شهرداری تهران به تعهد خود عمل کند
سه شنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۳:۰۵ ۱۸
طبقه بندی: آخرین اخبار
چچ
شهرداری تهران به تعهد خود عمل کند

شهرداری تهران به تعهد خود عمل کند

رییس شورای اسلامی شهر اسلامشهر گفت: شهرداری تهران متعهد به اجرای مترو اسلامشهر شده و بهتر است هر چه زودتر مدیران شهرداری تهران به تعهد خود عمل کنند.
به گزارش روابط عمومی شهرداری اسلامشهر، و


رییس شورای اسلامی شهر اسلامشهر گفت: شهرداری تهران متعهد به اجرای مترو اسلامشهر شده و بهتر است هر چه زودتر مدیران شهرداری تهران به تعهد خود عمل کنند.

به گزارش روابط عمومی شهرداری اسلامشهر، ولی الله اصغری در نشست بررسی مشکلات شهرهای اطراف تهران با تاکید بر اجرای مترو اسلامشهر، گفت: آغاز عملیات احداث مترو اسلامشهر یک ضرورت است در جلسه قبلی مدیران ارشد مترو تهران و شهرداری تهران متعهد شدند تا ظرف مدت یک ماه عملیات اجرایی را آغاز کنند و انتظار شهروندان اسلامشهر این است که شهرداری تهران هر چه زودتر به تعهد خود عمل کند.

اصغری، در این نشست که با حضور حسین طلا نماینده مجلس شورای اسلامی، معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و روسای شورای شهرها و شهرداران اطراف تهران برگزار شد، اظهار داشت: اسلامشهر در مسیر تردد شهرهای رباط کریم، بهارستان، نسیم شهر و صالحیه قرار دارد و شاهد بار ترافیکی سنگینی در بلوار آیت الله سعیدی هستیم احداث مترو، ساخت تقاطع غیر همسطح، تکمیل کمربند جنوبی و انتقال ریل راه آهن و احداث کمربند شمالی می تواند راه گشای حل این مشکل باشد.

وی از مجموعه وزارت کشور خواست تا در تهیه طرح های تفصیلی نظرات شورای شهر نیز لحاظ گردد و افزود: متاسفانه بدون در نظر گرفتن نظر شورا طرح تفصیلی اسلامشهر ابلاغ شده که شاهد هستیم در برخی از بخش ها غیر کارشناسی است قانون صراحت دارد که طرح های تفصیلی بعد از تصویب شورای شهر قابلیت اجرا دارد چرا که نمایندگان مردم در پارلمان شهری شناخت بیشتری نسبت به شهر خودشان دارند.

اصغری ضمن گلایه از کمبود تجهیزات آتش نشانی در اسلامشهر، بیان کرد: در سال گذشته یک مورد اقدام به خودکشی اتفاق افتاد که سازمان آتش نشانی اسلامشهر تشک نجات را از تهران با تاخیر فراوان تهیه کرد در چند سال گذشته شاهد گسترش شهرنشینی و بلندمرتبه سازی در اسلامشهر هستیم با تکمیل پروژه مسکن مهر بیش از سی هزار نفر در این منطقه ساکن شدند و اگر اتفاق ناگواری بیافتد تجهیزات فعلی آتش نشانی اسلامشهر به هیچ عنوان پاسخگو نیست ضمن اینکه دو مرکز قایمیه و میان آباد به دلیل نداشتن نیرو و تجهیزات لازم بیش از دوسال است که به بهره برداری نرسیده است.

این مقام مسول خواستار مساعدت در خصوص نوسازی ناوگان اتوبوسرانی اسلامشهر شد و تاکید کرد: اتوبوس های بروین شهری فرسوده و نیاز به نوسازی دارند برای هر اتوبوس بیش از 60 میلیون تومان اعتبار نیاز است و برای خرید یک اتوبوس جدید باید بیش از 500میلیون تومان اعتبار در نظر گرفت که با توجه به کاهش شدید درآمد شهرداری ها و پرداخت ماهانه بیش از هفت میلیارد تومان حقوق به پرسنل شهرداری اسلامشهر، تامین هزینه های نوسازی اتوبوس های فرسوده در توان شهرداری اسلامشهر نیست.

گفتنی است در این نشست خندان دل معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور قول مساعد برای رسیدگی به مشکلات شهرداری اسلامشهر داد.

شایان ذکر است در این جلسه رضا مهدوی معاون خدمات شهری شهرداری اسلامشهر با تقدیم مستندات طرح اجرای مترو اسلامشهر خواستار آغاز عملیات اجرایی این پروژه مهم شهری شد.

آدرس کوتاه شده: