موفقیت بزرگ در بخشودگی مالیاتی
شنبه, ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ ۱۳:۰۵ ۱۵
طبقه بندی: آخرین اخبار
چچ
موفقیت بزرگ در بخشودگی مالیاتی

موفقیت بزرگ در بخشودگی مالیاتی

شهردار اسلامشهر با اشاره به تلاشهای مستمر در راستای دریافت برگ قطعی مالیات و کاهش مبلغ مالیات شهرداری اسلامشهر از زحمات کلیه عوامل شهرداری که در فرایند اخذ رای مذکور دخیل بودند قدردانی کرد.


شهردار اسلامشهر با اشاره به تلاشهای مستمر در راستای دریافت برگ قطعی مالیات و کاهش مبلغ مالیات شهرداری اسلامشهر از زحمات کلیه عوامل شهرداری که در فرایند اخذ رای مذکور دخیل بودند قدردانی کرد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری اسلامشهر، علیرضا ناصری پور گفت: ممیزان مالیاتی بابت رسیدگی مالیات بر ارزش افزوده شهرداری در سال های 1391-1387 در مجموعه شهرداری اسلامشهر مستقر شدند که متاسفانه عدم همکاری لازم با کارشناسان مالیات، موجب شد تا مبلغ 330 میلیارد ریال جریمه، متوجه شهرداری شود.

شهردار اسلامشهر ادامه داد: کارشناسان مالیاتی، برای ارزش افزوده دریافتی از اداره دارایی، تراکم و عوارض دریافتی و درآمد حاصل از فروش اموال غیر منقول، مالیات بر ارزش افزوده محاسبه کردند در حالی که طبق ماده 12 قانون مالیات بر ارزش افزوده، موارد مذکور معاف از پرداخت مالیات هستند.

وی افزود: در پی اعلام مبلغ جریمه شهرداری اقدام به تنظیم لایحه اعتراض نمود و دفاعیات خود را کتبا اعلام کرد.

ناصری پور تصریح کرد: به دلیل اهمیت موضوع، شخصا و به اتفاق مشاور مالی شهرداری، در جلسات متعددی که با حضور مسئولان اداره مالیات برگزار شد شرکت کرده و موارد اشتباهی که توسط کارشناسان مالیاتی اعمال شده بود را به صورت شفاف بررسی کردیم.

شهردار اسلامشهر با اشاره به تشکیل کار گروه مالیاتی توسط هیات حل اختلاف عنوان کرد: این هیات ماموریت یافت تا مجددا به بررسی موضوع بپردازد، به این ترتیب با استقرار کارگروه مالیاتی در حوزه مشاور مالی، اسناد و مدارک و ادله کافی در خصوص لایحه اعتراض شهرداری در مدت 6 ماه تکمیل شد که این مهم را راسا پیگیری کردم و همکارانم در حوزه مشاور مالی، امور مالی و درآمد در آن نقش بسزایی داشتند.

وی ادامه داد: در ادامه کارگروه مالیاتی، نظریه کارشناسی خود را به هیات حل اختلاف مالیاتی اعلام کرد و با حضور به موقع مشاور مالی و مدیر مالی در هیات حل اختلاف مالیاتی، توضیحات لازم ارائه شد که این امر موجب شد تا برگ قطعی مالیات در تاریخ 19 اردیبهشت ماه توسط اداره مالیات بر ارزش افزوده صادر شود.

شهردار اسلامشهر اظهار کرد: با تلاشهای صورت گرفته ، مبلغ جریمه از 330 میلیارد ریال به 5/4 میلیارد کاهش یافت و جریمه نیز 11 میلیارد ریال تعیین شد که این یکی از مهم ترین اقدامات مجموعه مالی شهرداری اسلامشهر شمار می رود.

ناصری پور ادامه داد: البته ما به این میزان بسنده نکردیم و با پیگیری های مجدد توانستیم ضمن تقسیط پرداخت مالیات، دستور بخشودگی 11 میلیارد ریال جریمه لحاظ شده را نیز دریافت کنیم.

گفتنی است عدم نظارت دقیق و پیگیری برخی مسئولان در گذشته موجب لحاظ نمودن مبالغ هنگفت مالیات و جریمه برای شهرداری شده بود.  

آدرس کوتاه شده: