برگزاری جلسه شورای اداری شهرستان اسلامشهر
یکشنبه, ۰۷ شهریور ۱۳۹۵ ۱۳:۰۵ ۱۵
طبقه بندی: آخرین اخبار
چچ
برگزاری جلسه شورای اداری شهرستان اسلامشهر

برگزاری جلسه شورای اداری شهرستان اسلامشهر

به گزارش روابط عمومی شهرداری اسلامشهر، جلسه شورای اداری شهرستان اسلامشهر  با حضور وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و استاندار تهران و مسئولین شهرستانی در فرمانداری اسلامشهر برگزار شد.

 ا

به گزارش روابط عمومی شهرداری اسلامشهر، جلسه شورای اداری شهرستان اسلامشهر  با حضور وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و استاندار تهران و مسئولین شهرستانی در فرمانداری اسلامشهر برگزار شد.

 امیراله حقیقی در سخنانی در این جلسه ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد شهیدان رجائی و باهنر با اشاره به اقدامات شایسته دولت تدبیر و امید در سه سال گذشته در حوزه سیاست خارجی و امورات مربوط به داخل کشور اظهار داشت: یکی از اقدامات مهم و مثبت دولت به طرح تحول در نظام سلامت و اجرای بیمه سلامت همگانی مربوط می شود.
وی در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه بهداشت و درمان در شهرستان اسلامشهر گفت: در سه سال گذشته 14 خانه بهداشت روستائی و 5 مرکز سلامت روستایی بازسازی و نوسازی شده اند.
حقیقی با بیان اینکه تمامی واحدهای بهداشتی و درمانی شهری و روستائی مصوب اسلامشهر فعال سازی شده اند، ادامه داد: 7 مرکز جامع سلامت شهری نیز در این مدت بازسازی و تجهیز شده اند.
وی همچنین با بیان اینکه 4 مرکز سلامت شهری نیز در شهرستان اسلامشهر در دست احداث است افزود: کلینیک ویژه قائمیه نیز با اعتباری بالغ بر 5 میلیارد و 500 میلیون تومان در حال ساخت است و بی تردید با بهره برداری از این کلینیک که تمامی تخصص در آن لحاظ شده و در سطح استان تهران کم نظیر است بخشی از نیازهای شهرستان در حوزه بهداشت و درمان تامین خواهد شد و امیدواریم با موافقت وزیر محترم بهداشت و درمان با افزایش یک طبقه دیگر به این کلینیک خدمات بیشتری پس از افتتاح در این مجموعه به شهروندان ارائه شود.
فرماندار شهرستان در ادامه با اشاره به اینکه بیمارستان تامین اجتماعی امام رضا(ع) با 120 تختخواب و بیمارستان بخش خصوصی امام زمان(عج) با 100 تختخواب علاوه بر ارائه خدمات به شهرستان 700 هزار نفری اسلامشهر باید پاسخگوی نیازهای درمانی ساکنان شهرستان های بهارستان و رباط کریم نیز باشد گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری مردم شهرستان اسلامشهر و ساکنان جنوب غرب استان تهران به تکمیل و راه اندازی بیمارستان 400 تختخوابی نیاز دارند.
وی با اشاره به تخصیص 72 میلیارد تومان جهت تکمیل این بیمارستان در سفر استانی رییس جمهور محترم کشورمان به اسلامشهر تصریح کرد: امیدواریم با پیگیری های وزیر محترم بهداشت و درمان با تامین اعتبارات لازم هر چه زودتر شاهد آغاز عملیات اجرائی تکمیل بیمارستان اسلامشهر باشیم.
حقیقی در ادامه به تخصیص 10 آمبولانس جدید به پایگاههای اورژانس اسلامشهر که با اعتباری بالغ بر 5 میلیارد تومان مطابق با جدیدترین استانداردها خریداری شده گفت: بر اساس اعلام رئیس مرکز اورژانس تهران، در صورت بروز حوادث احتمالی سه امداد هوایی در طول هفته به شهرستان اسلامشهر اختصاص یافته است.
وی در بخش پایانی سخنان خود ضمن قدردانی از حضور وزیر بهداشت و درمان و استاندار تهران در شهرستان اسلامشهر گفت: امروز با حضور این عزیزان 61 پروژه با اعتباری بالغ بر 70 میلیارد تومان در اسلامشهر به بهره برداری می رسد.
همچنین در ادامه این جلسه حجت الاسلام والمسلمین نوروزی امام جمعه اسلامشهر و نماینده ولی فقیه در سخنانی ضمن قدردانی از زحمات دکتر هاشمی در وزارت بهداشت گفت: پیش از این ، دسترسی مردم محروم این مناطق به خدمات درمانی به دلیل هزینه های بالا امکان پذیر نبود اما در این دوره با تلاش های شما، امروز این دسترسی فراهم شده است.
امام جمعه اسلامشهر با اشاره به امکانات فراهم شده برای مردم محروم این مناطق خطاب به دکتر هاشمی گفت: مردم به خاطر این تلاش ها شما را دعا می کنند.
وی در ادامه ضمن اشاره به جمعیت کارگری ساکنان این مناطق تصریح کرد: اسلامشهر با مجموع دو بیمارستان، جوابگوی مراجعه بیش از دومیلیون نفر جمعیت اسلامشهر، بهارستان و رباط کریم نیست.
امام جمعه اسلامشهر در پایان از وزیر بهداشت خواست تا نسبت به تکمیل پروژه احداث بیمارستان نیمه تمامی که عملیات ساخت آن پیش از این شروع شده و پس از ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی رها شده، اقدام کند.

 

منبع : سایت فرمانداری اسلامشهر

آدرس کوتاه شده: