حرکت امام حسین علیه السلام در روز اربعین به ثمر نشست / باید مواظب سامری های زمان خود باشیم
پنجشنبه, ۱۲ آذر ۱۳۹۴ ۱۳:۰۵ ۲۰
طبقه بندی: آخرین اخبار
چچ
حرکت امام حسین علیه السلام در روز اربعین به ثمر نشست / باید مواظب سامری های زمان خود باشیم

حرکت امام حسین علیه السلام در روز اربعین به ثمر نشست / باید مواظب سامری های زمان خود باشیم

امام جمعه چهاردانگه گفت: ما باید مراقب سامری های زمان
خودمان باشیم  که مبادا گوساله هایی درست کنند و به جان این ملت بیاندازند؛
سامری های داخل و خارج کشور سعی می کنند گوساله ای درست کنند  و

امام جمعه چهاردانگه گفت: ما باید مراقب سامری های زمان خودمان باشیم  که مبادا گوساله هایی درست کنند و به جان این ملت بیاندازند؛ سامری های داخل و خارج کشور سعی می کنند گوساله ای درست کنند  و در انتخابات آتی وارد مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری کنند.

به گزارش خبرگزاری دارالقرآن شهرداری اسلامشهر، حجت الاسلام والمسلمین محمد گلوردی امام جمعه چهاردانگه در مراسم سوگواری اربعین حسینی که در دارالقرآن شهرداری اسلامشهر برگزار شد، با بیان اینکه خداوند  به برخی از زمان ها، مکان ها، ساعات و اشخاص عنایت ویژه ای دارد، افزود:برخی از اعداد نیز اینگونه اند، بر اساس آیات و روایات بهترین عددی که به آن توجه شده است عدد 40 است، رسالت پیامبر اکرم صلوات ا... علیه در سن چهل سالگی بود؛در نماز شب باید چهل مومن را یاد کنیم، حضرت موسی علیه السلام چهل شبانه روز در کوه طور به مناجات با خدا مشغول بود، حضرت آدم علیه السلام زمانی که از بهشت رانده شد چهل روز اشک ریخت.

وی با اشاره به مناجات چهل شبانه روزی حضرت موسی علیه السلام در کوه طور  و سوء استفاده سامری در این مدت برای انحراف قوم حضرت موسی علیه السلام گفت:ما باید مراقب سامری های زمان خودمان باشیم  که مبادا گوساله هایی درست کنند و به جان این ملت بیاندازند.

امام جمعه چهاردانگه ادامه داد: سامری های داخل و خارج کشور سعی می کنند گوساله ای درست کنند  و در انتخابات آتی وارد مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری کنند.

وی تبیین کرد: امام حسین علیه السلام با تلاشش در روز عاشورا دو کار انجام داد هم حق را تثبیت و هم با طاغوت مبارزه کرد. این تلاش و حرکت امام حسین علیه السلام با خطبه های اثرگذار حجت خدا امام سجاد علیه السلام و زینب کبری سلام ا...  علیها در کوفه و شام و حضور این بزرگواران ، روز اربعین در سرزمین کربلا به ثمر نشست.

حجت الاسلام والمسلمین گلوردی با اشاره به فضائل انجام عزاداری و شعرخوانی  و گریه بر سیدالشهدا علیه السلام، خاطر نشان کرد: اهل بیت عصمت و طهارت تلاش می کردند که مصیبت امام حسین علیه السلام را بیان کنند.

سخنران این مراسم تاکید کرد: ما نباید دست از دامان اهل بیت علیهم السلام برداریم، نزدیک ترین راه به خداوند راه اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام است .

مراسم سوگواری به مناسبت اربعین سالار شهیدان حضرت اباعبدا... الحسین علیه السلام بعد از ظهر روز سه شنبه دهم آذرماه با حضور قرآن آموزان پسر و والدین آنان در دارالقرآن شهرداری اسلامشهر برگزار شد؛ از جمله دیگر برنامه های این مراسم مداحی ، عزاداری و اجرای گروه تواشیح «ولایت» متشکل از قرآن آموزان پسر نوجوان به سرپرستی مرتضی شکوری از اساتید این موسسه بود.

آدرس کوتاه شده: