تجدید ممیزی املاک جدید اسلامشهر
دوشنبه, ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ ۱۳:۰۵ ۲۰
طبقه بندی: آخرین اخبار
چچ
تجدید ممیزی املاک جدید اسلامشهر

تجدید ممیزی املاک جدید اسلامشهر

شهردار اسلامشهر از طرح تجدید ممیزی املاک جدید در شهرستان خبر داد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری اسلامشهر، در مراسم اهدای جوایز خوش حسابی، علیرضا ناصری پور شهردار اسلامشهر، با بیان این مطلب


شهردار اسلامشهر از طرح تجدید ممیزی املاک جدید در شهرستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری اسلامشهر، در مراسم اهدای جوایز خوش حسابی، علیرضا ناصری پور شهردار اسلامشهر، با بیان این مطلب افزود: بر اساس ماده 9 قانون عمران و نوسازی شهری، شهرداری‌ها موظف‌اند هر 5 سال یکبار نسبت به ممیزی املاک سطح شهر اقدام نمایند.

ناصری پور با بیان اینکه تا به امروز 80 هزار خانوار عوارض پرداخت نموده اند و مبلغ 80 میلیارد ریال ماحصل عوارض پایدار شهری (نوسازی ، پسماند و کسب و پیشه) بوده است، اظهار داشت: در آینده نزدیک طرح تجدید ممیزی املاک جدید در شهرستان توسط اداره ممیزی شهرداری اجرایی خواهد شد.

وی افزود: به لحاظ انجام صحیح وظایف، باید اطلاعات لازم به روز باشد که این مهم توسط ممیزی شهر انجام می‌شود تا با برآوردی که انجام می‌‌شود نیازهای شهری شامل توسعه و احداث معابر، نوسازی محلات، مراقبت در رشد متناسب و موزون شهر، برنامه‌ریزی در عملیات عمرانی و نوسازی شهر به نحو بهینه و مطلوب صورت گیرد.

وی تصریح کرد: طرح ممیزی املاک با هدف جمع ‌آوری اطلاعات املاک سطح شهر به منظور ایجاد «بانک اطلاعاتی املاک» اجرا می‌شود که این طرح بخش‌های مختلف از جمله برنامه‌ریزی، آبادانی، عمرانی، شهرنشینی اصولی و درآمدی ممیزی املاک شهر را در بردارد.

شهردار اسلامشهر خاطرنشان کرد: نتیجه ممیزی را می‌توان تهیه یک بانک کامل اطلاعات شهری نامید؛ ضمن این که می‌توان با اطلاعات دقیق‌تر به برنامه‌ریزی منظم‌تری درباره نقاط مختلف شهر دست یافت.

در ادامه مراسم، ولی اله اصغری رییس شورای اسلامی شهر، ارائه خدمات به شهروندان را از وظایف شهرداری دانست و با بیان اینکه پیشرفت و توسعه شهری دستاورد مهم اجرای طرح ممیزی در شهرستان است، اظهار داشت: همکاری شهروندان در اجرای طرح ممیزی در شهرستان از عوامل مهم تحقق اهداف مورد نظر و پیشرفت و توسعه شهری است و باعث ارائه خدمات بهتر و مطلوبتر به شهروندان می شود.

ناصر محمدی سرپرست اداره ممیزی و نوسازی نیز با اشاره به تدابیر شهردار اسلامشهر مبنی بر اجرای دولت الکترونیک افزود: طرح تجدید ممیزی حریم قانونی شهر اسلامشهر طبق لایحه مصوب شورای اسلامی شهر در سال94، با کمترین هزینه و با پتانسیل‌های موجود در اداره ممیزی و منابع انسانی شهرداری اسلامشهر اجرا خواهد شد.

وی افزود: امید است پس از تجدید ممیزی بتوان کلیه پرونده‌های نوسازی، پسماند، شهرسازی، اصناف، درآمد، کمیسیون ماده صد و ... بر مبنای نقشه‌GIS و سیستم تحت وب با هم تطبیق داده شود.

گفتنی است جوایز این دوره خوش حسابان عوارض پایدار شهری شامل 11 مورد کمک هزینه مکه مکرمه ،17 مورد کمک هزینه عتبات عالیات و 45 مورد کمک هزینه مشهد مقدس و جایزه ویژه یک دستگاه خودرو تیبا 2 بود.

همچنین این مراسم با حضور رییس و اعضای شورای اسلامی شهر و با همت معاونت اجتماعی وفرهنگی و اداره ممیزی و درآمد نوسازی برگزار شد.

آدرس کوتاه شده: