سازمان آتش نشانی شهرداری اسلامشهر به عنوان سازمان نمونه در استان تهران انتخاب شد.
یکشنبه, ۱۱ مهر ۱۳۹۵ ۱۳:۰۵ ۱۶
طبقه بندی: آخرین اخبار
چچ
سازمان آتش نشانی شهرداری اسلامشهر به عنوان سازمان نمونه در استان تهران انتخاب شد.

سازمان آتش نشانی شهرداری اسلامشهر به عنوان سازمان نمونه در استان تهران انتخاب شد.

شهردار اسلامشهر در مراسم روز آتش نشان که عصر روز شنبه دهم مهرماه در سالن شهید آوینی شهرداری اسلامشهر برگزار شد، گفت: خوشبختانه سازمان آتش نشانی شهرداری اسلامشهر در بین سازمان های آتش نشانی 41 شهر استا

شهردار اسلامشهر در مراسم روز آتش نشان که عصر روز شنبه دهم مهرماه در سالن شهید آوینی شهرداری اسلامشهر برگزار شد، گفت: خوشبختانه سازمان آتش نشانی شهرداری اسلامشهر در بین سازمان های آتش نشانی 41 شهر استان تهران به عنوان سازمان نمونه انتخاب شده است.

علیرضا ناصری پور ضمن تقدیر از زحمات مدیرعامل و پرسنل این سازمان تأکید کرد: سازمان آتش نشانی یکی از مهمترین سازمان های شهرداری ها است که مردم همیشه به خدمات مطلوب آن نیاز دارند و می بایست توجه مضاعفی به آن داشت.

شهردار اسلامشهر ادامه داد: بنده نیز از ابتدای مسئولیتم نگاه ویژه ای به این سازمان داشته ام و برنامه ریزی ها و پیگیری های زیادی در چندین موضوع برای این سازمان انجام داده ام.

وی موضوع اول را مربوط به امور رفاهی پرسنل این سازمان دانست و گفت: در این خصوص یکی از اقداماتی که در حال انجام است پرداخت حقوق پرسنل این سازمان حتی زودتر از پرسنل شهرداری مرکز است که این اقدام به جهت ایجاد انگیزه در بین پرسنل سازمان آتش نشانی انجام می شود.

ناصری پور افزود: بحث دوم مربوط به بازنشستگی 20 سال پرسنل این سازمان است که در اکثر شهرها حتی شهر تهران اجرا نمی شود اما این موضوع در شهرداری اسلامشهر در حال انجام می باشد.

وی با اشاره به اینکه راه اندازی ایستگاه آتش نشانی در شهرک امام حسین(ع) موضوع سوم پیگیری شده توسط او می باشد، گفت: بهره برداری از این ایستگاه که به یاری خدا در دهه مبارک فجر افتتاح خواهد شد، بسیار ضروری است. زیرا این شهرک بیش از 80 هزار نفر جمعیت داشته و وجود این ایستگاه در هنگام حادثه می تواند تأثیرگذارات بسیار مثبتی داشته باشد.

شهردار اسلامشهر خاطر نشان کرد: بحث بعدی، تکمیل استخر سازمان آتش نشانی است که امیدواریم این مجموعه نیز در دهه مبارک فجر تکمیل و مورد استفاده پرسنل این سازمان قرار گیرد.

ناصری پور ادامه داد: موضوع پایانی نیز بحث بهره برداری از یک مرکز آموزشی مجهز در ایستگاه آتش نشانی قائمیه است که علاوه بر آموزش پرسنل این سازمان، آموزش های شهروندی را نیز در خصوص مسائل ایمنی انجام خواهد داد.

همچنین در ادامه این مراسم اصغری عضو شورای اسلامی شهر اسلامشهر طی سخنان گفت: اگر نتوانیم متناسب با نیاز شغلی آتش نشانان تجهیزات و امکانات لازم در اختیار آنها قرار دهیم، مدیون آنها هستیم.

ولی اله اصغری افزود: اگر ما مجوز احداث ساختمان های چندین طبقه ای را صادر کنیم و نتوانیم تجهیزات متناسب امدادرسانی آنها را در اختیار آتش نشانان قرار دهیم و بدینوسیله باعث به خطر افتادن جان شهروندان و آتش نشانان در هنگام حوادث شویم، مدیون همه آنها هستیم.

عضو شورای اسلامی شهر اسلامشهر تأکید کرد: وقتی در این شهر ساختمان هایی با 13 یا 14 طبقه ساخته می شود و در سازمان آتش نشانی نردبانی با ارتفاع بیشتر از 6 طبقه وجود ندارد، آیا ما می توانیم در هنگام حادثه پاسخگو شهروندان و مأمورینی باشیم که جان خود را به خطر می اندازند؟

وی خاطر نشان کرد: شهردار محترم می بایست تجهیز این سازمان را هم از نظر امکانات و هم از نظر نیروی انسانی آموزش دیده و زبده در اولویت قرار دهد تا در هنگام حوادث شرمنده شهروندان نباشیم. 

این عضو شورای سازمان آتش نشانی تصریح کرد: قطعاً در حوزه های مختلف شهری کمبود امکانات وجود دارد و هیچکس منکر این موضوع نیست، اما اولویت اول شهرداری و شورای اسلامی شهر در مقایسه با همه سازمان ها و همه قسمت ها باید سازمان آتش نشانی باشد.

وی ادامه داد: هرچند سازمان هایی همچون اتوبوسرانی، تاکسیرانی، فضای سبز و سایرین هم مهم هستند و به شهروندان خدمت رسانی می کنند، اما سازمان آتش نشانی با زندگی و جان شهروندان سروکار دارد.

گفتنی است در ادامه این مراسم پس از نوحه خوانی توسط کامران خزایی، از پرسنل نمونه سازمان آتش نشانی شهرداری اسلامشهر و نفرات برتر مسابقات ورزشی این سازمان تقدیر بعمل آمد.

 

 

آدرس کوتاه شده: