مربی قرآن کریم نمی تواند نسبت به طاغوت زمان خود بی تفاوت باشد/ خیانت آل سعود به مسلمانان از خیانت رژیم صهیونیستی بیشتر است
شنبه, ۱۱ مهر ۱۳۹۴ ۱۳:۰۵ ۲۰
طبقه بندی: آخرین اخبار
چچ
مربی قرآن کریم نمی تواند نسبت به طاغوت زمان خود بی تفاوت باشد/ خیانت آل سعود به مسلمانان از خیانت رژیم صهیونیستی بیشتر است

مربی قرآن کریم نمی تواند نسبت به طاغوت زمان خود بی تفاوت باشد/ خیانت آل سعود به مسلمانان از خیانت رژیم صهیونیستی بیشتر است

حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی در همایش «قرآن ناطق» که با حضور نزدیک به 500 تن از مربیان دوره های تربیت مربی  دارالقرآن شهرداری اسلامشهر در سالن اجتماعات آستان مقدس امام زاده عقیل (ع

حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی در همایش «قرآن ناطق» که با حضور نزدیک به 500 تن از مربیان دوره های تربیت مربی  دارالقرآن شهرداری اسلامشهر در سالن اجتماعات آستان مقدس امام زاده عقیل (علیه السلام) برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد حجاج سفرکرده بیت ا... الحرام در حادثه منا اظهار کرد: به دلیل مدیریت غلط و بی کفایتی حکومت آل سعود در این حادثه باعث شد مسلمانان جهان داغدار شوند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کل کشور حوادث اخیر عربستان سعودی را غیر قابل توجیه خواند و افزود: قبل  و بعد از حادثه منا مدیریت  نبود و هیچ گونه همراهی و کمکی به حجاح نشد، امکان داشت که با مختصر کمکی نجات پیدا کنند اما با بی تفاوتی بدون احساس مسئولیت ، اجازه دادند این افراد با لب تشنه از دنیا بروند. کسانی که ادعای خادم الحرمین را دارند در واقع خائنین به حرمین هستند انشاا... خداوند شر این افراد را از سر مسلمین کم کند.

وی با اشاره به اینکه این همایش ، همایشی با حضور افراد شرکت کننده در دوره های تربیت مربی است، خاطر نشان کرد: تلاوت، قرائت و حفظ قرآن کریم امر مبارک و حسنه ای است اما کافی نیست.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی مهمترین پیام قرآن را عمل به آن دانست و خاطر نشان کرد:عمل به قرآن دو جنبه دارد جنبه اثباتی و جنبه سلبی. جنبه اثباتی یعنی اینکه این کتاب از جانب خدا نازل شده و کلام وحی است . همه بر این مورد ایمان داریم. اما این کافی نیست در کنار این باید یک اقدام سلبی داشته باشیم. به این معنی که در مقابل کسانی که دشمن قرآن هستند و طاغوت اند بایستیم.

سخنران این همایش تاکید کرد: پیام قرآن این است  أَنِ اعبُدُوا اللَّهَ وَاجتَنِبُوا الطّاغوتَ خدا را بندگی کنید  و از طاغوت اجتناب بورزید.(36 سوره نحل) مربی قرآن ، قاری قرآن و حافظ قرآن نمی تواند نسبت به طاغوت زمان خود بی تفاوت باشد. پیام اصلی قرآن این است.

وی با اشاره به عید غدیر خم، این عید را به ماهی در میان ستارگان (سایر اعیاد) تشبیه کرد و گفت: تمام بزرگان، انبیا و ائمه نسبت به بزرگداشت و تعظیم عید غدیر سفارش کرده اند. متاسفانه پیام غدیر با نفوذ فرهنگی فراموش شد. پیام غدیر امامت است اما عده ای  بعد از مدت کوتاهی امامت را به خلافت و سلطنت تبدیل کردند.

حجت الاسلام والمسلمین تصریح کرد: امام راحل بعد از 14 قرن پیام غدیر را به عنوان امامت احیا کردند و تاکید کردند که ما سلطنت نداریم و همان راهی که پیامبر (صلوات ا... علیه) و ائمه اطهار (علیهم السلام) طی کردند را پایه گذاری کردند اما عده ای  می خواهند این را کم رنگ کنند.

در همین همایش حجت الاسلام والمسلمین مرتضی صفری تبار مدیر دارالقرآن شهرداری اسلامشهر گزارشی از دوره های تربیت مربی برگزار شده در این موسسه قرآنی ارائه و از اساتید این دوره از جمله حجج اسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم، حکیم، مهندسی و  جناب آقای قاسمی تجلیل کرد.

مدیر دارالقرآن افرود:افرادی که در این جلسه شرکت دارند، کسانی هستند که دوره کارورزی  و امتحانات را گذرانده اند  و هم اکنون به نهضت حفظ لبیک گفتند. وی از زحمات عذرا طاعتی، مسئول واحد تربیت مربی و مجموعه کادر معاونت آموزش دارالقرآن شهرداری اسلامشهر تشکر کرد.

گفتنی است در این همایش که بعد از ظهر پنجشنبه نهم مهرماه برگزار شد، به مربیان شرکت کننده در دوره های تربیت مربی بین سال های 87 تا 94 هدایایی به رسم یادبود اهدا شد..

آدرس کوتاه شده: