برگزاری نخستین جلسه ستاد صیانت از حقوق شهروندی در فرمانداری اسلامشهر
چهارشنبه, ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ ۱۳:۰۵ ۱۹
طبقه بندی: آخرین اخبار
چچ
برگزاری نخستین جلسه ستاد صیانت از حقوق شهروندی در فرمانداری اسلامشهر

برگزاری نخستین جلسه ستاد صیانت از حقوق شهروندی در فرمانداری اسلامشهر

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اسلامشهر ، در این جلسه که رئیس دادگستری، بخشداران، شهرداران، روسای شوراهای اسلامی شهر، جانشین فرمانده انتظامی شهرستان، روسای ادارات عضو این ستاد و نمایندگان سمن ها و گرو

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اسلامشهر ، در این جلسه که رئیس دادگستری، بخشداران، شهرداران، روسای شوراهای اسلامی شهر، جانشین فرمانده انتظامی شهرستان، روسای ادارات عضو این ستاد و نمایندگان سمن ها و گروههای مردم نهاد حضور داشتند، امیراله حقیقی در سخنانی ضمن تسلیت به بازماندگان حادثه آتش سوزی ساختمان پلاسکو و ابراز همدردلی با خانواده قربانیان این حادثه و آتش نشانان ایثارگر، با بیان اینکه جلسات ستاد صیانت از حقوق شهروندی بطور ماهانه در شهرستان برگزار خواهد شد اظهار داشت: در کلیه فصول و بندهای مختلف قوانین نظام جمهوری اسلامی ضرورت رعایت حقوق شهروندی مورد توجه قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه دولت با ابلاغ بندهای 22 گانه منشور حقوق شهروندی به یکی دیگر از شعارهای خود در ایام انتخابات عمل کرد گفت: اجرا کردن بندهای مختلف منشور حقوق شهروندی با جدیت در شهرستان پیگیری خواهد شد.
حقیقی با بیان اینکه پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، بطور مستقیم یا غیر مستقیم با آرای مردم، نظام جمهوری اسلامی و کلیه ارکان مختلف آن انتخاب شده اند، ادامه داد: این امر نمونه بارز نقش مردم در تعیین سرنوشت خودشان و کشور است.
وی با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید از زمان آغاز فعالیتش همواره از آزادی بیان و انتقاد سازنده در کشور حمایت کرده تصریح کرد: در حال حاضر احزاب مختلف با گرایش گوناگون به بیان نظرات و انتقاداتشان می پردازند و حتی دولت بدنبال آن است تا زمینه ای فراهم شود تا شهروندان نیز بتوانند از دولت انتقاد کنند.
فرماندار اسلامشهر با بیان اینکه اقدامات بسیار خوبی در دولت تدبیر و امید در جھت تدوین منشور حقوق شھروندی صورت پذیرفته است افزود: با وجود برخی معایب فضای مجازی، دولت استفاده از شبکه های اجتماعی مختلف در فضای مجازی را حق مردم می داند و در چارچوبی مشخص و قانونی امکان استفاده مردم از این فضا را فراهم کرده است.
وی توجه به مبحث فرهنگ سازی برای ارتقای آگاهی مردم نسبت به حقوق شهروندی را از اصول مهم عنوان کرد و گفت: فعالیتی که قرار است در جامعه پایه گذاری شود، باید از کانون خانواده آغاز و نهادینه گردد.
فرماندار اسلامشهر همچنین خواستار مشارکت ائمه جمعه و جماعات، آموزش و پرورش و فرهنگیان، اساتید دانشگاه، دانشجویان، اتحادیه های صنفی و نخبگان در راستای آشنا ساختن هرچه بیشتر مردم با حقوق شهروندی شد و افزود: خبرنگاران و رسانه ها نیز به عنوان پل ارتباطی میان مردم و مسئولان در این زمینه نقش مهم و اساسی دارند.
حقیقی تحقق حقوق شهروندی و هم چنین فرهنگ سازی و ارتقاء فرهنگ عمومی در جامعه را در گرو مسئولیت و تعهد پذیری کلیه مسولین دستگاه دولتی واجرایی شدن قوانین و حقوق شهروندی دانست و گفت : در دین مبین اسلام نیزتوجه زیادی بر رعایت حقوق افراد شده و وظایفی که برعهده حاکمیت ونظام است تبیین شده است.
فرماندار اسلامشهر ، عدم آشنائی شھروندان با حقوق اجتماعی را باعث بروز مشکلات متعدد در جامعه دانست و گفت: ما به عنوان مدیران دستگاھھای اجرائی ، مسئولیت آشنا ساختن مردم با حقوق شھروندی را بر عھده داریم . در این زمینه تبیین وظایف دستگاھھای اجرائی برای شھروندان نقش بسزائی در شناخت حقوق شھروندی دارد.
حقیقی با اشاره به اھمیت آموزش حقوق شھروندی در ادارات، افزود: نه تنھا کارکنان و پرسنل ادارات باید آموزشھای لازم را فراگیرند، بلکه باید حق و حقوق مردم نیز احصا و آگاھیھا و آموزشھای لازم در این خصوص ارائه شود تا مردم در مراجعه به ادارات و دستگاھھای اجرایی بدانند چه حق و حقوقی دارند.
وی با بیان اینکه باید در ادارات با روی باز و گشاده و اخلاقی پسندیده پاسخگوی مردم باشیم گفت: پاسخ به افراد در سریعترین زمان در راستای رعایت حقوق شهروندی به معنی انجام صحیح کارها بر اساس قوانین بوده و معنی آن اجرای بی‌چون و چرای درخواست های مغایر با قانونی ارباب رجوعان نیست.
ھمچنین در این جلسه بر ضرورت اطلاع رسانی جامع در خصوص بندهای منشور حقوق شهروندی، آموزش مدیران و کارکنان دستگاههای اجرائی، اصناف و کسبه و مردم در جھت آشنایی به حقوق متقابل خودشان، برگزاری کلاسھای توجیھی و آموزشی کارکنان در جھت آموزش نحوه تکریم ارباب رجوع و نیز اجرای همایش های مختلف توسط سمن ها و گروه های مردم نهاد در جهت ترویج حقوق شهروندی در شهرستان تاکید شد.

 

منبع: سایت فرمانداری اسلامشهر

 

آدرس کوتاه شده: