برگزاری ششمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی در شهرستان اسلامشهر
شنبه, ۲۶ تیر ۱۳۹۵ ۱۳:۰۵ ۱۷
طبقه بندی: آخرین اخبار
چچ
برگزاری ششمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی در شهرستان اسلامشهر

برگزاری ششمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی در شهرستان اسلامشهر

به گزارش روابط عمومی شهرداری اسلامشهر ، امیراله حقیقی فرماندار اسلامشهر در ششمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی در سخنانی با بیان اینکه با توجه به تاکیدات صورت گرفته هنوز برخی از ادارات و نهادها برنامه ها و

به گزارش روابط عمومی شهرداری اسلامشهر ، امیراله حقیقی فرماندار اسلامشهر در ششمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی در سخنانی با بیان اینکه با توجه به تاکیدات صورت گرفته هنوز برخی از ادارات و نهادها برنامه ها و برش کاری شهرستانی را به ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان تحویل نداده اند گفت: ادارات باقی مانده باید برنامه های کاریشان را هرچه سریعتر به دبیرخانه ستاد تحویل دهند. همچنین در جلسه آتی، ادارات عضو ستاد باید گزارشی از عملکرد سه ماهه خود را ارائه دهند.
وی با تاکید بر اینکه برنامه ریزی ها جهت حمایت های لازم از کارگاههای تولیدی کوچک جهت ایجاد اشتغال و افزایش تولیدات داخلی صورت گرفته اظهار داشت: واحدهایی که کمتر از صد نفر در آنها مشغول کار هستند توسط اداره صنعت، معدن و تجارت شناسایی شده اند و تاکنون 17 واحد تولیدی متقاضی جهت دریافت تسهیلات به بانکها معرفی شده اند.
حقیقی ادامه داد: همچنین واحدهای صنعتی و تولیدی که به خاطر تحریم ها و نوسانات ارز در سالهای گذشته دچار مشکل شده و توان پرداخت حق بیمه را نداشتند، در صورت اثبات خوش حسابی آنها جریمه دیرکرد این واحدها بخشیده خواهد شد.
وی در ادامه بر ضرورت حمایت از تولید داخل، رفع موانع تولید، توجه ویژه به مشاغل خانگی و استفاده از تمام ظرفیت ها در این زمینه، حمایت از راه اندازی بنگاههای کوچک تولیدی در جهت اشتغال زایی و نیز استفاده از کالاهای ایرانی در اجرای پروژه های مختلف عمرانی و... در بحث تحقق اقتصاد مقاومتی تاکید کرد.
رییس ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان اسلامشهر همچنین با اشاره به کاهش عوارض مربوط به ایجاد واحدهای گلخانه ای افزود: با توجه به هزینه بالای آبیاری سنتی مزارع ، بی تردید پایین بودن عوارض مربوط به ایجاد واحدهای گلخانه ای، کشاورزان بسیاری را جهت استفاده از این واحدها ترغیب خواهد کرد و اداره جهاد کشاورزی باید در این زمینه فعال تر عمل کرده و حمایت ها و پیگیری های لازم جهت راه اندازی واحدهای گلخانه ای را انجام دهد.
فرماندار اسلامشهر با اشاره به تکمیل پروژه کشتارگاه فجر اسلامشهر به عنوان بزرگترین کشتارگاه استان تهران که در هفته گرامیداشت دولت به بهره برداری خواهد رسید خواستار ایجاد راه دسترسی مناسب برای این مجموعه عظیم توسط دستگاههای ذیربط شد.
وی برلزوم انجام استعلام از اداره محیط زیست شهرستان در راستای اجرای طرح های مختلف تولیدی تاکید کرد و اظهار داشت: رعایت نکات و مسایل زیست محیطی و تلاش برای حفاظت از محیط زیست از جمله مواردی است که در مبحث اقتصاد مقاومتی مورد تاکید قرار گرفته است.
حقیقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تخصیص اعتبارات قابل توجه به روستاهای شهرستان از طریق اعتبارات ارزش افزوده و جرایم گفت: بخشداران مرکزی، احمدآباد مستوفی و چهاردانگه طرح های دهیاری ها را اجرایی و عملیاتی کنند.
وی همچنین با اشاره به اهمیت فرهنگسازی و اطلاع رسانی در زمینه تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی گفت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان وظایفی که در زمینه فرهنگسازی و استفاده از ظرفیت های مختلف فرهنگی و هنری در زمینه اقتصاد مقاومتی بر عهده دارد را اجرایی کرده و نتایج را به ستاد اعلام کند.

 

منبع : سایت فرمانداری اسلامشهر

آدرس کوتاه شده: