برگزاری جلسه شورای اداری اسلامشهر با حضور پنج نماینده مجلس شورای اسلامی
پنجشنبه, ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ ۱۳:۰۵ ۱۷
طبقه بندی: آخرین اخبار
چچ
برگزاری جلسه شورای اداری اسلامشهر با حضور پنج نماینده مجلس شورای اسلامی

برگزاری جلسه شورای اداری اسلامشهر با حضور پنج نماینده مجلس شورای اسلامی

به گزارش روابط عمومی شهرداری اسلامشهر ، جلسه شورای اداری شهرستان اسلامشهر صبح دیروز با حضور پنج نماینده حوزه انتخابیه تهران، اسلامشهر، ری، شمیرانات و پردیس و به ریاست فرماندار اسلامشهر برگزار شد.

د

به گزارش روابط عمومی شهرداری اسلامشهر ، جلسه شورای اداری شهرستان اسلامشهر صبح دیروز با حضور پنج نماینده حوزه انتخابیه تهران، اسلامشهر، ری، شمیرانات و پردیس و به ریاست فرماندار اسلامشهر برگزار شد.

در این جلسه که دکتر کواکبیان، دکتر علیجانی، دکتر موسوی، دکتر نجفی و خانم دکتر پروانه مافی نمایندگان حوزه انتخابیه تهران، اسلامشهر، ری، شمیرانات و پردیس و فریدونی مدیرکل ارزش افزوده استان تهران حضور داشتند، امیر اله حقیقی در سخنانی ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز میلاد حضرت معصومه(س)، سالروز تاسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و روز خبرنگار ضمن قدردانی از حضور پررنگ اعضای مجمع نمایندگان تهران در شهرستان اسلامشهر گفت: از زمان آغاز بکار مجلس دهم شهرستان اسلامشهر بارها میزبان نمایندگان مجلس بوده است.
وی با بیان اینکه شهرستان اسلامشهر پس از تهران از جایگاه و موقعیت ویژه ای در استان تهران برخوردار است گفت: شهرستان 700 هزار نفری اسلامشهر خواستگاه 900 شهید والا مقام است و مردم متدین و انقلابی این شهرستان همواره در مقاطع مختلف با حضور در صحنه پشتیبان و حامی نظام و انقلاب اسلامی بوده اند.
حقیقی در ادامه به تشریح مشکلات و کمبودهای شهرستان در حوزه های مختلف پرداخت و اظهار داشت: این شهرستان با وجود برخورداری از مجموعه های صنعتی بسیار، از برخورداری شهرک صنعتی مصوب محروم است. پیشنهادی در این زمینه در شورای برنامه ریزی مشترک استان و شهرستان در سال گذشته مطرح و مصوب گردید که شهرک های صنعتی استان با خرید و تملک زمین نسبت به احداث شهرک صنعتی اقدام گردد که با پیگیری های صورت گرفته هنوز اقدام خاصی صورت نگرفته است.
فرماندار شهرستان در ادامه به سفر استانی رییس جمهور و اعضای هیات دولت در سال گذشته به شهرستان اسلامشهر اشاره کرد و گفت: در این سفر 870 میلیارد تومان اعتبار برای سه شهرستان اسلامشهر، رباط کریم و بهارستان اختصاص یافت که 650میلیارد تومان از این اعتبارات به اسلامشهر مربوط می شود.
وی همچنین به معضلات ترافیکی شهرستان اشاره کرد و ادامه داد: روزانه بیش از 120 هزار تردد در محور آیت ا... سعیدی انجام می شود و شهروندان جهت تردد به شهر تهران با معضل ترافیک مواجه هستند. لذا در این ارتباط نیز دولت اعتبار 400 میلیارد تومانی را جهت احداث قطار شهری چهارخطه جهت انتقال شهروندان سه شهرستان غرب استان به شهر تهران اختصاص داد و امیدواریم این پروژه به مرحله اجرا رسیده و شاهد بهره برداری از آن باشیم
فرماندار اسلامشهر بیمارستان 400 تختخوابی را یکی دیگر از پروژه های محوری شهرستان عنوان کرد و گفت: در سفر استانی رییس جمهور 72 میلیارد تومان اعتبار جهت تکمیل آن اختصاص یافت و در صورت پایان عملیات احداث و راه اندازی آن بسیاری از نیازهای شهرستان در حوزه بهداشت و درمان تامین خواهد شد.
حقیقی با اشاره به اینکه بیمارستان امام رضا(ع) اسلامشهر و بیمارستان امام زمان(عج) به عنوان دو مرکز بهداشتی و درمانی متعلق به تامین اجتماعی و بخش خصوصی در حال حاضر به ساکنان سه شهرستان اسلامشهر، بهارستان و رباط کریم خدمات ارائه می دهند گفت: در صورت بهره برداری از بیمارستان 400 تختخوابی اسلامشهر نیازهای بهداشتی و درمانی جنوب غرب استان تهران تامین خواهد شد.
وی در ادامه با بیان اینکه این شهرستان با وجود جمعیت 700 هزار نفری از فاضلاب شهری برخوردار نبوده و در حال حاضر این طرح یکی از پروژه های مهم و زیر ساختی شهرستان بشمار می رود افزود: اختصاص اعتبار 45 میلیارد تومانی جهت تکمیل طرح فاضلاب شهری در شهرستان یکی دیگر از مصوبات سفر هیات دولت به شهرستان بود و امیدواریم با تکمیل این طرح مهم بسیاری از مشکلات زیست محیطی و بهداشتی برطرف شود.
فرماندار اسلامشهر با اشاره به اینکه مسکن مهر7هزار واحدی اسلامشهر و با توجه به اینکه متقاضیان آن از افراد ضعیف جامعه بوده و با وجود مشکلات فراوان توسط دولت تکمیل و تحویل شهروندان شد ادامه داد: متاسفانه در دولت گذشته در ساخت این مجموعه بسیاری از زیر ساختها از جمله مدارس و فضاهای آموزشی، رفاه شهروندان و امکانات ورزشی و فرهنگی پیش بینی نشده و با کمک خیرین سه واحد آموزشی در این مجموعه 30 هزار نفری احداث شده است و حتی جاده دسترسی آن با هزینه بالغ بر 50 میلیارد ریال در دولت تدبیر و امید احداث و به بهره برداری رسیده است.
وی با اشاره به ظرفیت بالای شهرستان در بخش کشاورزی اظهار داشت: سالانه محصولات کشاورزی با کیفیت مناسب در این شهرستان تولید می شود و با توجه به وجود مشکل کم آبی در کشور ترویج استفاده کشاورزان از روش های نوین آبیاری نیز در اسلامشهر آغاز شده است.
حقیقی همچنین با بیان اینکه بزرگترین پایانه گل کشور در بخش احمدآباد مستوفی قرار دارد افزود: با پیگیری هایی که صورت گرفت 20 میلیارد تومان اعتبار جهت راه اندازی این پایانه تخصیص یافت و ان شاءا... فاز نخست این مجموعه در دهه مبارک فجر افتتاح خواهد شد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ظرفیت کم نظیر این شهرستان در حوزه های ورزشی، فرهنگی و هنری اظهار داشت: شهرستان اسلامشهر از جمعیت دانش آموزی صد هزار نفری و جمعیت دانشجویی 40 هزار نفری برخوردار است و همواره در المپیاد های علمی و مسابقات ورزشی در سطح استان تهران و کشور جوانان این شهرستان افتخارات فراوانی را کسب کرده اند.
فرماندار اسلامشهر همچنین به فعالیت های مستمر و سازنده احزاب و تشکل های سیاسی از جناح های مختلف و گروه های مردم نهاد در شهرستان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه برنامه ها و میتینگ های سیاسی شهرستان بدور از هرگونه تنش و حاشیه ای در سال گذشته و در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری برگزار شد.
وی با بیان اینکه همدلی و وحدت کم نظیری با محوریت حجت الاسلام والمسلمین نوروزی امام جمعه اسلامشهر و سایر ائمه جمعه محترم در شهرستان حاکم است گفت: با همراهی روسای ادارات و اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا با مجموعه فرمانداری امر خدمت رسانی به مردم به نحوی مطلوب در شهرستان در حال انجام است.
فرماندار اسلامشهر تصریح کرد: احداث کمربندی جنوبی، احداث تقاطع غیر همسطح در میدان نماز، اجرای برخی طرح ها در حوزه های کشاورزی و مخابرات از جمله پروژه هایی هستند که نیاز به اعتبارات ملی دارند و امیدواریم با پیگیریهای مجمع نمایندگان تهران و با تخصیص یافتن اعتبارات مورد نیاز، شاهد به ثمر نشستن آنها باشیم.
حقیقی در ادامه به پیگیری های صورت گرفته در خصوص اختصاص عوارض 80 واحد تولیدی بزرگ به شهرستان که تا به امروز به شهر تهران اختصاص می یافت گفت: با تحقق این امر اعتبارات شهرستان از محل ارزش افزوده افزایش قابل توجهی خواهد یافت که این موضوع کمک شایانی به سرعت گرفتن روند رشد و توسعه اسلامشهر خواهد داشت.
وی همچنین با اشاره به فعالیت 100 کارگروه در حوزه های مختلف در شهرستان افزود: اقدامات مناسبی در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی با همراهی و همفکری ادارات ذیربط صورت گرفته و با ابتکار دادگستری اسلامشهر ارائه مشاوره های اجباری رایگان برای جوانان پیش از ثبت ازدواج آغاز شده است.
فرماندار شهرستان در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به شرایط مطلوب امنیتی شهرستان اسلامشهر گفت: بر اساس اعلام مراجع ذیربط، اسلامشهر همواره به لحاظ شاخص های امنیتی جزء شهرستان برتر استان تهران بوده که در این زمینه نیز باید از اعضای شورای تامین شهرستان قدرانی کنیم.

 

منبع : سایت فرمانداری اسلامشهر

آدرس کوتاه شده: