مدیریت یکپارچه شهری باید در اختیار شوراها قرار گیرد.
یکشنبه, ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۱۳:۰۵ ۱۹
طبقه بندی: آخرین اخبار
چچ
مدیریت یکپارچه شهری باید در اختیار شوراها قرار گیرد.

مدیریت یکپارچه شهری باید در اختیار شوراها قرار گیرد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری اسلامشهر،  در این مراسم که بمناسبت روز ملی شوراها با حضور شهریور مدیر کل اجتماعی و فرهنگی استانداری، معاونین فرماندار، رییس دادگستری و دادستان اسلامشهر، اعضای شوراهای

به گزارش روابط عمومی شهرداری اسلامشهر،  در این مراسم که بمناسبت روز ملی شوراها با حضور شهریور مدیر کل اجتماعی و فرهنگی استانداری، معاونین فرماندار، رییس دادگستری و دادستان اسلامشهر، اعضای شوراهای شهر و روستا، بخشداران، شهرداران و روسای ادارات در فرمانداری برگزار شد، امیراله حقیقی ضمن تبریک روز ملی شوراها، روز جهانی کارگر و هفته معلم اظهار داشت: همانگونه که در صدر اسلام به امر شورا و مشورت توجه و تاکید می شد و در قرآن کریم نیز سوره ای بنام شورا آمده، در قانون اساسی نیز 6 اصل بطور مستقیم و 14 اصل درخصوص تشکیل شوراها و تمرکز زدایی درمدیریت آمده است.
وی با بیان اینکه تشکیل شوراها با خواست و تصمیم دولت انجام شد افزود: شوراهای شهر و روستا و شوراهای فرادستی در این چهار دوره خدمات و برکات فراوانی برای نظام و مردم داشته اند.
حقیقی شوراها را نماد بارز مردم سالاری دینی در کشور عنوان کرد و گفت: شوراهای شهر و روستا همواره کمک کار مسئولان و روسای دستگاههای اجرائی هستند و در امور مهم شهرستان نیز مشارکت قابل توجهی دارند.
وی ضمن قدردانی از همکاری و تعامل شوراها با دستگاههای اجرائی گفت: توفیقاتی که در شهرستان اسلامشهر با وجود مشکلات و حاشیه نشینی ها بدست آمده در سایه وحدت و تعاملی است که در شهرستان وجود دارد.
فرماندار اسلامشهر با بیان اینکه با وحدت، انسجام و همدلی مسئولان شهرستان با محوریت حجت الاسلام والمسلمین نوروزی امام جمعه اسلامشهر، در سه سال گذشته وحدت و همدلی کم نظیری در شهرستان حاکم است، تصریح کرد: اصل در نظام اسلامی رضایتمندی مردم است و جلب رضایت خداوند نیز به جلب رضایت مردم بستگی دارد چرا که هیچ حکومتی بدون پشتوانه مردم دوام نخواهد داشت و بحمدا... مردم ایران اسلامی همواره در مقاطع مختلف از جمله دو انتخاباتی که در روزهای هفتم اسفند و 10 اردیبهشت ماه با حضور گسترده خود در پای صندوق های رای، حمایتشان را از نظام به جهانیان نشان دادند.
وی با تاکید بر اینکه تصمیم گیری های اعضای شورا باید در جهت رفاه و آسایش مردم باشد ادامه داد: از زمان روی کار آمدن دولت تدبیر و امید توجه ویژه ای به روستاهای کشور شده و از طریق ارزش افزوده و سایر منابع اعتبارات قابل توجهی در اختیار شورا های روستا و دهیاری ها قرار گرفته است.
حقیقی با بیان اینکه امسال از سوی مقام معظم رهبری سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل نامگذاری شده گفت: شوراها در این زمینه نیز می توانند نقش بسیار خوبی ایفا کنند و ستادی در این باره در شهرستان تشکیل شود حتماً از اعضای شورا نیز در این ستاد حضور خواهند داشت.
وی همچنین به برگزاری دور دوم انتخابات مجلس در چندین حوزه انتخاباتی در روز جمعه اشاره کرد و از حضور گسترده مردم در این حوزه ها در پای صندوق های رای قدردانی کرد.
فرماندار اسلامشهر در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مقوله اخلاق باید در شوراها مورد توجه جدی قرار بگیرد، افزود: اعضای شوراهای شهر و روستا باید در ارتباطاتشان با سایر اعضاء و نیز ارباب رجوعان اخلاق را رعایت کنند.بعضاً بد اخلاقی صورت میگیرد که قابل اغماض و گذشت نیست و پیگیری می شود
وی با اشاره به اینکه تابحال نه شورایی در شهرستان منحل شده و نه عضویی از شوراها عزل شده گفت: اعضای شوراها تابحال ضوابط قانونی را رعایت کرده اند و امیدواریم نمایندگان مردم در مدت زمان باقی مانده از دوره چهارم شوراها برای خدمت هرچه بیشتر به مردم استفاده کنند.

 

منبع : سایت فرمانداری اسلامشهر

آدرس کوتاه شده: