در تجهیز آتش نشانی ها، اسلامشهر اولویت یک است
سه شنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۳:۰۵ ۲۲
طبقه بندی: آخرین اخبار
چچ
در تجهیز آتش نشانی ها، اسلامشهر اولویت یک است

در تجهیز آتش نشانی ها، اسلامشهر اولویت یک است

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: خدمات آتش نشانی ها بی بدیل است و در تجهیز آنها اولویت یک وزارت کشور، شهر اسلامشهر است.
به گزارش روابط عمومی شهرداری اسلامشهر، هوشنگ خن


معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: خدمات آتش نشانی ها بی بدیل است و در تجهیز آنها اولویت یک وزارت کشور، شهر اسلامشهر است.

به گزارش روابط عمومی شهرداری اسلامشهر، هوشنگ خندان دل عصر دیروز و در ساختمان سازمان شهرداری ها و دهیاری ها، در نشست بررسی مشکلات شهرداری های شهرهای شمیرانات، پردیس، حسن آباد، بومهن، چهاردانگه و اسلامشهر با اشاره به اینکه در سال گذشته اعتبار 200 میلیارد تومانی برای تجهیز آتش نشانی ها جذب نشد، افزود: ضرورت تجهیز و تکمیل ساختمان آتش نشانی ها در شهرهای پر ازدحام بر کسی پوشیده نیست متاسفانه در سال گذشته نتوانستیم اعتبار تخصیص داده شده را جذب کنیم امیدواریم در سال 94 با پیگیری و تلاش همکاران بتوانیم با جذب اعتبار مورد نیاز تجهیزات لازم را خریداری و تحویل شهرداری ها بدهیم.

خندان دل از تحویل ست امداد و نجات به شهرداری های استان تهران خبر داد و اظهار داشت: اسلامشهر به دلیل جمعیت و احداث ساختمان های بلندمرتبه نیاز به تجهیزات پیشرفته آتش نشانی دارد که در اولین فرصت نسبت به تهیه و تحویل این اقلام به شهرداری اسلامشهر اقدام خواهیم کرد.

وی رسیدگی به امور شهرداری ها را در دو حوزه مشخص تعریف کرد و گفت: اول اصلاح بسترهای قانونی و مقرراتی در امور شهرداری ها در دستور کار وزارت کشور است که در حال حاضر هفت لایحه در دستور کار دولت تدبیر و امید قرار دارد ضمن اینکه از طریق مجلس هم در حال رایزنی های لازم هستیم دومین موضوع توجه به شهرهای کوچک در سراسر کشور برای کند کردن آهنگ مهاجرت به شهرهای بزرگ است در این راستا در سال گذشته دو برابر نسبت به سال 92 اعتبار اختصاص پیدا کرد.

رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور از تحویل قیر ارزان به شهرهای دارای جمعیت کمتر از یکصدهزارنفر خبر داد و خاطرنشان کرد: حواله یک دستگاه ماشین مورد نیاز شهرداری ها به صورت رایگان در این شهرها تحویل داده شده است.

وی کار در شهرداری ها را سخت و پرمخاطره دانست و بیان کرد: بنده تجربه کار در شهرداری را دارم و می دانم که شغل سختی است ولی متاسفانه حقوق دریافتی این عزیزان نسبت به سایر دستگاه های دولتی بسیار کمتر است در لایحه تنظیمی برای ارسال به مجلس شورای اسلامی خواستار پرداخت حقوق پرسنل شهرداری بر اساس قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت شده است.

گفتنی است این نشست با هماهنگی حسین طلا دبیر مجمع نمایندگان تهران و با حضور روسای شورای شهرها و شهرداران شهرهای شمیرانات، پردیس، اوشان و فشم، حسن آباد، بومهن، چهاردانگه و اسلامشهر برگزار و شهرداران نسبت به مشکلات حوزه خود گزارش دادند.

آدرس کوتاه شده: