته است.

رحمانی فضلی همچنین در خصوص زمین خواری گفت: وزارت کشور از اوایل سال قبل وارد این موضوع شده است و در استان ها ستادهایی متناسب برای مقابله با زمین خواری تشکیل دادیم.

وی با بیان اینکه ما با بحران تخریب و دستورات قلع و قمع ساختمان ها مواجه هستیم گفت: قلع و قمع ها رقم بالایی است و من از تعداد ساختمان هایی که تخریب شده است نگرانم.

وزیر کشور با بیان اینکه در زمین خواری شاهد تغییر کاربری، تصرف و استفاده غیرمجاز مواجه هستیم گفت: میزان تصرفات و ساخت و سازها ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش یافته اما حجم قلع و قمع ها بالا رفته است.

وی تاکید کرد: ما باید چاره دیگری برای زمین خواری بیندیشیم و حال که ساخت و سازی صورت گرفته تخریب آنها نیز خسارت جبران ناپذیر اقتصادی به دنبال خواهد داشت.

آدرس کوتاه شده: