برگزاری هشتمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی درشهرستان اسلامشهر
چهارشنبه, ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ ۱۳:۰۵ ۲۱
طبقه بندی: آخرین اخبار
چچ
برگزاری هشتمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی درشهرستان  اسلامشهر

برگزاری هشتمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی درشهرستان اسلامشهر

به گزارش روابط عمومی شهرداری اسلامشهر،  صبح دیروز هشتمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی اسلامشهر به ریاست فرماندار شهرستان و با حضور اعضای این ستاد برگزار شد.

امیراله حقیقی در سخنانی در این جلسه ضمن

به گزارش روابط عمومی شهرداری اسلامشهر،  صبح دیروز هشتمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی اسلامشهر به ریاست فرماندار شهرستان و با حضور اعضای این ستاد برگزار شد.

امیراله حقیقی در سخنانی در این جلسه ضمن تبریک سالروز تشکیل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و فرا رسیدن روز خبرنگار به فعالان عرصه خبر و اطلاع رسانی در شهرستان اظهار داشت: مصرف بهینه و صرفه جویی در مصرف یکی از اهداف مهم و اساسی اقتصاد مقاومتی بشمار می رود.
وی با بیان اینکه باید اطلاع رسانی لازم جهت مصرف بهینه بویژه در زمینه مصرف آب، برق، گاز و... علی الخصوص در ادارات شهرستان صورت گیرد گفت: در این زمینه اداره برق اسلامشهر گزارشی از کاهش مصرف برق در ادارات ارائه کرده که قابل تقدیر بود.
حقیقی ادامه داد: از ادارات شهرستان بیش از شهروندان انتظار داریم که صرفه جویی در مصرف سوخت را سرلوحه کار داشته باشند و در این زمینه ارزیابی های لازم نیز صورت خواهد گرفت.
وی همچنین با بیان اینکه تابحال بیست مجموعه تولیدی و صنعتی شهرستان جهت دریافت تسهیلات به بانک ها معرفی شده اند، گفت: اداره صنعت، معدن و تجارت پیگیری های لازم را انجام خواهد داد تا این واحدها در بانکها نیز با مانعی جهت دریافت تسهیلات مواجه نباشند.
فرماندار شهرستان تصریح کرد: با توجه به اهمیت حمایت از واحدهای صنعتی و تولیدی بزرگ شهرستان جهت تداوم تولید و حتی افزایش سطح تولید محصولات، پیگیری های لازم جهت ارائه بسته های حمایتی به این واحدها در دستور کار ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان قرار دارد.
وی گزارش عملکرد ارائه شده از فعالیت های کارگروه اجتماعی فرهنگی ستاد اقتصاد مقاومتی که در این جلسه ارائه شد را مثبت ارزیابی کرد و گفت: در زمینه مبارزه با قاچاق کالا اقدامات بسیاری خوبی انجام شده و کشفیات بسیاری نیز بدست آمده که باید این اقدامات در ماههای آتی سال نیز تداوم داشته باشد.
رییس ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان همچنین با بیان اینکه در برش کاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی 18 عنوان برنامه در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی اعلام شده گفت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی باید در زمینه گفتمان سازی در حوزه اقتصاد مقاومتی و فرهنگسازی و اطلاع رسانی در این زمینه بیش از پیش فعال باشد و با استفاده از توان بالای شهرستان در حوزه فعالیت های فرهنگی، هنری و رسانه ای به اجرای برنامه های کاری مشخص شده در برش کاری این اداره بپردازد.
حقیقی ادامه داد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان می تواند از ظرفیت دانشگاههای شهرستان و اداره آموزش و پرورش و نیز مساجد و مصلی های نماز جمعه بنحوی مطلوب جهت تبیین اهداف و برنامه های اقتصاد مقاومتی استفاده کند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه بزودی بازدیدهای استانی از فعالیت ادارات و دستگاههای شهرستان در زمینه اجرای اهداف اقتصاد مقاومتی آغاز خواهد شد افزود: کلیه ادارات و دستگاههای شهرستان بر اساس برش های کاری اعلام شده توسط اداره کل های استانی باید گزارشی از فعالیت ها و اقدامات صورت گرفته جهت ارائه در جلسات آتی ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان آماده کنند.
فرماندار اسلامشهر در پایان بر ضرورت ساماندهی صنوف شهرستان تاکید کرد و گفت: اقدامات انجام شده جهت انتقال برخی صنوف آلاینده از جمله آهنکاران و آبکاران به بیرون شهر بسیار مثبت است که هم رفاه و آسایش بیش از پیش شهروندان را فراهم می کند و هم اینکه امکان خدمات دهی بهتر توسط این صنوف را فراهم می سازد.

 

منبع : سایت فرمانداری اسلامشهر

آدرس کوتاه شده: