بازدید معاون استاندار تهران از پایانه بزرگ گل و گیاه کشور
یکشنبه, ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ ۱۳:۰۵ ۱۹
طبقه بندی: آخرین اخبار
چچ
بازدید معاون استاندار تهران از پایانه بزرگ گل و گیاه کشور

بازدید معاون استاندار تهران از پایانه بزرگ گل و گیاه کشور

به گزارش روابط عمومی شهرداری اسلامشهر ، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار تهران و فرماندار اسلامشهر روز پنج شنبه از مجموعه در دست احداث پایاگل اسلامشهر به عنوان پایانه بزرگ گل و گیاه کشور باز

به گزارش روابط عمومی شهرداری اسلامشهر ، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار تهران و فرماندار اسلامشهر روز پنج شنبه از مجموعه در دست احداث پایاگل اسلامشهر به عنوان پایانه بزرگ گل و گیاه کشور بازدید کردند و از نزدیک در جریان مراحل آماده سازی این مجموعه بزرگ اقتصادی قرار گرفتند.

در حاشیه این بازدید که مدیرکل جهاد کشاورزی استان تهران، رییس شورای اسلامی شهر، بخشداران احمدآباد مستوفی و چهاردانگه نیز حضور داشتند، امیراله حقیقی در سخنانی با اشاره به مصوبه ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان در جهت کاهش عوارض در بخش کشاورزی و همراهی شورای شهر و شهردار اسلامشهر در این زمینه افزود: با تصویب این مصوبه و سایر اقدامات صورت گرفته همکاری و همدلی جهت حل مشکلات این مجموعه بوجود آمده و امیدواریم مجموعه پایا گل بزودی به بهره برداری برسد.
وی با اشاره به حمایت های دولت تدبیر و امید از بخش کشاورزی و فعالیت های بخش خصوصی در این حوزه گفت: مجموعه شهرستان از فعالیت های کشاورزان حمایت می کند و در هر بخشی که مشکلی مشاهده شد با استفاده از ظرفیت مدیران کل استانی بلافاصله مشکلات را برطرف کردیم.
حقیقی با اشاره به اینکه دولت با پرداخت تسهیلات مناسب همواره حمایت لازم از تولیدکنندگان را در دستور کار داشته افزود: در سه سال گذشته نهایت تلاش ما این بوده تا تمام واحدهای تولیدی به فعالیتشان ادامه دهند و اجازه ندادیم انشعابات هیچ مجموعه تولیدی به علت بدهی به بیمه یا انشعابات قطع شود.
وی یکی از مشکلات عمده تولیدکنندگان را عدم بازاریابی مناسب جهت عرضه کالاهای تولید عنوان کرد و گفت: می توان با صادرات و ایجاد مراکز تجاری در کشورهای دیگر این مشکل را نیز برطرف کرد.
فرماندار اسلامشهر با اشاره به تلاش های فرمانداری برای رفع موانع تولید در این شهرستان، اظهار داشت: هیچ مانعی از طریق ادارات شهرستان اسلامشهر برای واحدهای صنعتی و سرمایه گذاران وجود ندارد.

همچنین محمد امامی امین نیز در سخنانی در این بازدید، مهمترین رویکرد دولت و استانداری تهران را برچیدن موانع و قوانین دست و پاگیر از پیش روی واحدهای اقتصادی معرفی کرد و گفت: دستورالعمل ها و بخشنامه های زائد باید حذف شود تا شاهد توسعه اقتصادی در کشور باشیم.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری تهران، با اشاره به ظرفیت های بالای کشورمان در حوزه تولیدات گل و گیاه و سایر محصولات کشاورزی، از راه اندازی مراکز تجاری ایران در کشورهای همسایه طی ماه های آینده خبر داد و گفت: به زودی در کشورهای ارمنستان، روسیه، عراق و آذربایجان مراکز اقتصادی با هدف توسعه تجارت غیر نفتی راه اندازی می شود که از این طریق مسیرهای دسترسی به بازارهای آسیا و اروپا برای تولید کنندگان کشاورزی و سایر محصولات غیرنفتی کشور هموار خواهد شد.
وی با اشاره به همکاری وزارت خانه های صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی، وجود یک بازار مناسب در این مناطق را یک نقطه عطف اقتصادی دانست و گفت: هم اکنون یک بازار 500 میلیارد تومانی در این کشورها برای محصولات ایرانی وجود دارد که ما به دنبال دستیابی به این بازار بزرگ هستیم.
امامی امین در ادامه تصدی گری دولتی و دستگاه های عمومی را یکی از مشکلات پیش روی اقتصاد معرفی کرد و گفت: دولت تلاش می کند تا دایره تصدی گری های خود را کاهش دهد. شهرداری ها نیز باید در این زمینه تلاش لازم را به کار گیرند. حضور بیش از 70 هزار نفر شاغل در شهرداری تهران نتیجه همین علاقمندی به تصدی گری در بخش شهرداری هاست.
عملیات ساخت پایانه بزرگ گل و گیاه کشور از سال 64 در شهرستان اسلامشهر آغاز شده است و طی سال های گذشته همواره با مشکلات جدی روبرو بوده است. اردیبهشت ماه امسال در ادامه سیاست های حمایتی دولت از صنایع، تسهیلات 180 میلیارد ریالی برای تکمیل این پایانه پرداخت شده است.
این پایانه با محوریت شرکت پایاگل که تعاونی های تولیدی گل و گیاه سراسر کشور سهامداران آن هستند، در زمینی به وسعت 119 هزار مترمربع و در فضایی با زیربنای 18 هزار متر مربع در حال ساخت است که به گفته مدیران آن در صورت رفع موانع موجود، ظرف یک سال آینده به چرخه اقتصادی کشور وارد خواهد شد.

 

منبع : سایت فرمانداری اسلامشهر

 

آدرس کوتاه شده: