برگزاری نشست کمیته قرآن دهه فجر در دارالقرآن شهرداری اسلامشهر
چهارشنبه, ۲۹ دی ۱۳۹۵ ۱۳:۰۵ ۲۲
طبقه بندی: آخرین اخبار
چچ
برگزاری نشست کمیته قرآن دهه فجر در دارالقرآن شهرداری اسلامشهر

برگزاری نشست کمیته قرآن دهه فجر در دارالقرآن شهرداری اسلامشهر

به گزارش روابط عمومی شهرداری اسلامشهر ،نشست کمیته قرآن به منظور تجمیع فعالیت های قرآنی شهرستان در ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی با مسئولیت دارالقرآن شهرداری اسلامشهر، روز دوشنبه در این مرکز قرآنی با

به گزارش روابط عمومی شهرداری اسلامشهر ،نشست کمیته قرآن به منظور تجمیع فعالیت های قرآنی شهرستان در ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی با مسئولیت دارالقرآن شهرداری اسلامشهر، روز دوشنبه در این مرکز قرآنی با حضور نمایندگان نهادها و سازمانهای متصدی امور قرآنی برگزار شد.

در این نشست، حسین اصغری سرپرست معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری، سرپرست دارالقرآن و مسئول کمیته قرآن ضمن اعلام برنامه های این موسسه در ایام الله دهه فجر، از کلیه نمایندگان حاضر در جلسه خواست تا روز پنج شنبه 30 دی ماه جاری لیست برنامه های قرآنی خود را به صورت مکتوب اعلام نمایند تا در اسرع وقت جدول برنامه‌های قرآنی شهرستان تنظیم و به دبیرخانه شورای توسعه قرآنی شهرستان ارسال گردد.

وی در ادامه تصریح کرد همه ارگان ها و سازمان ها در کنار فعالیت های در نظر گرفته، با همکاری یکدیگر یک برنامه جامع شهرستانی در ساعت اداری برگزار نمایند تا بدین وسیله، همه قشرهای جامعه اعم از دانشجو، دانش آموز، کارمند و... بتوانند در آن شرکت نمایند.

حجت الاسلام براری مسئول امور قرآنی سازمان تبلیغات اسلامشهر نیز در این نشست ضمن ابراز رضایت مندی از برگزاری برنامه جامع شهرستانی در قالب یک مسابقه، همایش و... از همه ارگان ها و نهادهای متصدی امور قرآنی خواست با همدلی و برادری تقسیم وظایف نموده و با همکاری یکدیگر سعی کنند یک برنامه منسجم و مدونی را برگزار نمایند.

مریم زارعی نماینده امور قرآنی آموزش و پرورش شهرستان در این نشست به ذکر فعالیت‌های قرآنی در مدارس پرداخت که اهم آن عبارتند از: برگزاری مسابقات قرآن مقطع ابتدایی در رشته های؛ قرائت، حفظ، احکام، اذان، برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز ویژه فرهنگیان، برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان دوره متوسطه در رشته های؛احکام، انشای نماز، تفسیر، صحیفه سجادیه، نهج البلاغه و همخوانی قرآن.

برگزاری مسابقه اذان و مکبرین، حفظ سوره فجر، خوشنویسی سوره فجر، برگزاری محافل انس، مسابقه حفظ دعای عهد، مسابقه زیباترین جمله در مورد انقلاب و شعارهای آن، برگزاری ایستگاه قرآن بخوان جایزه بگیر از جمله برنامه های اداره ارشاد اسلامشهر در ایام الله دهه فجر خواهد بود.

در پایان مقرر شد نشست دیگری با موضوع جمع بندی، هماهنگی، اعلام دقیق زمان و مکان برگزاری هریک از برنامه ها و تدوین نهایی آنها با حضور کلیه نمایندگان امور قرآنی شهرستان، شنبه 2 بهمن ماه جاری، ساعت 10 صبح در این مرکز قرآنی برگزار گردد.

 

آدرس کوتاه شده: