احداث مترو از اولویت‌های شهروندان اسلامشهر است/لحاظ اعتبارات قانونی برای آغاز پروژه مترو تهران-اسلامشهر
پنجشنبه, ۰۸ مرداد ۱۳۹۴ ۱۳:۰۵ ۲۶
طبقه بندی: آخرین اخبار
چچ
احداث مترو از اولویت‌های شهروندان اسلامشهر است/لحاظ اعتبارات قانونی برای آغاز پروژه مترو تهران-اسلامشهر

احداث مترو از اولویت‌های شهروندان اسلامشهر است/لحاظ اعتبارات قانونی برای آغاز پروژه مترو تهران-اسلامشهر

به گزارش روابط عمومی مدیریت حوزه حمل ونقل وترافیک شهرداری اسلامشهر،به نقل از خبرگزاری مجلس شورای اسلامی،دبیر مجمع نمایندگان استان تهران با بیان اینکه اعتبارات قانونی برای آغاز احداث مترو تهران-اسلام

به گزارش روابط عمومی مدیریت حوزه حمل ونقل وترافیک شهرداری اسلامشهر،به نقل از خبرگزاری مجلس شورای اسلامی،دبیر مجمع نمایندگان استان تهران با بیان اینکه اعتبارات قانونی برای آغاز احداث مترو تهران-اسلامشهر لحاظ شده، گفت : امیدواریم که با اراده جدی این کار توسط شهرداری تهران آغاز شود .

حسین طلا در گفت وگو با خبرگزاری خانه ملت، در تشریح جزیات جلسه امروز مجمع نمایندگان استان تهران با شهردار و شورای اسلامی شهر اسلامشهر، گفت: واقعیت این است که امروز مسائل کلانشهرها به صورت مجزا دیده نمی‌شود و خیلی از اوقات مسائل کلانشهرها متاثر از شهرهای اقماری خود است بنابراین باید برنامه‌ریزی‌ها با لحاظ تمامی جهات صورت گیرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجس شورای اسلامی، افزود: شهرستان اسلامشهر با کلانشهر تهران تداخل حریمی دارد و حجم زیادی از مردم این شهرستان روزانه به تهران سفر می‌کنند و به تبع آن عصرها مسیر برگشت را طی خواهند کرد، این موضوعات باعث شده که برای تسهیل تردد مردم برنامه‌هایی درنظر گرفته شود.

طلا افزود: پرروژه مترو تهران به اسلامشهر و اتصال آن به خط 3 تهران از حدود 8 سال پیش بررسی شده و با توجه به راه‌اندازی ایستگاه مترو آزادگان در حدود یک سال و نیم گذشته این موضوع با جدیت بیشتری در حال پیگیری است.   

وی ادامه داد: مسیر مترو تهران به اسلامشهر حدود 13 کیلومتر است که می‌تواند جمعیت قابل توجهی را جابجا کند، این موضوع در شورای عالی ترافیک مصوب شده و مطالعات آن نیز انجام شده و حتی هماهنگی‌هایی بین شهرداری و شورای شهر اسلامشهر با نهادهای ذیربط صورت گرفته است.

دبیر مجمع نمایندگان استان تهران افزود: اعتبارات قانونی برای آغاز احداث مترو تهران- اسلامشهر لحاظ شده و امیدواریم که با اراده جدی این کار توسط شهرداری تهران آغاز شود تا انشاالله بتواند قشر قابل توجهی از مردم را تحت پوشش خدمات مترو قرار دهد.

طلا در خصوص مترو تهران- اسلامشهر گفت: این پروژه علاوه بر توجیه در حوزه حمل ونقل، در موضوعاتی مانند اقتصادی، اجتماعی، امنیتی و ایمنی تاثیرگذار بوده و دارای توجیه است؛ نباید فراموش کرد در حال حاضر تعداد زیادی از شهروندان سالانه به دلیل مسائل ترافیکی جان خود را از دست می‌دهند و خانواده‌هایی عزادار می‌شوند این در حالی است که می‌توان با تسریع در ساخت مترو این مشکلات را کنترل کرد.

وی ادامه داد: هماهنگی‌های پایانی در نشست امروز انجام شده و ادامه کار مستلزم دستور شهردار تهران است و براساس قانون اجرای پروژه‌های حریم تهران را شرکت مترو تهران که از سابقه خوبی در این موضوع برخوردار بوده برعهده گرفته است.

طلا با بیان اینکه ساخت مترو تهران اسلامشهر از مطالبات مردمی شهرستان اسلامشهر است، افزود: مجمع نمایندگان استان تهران موضوع احداث مترو اسلامشهر را پیگیری کرده و بنده به عنوان دبیر مجمع امیدوارم انشالله زودتر آغاز انجام احداث مترو اسلامشهر در دستور کار قرار گیرد.

گفتنی است در ابتدای این مراسم درویشی مدیرعامل شرکت مترو تهران، اصغری رئیس شورای شهر اسلامشهر و ناصرپور شهردار اسلامشهر گزارشی از کارهای صورت گرفته برای شروع ساخت مترو تهران- اسلامشهر به نایب رئیس مجلس ارائه کردند.

لازم به ذکر است در این جلسه محجوب نماینده مردم تهران در مجلس و رحمانی نماینده سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور حضور داشتند.

به گزارش روابط عمومی مدیریت حمل ونقل وترافیک به نقل از خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، امروز دوشنبه (5 مردادماه) نشست مشترک ابوترابی‌فرد نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی و حسین طلا دبیر مجمع نمایندگان استان تهران با شهردار و اعضای شورای شهر اسلامشهر و همچنین درویشی مدیرعامل مترو تهران در خصوص رسیدگی به موضوع احداث مترو تهران به اسلامشهر برگزار شد. 

آدرس کوتاه شده: