مساجد باید خود کفا شوند
دوشنبه, ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۳:۰۵ ۱۸
طبقه بندی: آخرین اخبار
چچ
مساجد باید خود کفا شوند

مساجد باید خود کفا شوند

همزمان با مبعث حضرت رسول اکرم(ص) و با حضور امام جمعه، اعضای شورای اسلامی شهر و جمع کثیری از مردم اسلامشهر، آغاز عملیات ساخت و احداث مسجد نبی(ص) شهرک الهیه در زمینی به مساحت دو هزار متر مربع شروع


همزمان با مبعث حضرت رسول اکرم(ص) و با حضور امام جمعه، اعضای شورای اسلامی شهر و جمع کثیری از مردم اسلامشهر، آغاز عملیات ساخت و احداث مسجد نبی(ص) شهرک الهیه در زمینی به مساحت دو هزار متر مربع شروع شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری اسلامشهر، رییس شورای اسلامی شهر اسلامشهر در حاشیه این مراسم گفت: شورای شهر اسلامشهر در دو سال گذشته در حد توان مجموعه شهرداری، کمک و مساعدت های لازم را به مساجد و حسینیه ها داشت و در سال جاری تلاش می کنیم تا مراکز مذهبی و فرهنگی به خودکفایی برسند.

ولی الله اصغری تسهیل و مساعدت در صدور مجوزهای قانونی برای ساخت مسجد را از وظایف شهرداری دانست و گفت: زیبنده شهری با نام اسلامشهر نیست که در برخی از مناطق آن مسجد نداشته باشد، مجموعه شورا و شهرداری آماده هر گونه مساعدت برای ساخت مسجد در مناطق و شهرک های جدید است ضمن اینکه با مصوبه شورای اسلامی شهر تمام مساجد می توانند با توجه به مساحت خود از احداث واحد تجاری برخوردار شوند تا دیگر نیازی به کمک دیگر ارگان ها نداشته باشند.

وی با اشاره به استقبال کودکان و نوجوانان برای حضور در مساجد، گفت: در طول تاریخ اسلام مساجد به عنوان بهترین پایگاه مردمی برای پرورش نسلی متعهد و ایثارگر شناخته شده اند، باید متولیان فرهنگی نگاه ویژه ای به مراکز فرهنگی مساجد داشته باشند با هجوم و شبیخون فرهنگی باید مقابله کرد و بهترین راه آن حضور در مساجد و استفاده از برنامه های فرهنگی متنوع است.

مردم همت کنند تا مسجد نبی زودتر ساخته شود

امام جمعه اسلامشهر در این مراسم با اشاره به اینکه نباید منتظر کمک های دولتی برای ساخت مسجد بود، گفت: مسولان شهر و خیرین تا می توانند برای ساخت مسجد باید مساعدت کنند ولی مردم نباید منتظر بمانند و هر کس در حد توان خود کمک کند تا هر چه زودتر شاهد افتتاح این مسجد باشیم.

آیت الله محمدعلی نوروزی با ذکر حدیثی از پیامبر اکرم(ص) گفت: آیت الله میلانی(ره) در جلد4 کتاب چگونه پیشوایان خود را بشناسیم؟ با ذکر حدیثی از زبان یک مفسر و محدث سنی بیان می کند، پیامبر می فرمایند: زمین به وسیله پیامبران زینت بخشیده شده و سلسله پیامبران با چهار پیامبر به نام های ابراهیم خلیل الله، موسی کلیم الله، عیسی بن مریم و محمد(ص) زینت یافته است.

نوروزی، ذکر صلوات بر اهل بیت در تشهد نماز را واجب دانست و اظهار داشت: خداوند زمین را با اهل بیت محمد(ص) روشنایی بخشیده است، تمام فقهای شیعه و حتی شافعی یکی از امامان چهارگانه اهل سنت، صلوات بر اهل بیت پیامبر در تشهد نماز را واجب می دانند و بقیه نیز منکر این موضوع نیستند و مستحب اعلام می کنند. در ادامه حدیث ذکر شده از پیامبر آمده که زینت بخش اهل بیت حضرت علی(ع)، حضرت فاطمه(س)، امام حسن(ع) و امام حسین(ع) هستند. در روز مباهله حضرت محمد(ص) با این چهار بزرگوار به مبارزه با سران مسیحیت می رود که بزرگ این قوم با دیدن نورانیت و جذبه اهل بیت از مباهله دست می کشد.

نماینده ولی فقیه در شهرستان اسلامشهر، در پایان گفت: پیامبر می فرمایند: پنج گروه می میرند ولی به وسیله اعمالشان همچنان مانند چشمه ثواب آخرت به قبرشان جاری می شود کسانی که درخت می کارند، چاه آب حفر می کنند، مسجد می سازند، قرآن می نویسند و در اختیار دیگران می گذارند و در آخر اشخاصی که فرزند صالحی از خود به یادگار بگذارند. امیدواریم با همت مردم و مسولان مسجد نبی که نیاز واقعی اهالی شهرک الهیه است هر چه زودتر ساخته شود.

محمدی یکی از ساکنان قدیمی این شهرک با ابراز خوشحالی از احداث مسجد در این شهرک کفت: شهرک الهیه مشکلات زیادی دارد. وجود ریل راه آهن و سر و صدای آن، خاکی بودن برخی از کوچه ها و نداشتن اماکن ورزشی ولی نداشتن مسجد برای ما واقعا غیرقابل تحمل بود در این منطقه بیش از پنج هزار نفر ساکن هستند و اهالی برای خواندن نماز جماعت باید به شهرک انبیاء یا موسی آباد می رفتند که به دلیل وجود ریل راه آهن و جاده پرتردد خیابان ارتش همیشه با خطراتی مواجه بود.

خانم صفاری که کارمند است وجود مسجد و پایگاه بسیج را لازم دانست و گفت: از روزی که همین ساختمان کوچک ساخته شد فرزند من هر شب برای نماز جماعت خواندن به این مکان می آید ضمن اینکه اگر مسولان کمک کنند تا هر چه زودتر مسجد نبی ساخته شود نوجوانان بیشتری جذب نماز می شوند.

گفتنی است در حال حاضر با همت مردم ساختمان کوچکی در محل ساخت مسجد نبی (ص) شهرک الهیه اسلامشهر ساخته شده و هر شب صدای روح انگیز اذان به گوش می رسد و نماز مغرب و عشا در آن خوانده می شود.

آدرس کوتاه شده: