زنده نگه داشتن روز قدس نماد ایستادگی برابر استکبار است
شنبه, ۱۲ تیر ۱۳۹۵ ۱۳:۰۵ ۱۴
طبقه بندی: آخرین اخبار
چچ
زنده نگه داشتن روز قدس نماد ایستادگی برابر استکبار است

زنده نگه داشتن روز قدس نماد ایستادگی برابر استکبار است

به گزارش روابط عمومی شهرداری اسلامشهر ، حجت‌الاسلام محمد نوروزی ظهر دیروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اسلامشهر همزمان با روز جهانی قدس اظهار کرد: روز قدس نماد آزادگی و ایستادگی و مقا

به گزارش روابط عمومی شهرداری اسلامشهر ، حجت‌الاسلام محمد نوروزی ظهر دیروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اسلامشهر همزمان با روز جهانی قدس اظهار کرد: روز قدس نماد آزادگی و ایستادگی و مقاومت همه ملت‌های آزاده دنیا در برابر استکبار جهانی است.

امام جمعه اسلامشهر بیان کرد: روز قدس نماد و سمبل آزادی آزادگان علیه ستمگران و ندای مظلومین علیه ظالمان و متجاوزین است که بنا بر فرمان امام خمینی(ره) آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز قدس نام‌گذاری شده است.

وی بیان کرد: سرزمین قدس هم از لحاظ جغرافیایی دارای ارزش و اهمیت بوده و هم از نظر معنوی، این سرزمین یکی از زیباترین مناطق جهان است و از نظر معنوی مناطق پیرامون قدس محل خیزش و بعثت انبیای بزرگ الهی بوده و در میان ادیان مختلف از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

امام جمعه اسلامشهر تأکید کرد: مسجدالاقصی و قدس محل عروج پیامبر بزرگ اسلام حضرت ختمی‌مرتبت محمد مصطفی(ص) بوده و یکی از چهار مسجد مقدس مسلمین به شمار رفته و دارای جایگاه و منزلت خاصی بوده و نخستین قبله مسلمانان محسوب می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: استجابت دعا دارای شرایطی است که یکی از مهم‌ترین آنها پاک و حلال بودن غذای دعاکننده است که با حلقوم پاک و دهان و شکم پاک دعاهای انسان مورد اجابت قرار می‌گیرد.

خطیب جمعه اسلامشهر با اشاره به آیات 168 و 177 سوره مبارکه بقره بیان کرد: از میان خوردنی‌ها و نوشیدنی‌های روی زمین از آنهایی که حلال و پاک هستند استفاده کنید از مصرف غذاهای غیرحلال پرهیز کنید.

وی بابیان حدیثی از پیامبر اکرم(ص)، تأکید کرد: هر کسی که می‌خواهد دعایش مورد استجابت و قبول درگاه خداوند متعال قرار گیرد، باید هم کسب و کارش حلال و طیب و پاک باشد، چراکه کم‌فروشی، تقلب و قاچاق‌فروشی مانع از اجابت دعاهای بشری می‌شود.

امام جمعه اسلامشهر خاطرنشان کرد: همان‌طوری که ماه مبارک رمضان از بافضیلت‌ترین و باارزش‌ترین ماه‌های سال است، روزهای جمعه ماه رمضان به‌ویژه آخرین جمعه این ماه نیز از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده و ثواب انجام امور خیری که در این روز صورت می‌گیرد 100 برابر می‌شود.

 

منبع : خبرگزاری فارس

آدرس کوتاه شده: