دستور العمل جواد الائمه علیه السلام
یکشنبه, ۲۲ شهریور ۱۳۹۴ ۱۳:۰۵ ۱۷
طبقه بندی: آخرین اخبار
چچ
دستور العمل جواد الائمه علیه السلام

دستور العمل جواد الائمه علیه السلام

دستور العمل جواد الائمه علیه السلام:
مرحوم شیخ صدوق رضوان الله تعالی علیه به طور مستند به نقل از علی بن مهزیار اهوازی _ یکی از یاران با وفای امام جواد، امام هادی و امام حسن عسکری (علیهم السلام)_حکایت

دستور العمل جواد الائمه علیه السلام:

مرحوم شیخ صدوق رضوان الله تعالی علیه به طور مستند به نقل از علی بن مهزیار اهوازی _ یکی از یاران با وفای امام جواد، امام هادی و امام حسن عسکری (علیهم السلام)_حکایت نماید :

در یکی از روزها ، نامه ای به محضر مبارک ابو جعفر ، امام محمد باقر (ع) بدین مضمون نوشتم :

" یاابن رسول الله ! در شهر اهواز و حوالی آن زلزله بسیار رخ می دهد آیا اجازه می فرمایی که از این جاکوچ کنیم و در محلی با امن و امان سکنی گزینیم "؟ و سپس نامه را برای حضرت ارسال کردم .

امام (ع) پس از گذشت چند روزی  در جواب نامه چنین مرقوم فرمود : " در آن محل بمانید و از آن جا کوچ نکنید، بلکه روزهای چهارشنبه و پنج شنبه و جمعه را روزه بگیرید. و چون روز جمعه فرا رسد غسل نمائید ؛

سپس لباس تمیز بپوشید و تمام افراد در محلی مناسب تجمع کنید و در آن جا همه با هم با خداوند متعال راز و نیاز و مناجات نمائید و از درگاه با عظمتش بخواهید تا مشکل شما همگان را برطرف سازد ".

علی بن مهزیار گوید : چون طبق دستور حضرت همگی ما چنین کردیم ، زلزله آرامش پیدا کرد؛ و پس از آن ، عموم اهالی اهواز به برکت راهنمائی آن حضرت از خطر زمین لرزه در امان قرار گرفتند .

 

 

آدرس کوتاه شده: