برگزاری جلسه مشترک کارگروه مدیریت پسماند و کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری به انسان شهرستان اسلامشهر
سه شنبه, ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ ۰۹:۲۷ ۷۱
طبقه بندی: آخرین اخبار
چچ
برگزاری جلسه مشترک کارگروه مدیریت پسماند و کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری به انسان شهرستان اسلامشهر

برگزاری جلسه مشترک کارگروه مدیریت پسماند و کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری به انسان شهرستان اسلامشهر

-

جلسه مشترک کارگروه مدیریت پسماند و کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری به انسان اسلامشهر به ریاست سرپرست معاونت امور فنی و عمرانی فرمانداری شهرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری اسلامشهر ،در این جلسه نوید عباسی در سخنانی به بیان مطالبی پیرامون تخلیه غیر مجاز پسماند و نخاله های ساختمانی در شهرستان پرداخت و ضمن تاکید برضرورت توجه بیشتر به موضوعاتی که به سلامت مردم مربوط است خواستار دقت نظر مسولین امر در این حوزه شد.
وی افزود: با توجه به ضرورت ساماندهی مکان تخلیه نخاله های ساختمانی ، شهرداریها هر کدام جداگانه محل های دفع را برای اخذ مجوزهای لازم از طریق اداره حفاظت محیط زیست جانمائی و نسبت به عملیاتی کردن آن اقدام نمایند.
عباسی با بیان اینکه با اجرای قوانین مربوطه با تخلفات حوزه پسماند برخورد جدی تری بعمل خواهد آمد اظهار داشت: در رابطه با پسماندهای پزشکی و ضرورت نظارت دقیق و مستمر بر عادی سازی تا دفع پسماندهای بهداشتی و بیمارستانی کمیته فنی متشکل از نمایندگان ادارات فرمانداری ، مدیریت پسماند شهرداری اسلامشهر ، محیط زیست وبا مسولیت بهداشت و درمان شهرستان در دستور کار قرار دارد.
وی تصریح کرد: بمنظور حفظ و صیانت از مناطق مختلف شهرستان خصوصا زمین های کشاورزی و با غات و در راستای برخورد با متخلفین تخلیه نخاله های ساختمانی در مکانهای غیر مجاز، کوره های زغال گیری و پسماندسوزی در سطح شهرستان گشت های منظمی با حضور نیروهای ادارات محیط زیست ، جهاد کشاورزی ، شبکه بهداشت ، شهرداری ها ، بخشداریها و دهیاری ها و اداره مسکن و شهرسازی تشکیل خواهد شد.
سرپرست معاونت امور فنی و عمرانی فرمانداری اسلامشهر ادامه داد: به منظور فرهنگ سازی در زمینه مدیریت پسماند و حفاظت از محیط زیست و در راستای حفظ سلامت بهداشت شهروندان خصوصا در زمینه پسماندهای ویژه شامل امحاء لوح های فشرده ، باطریهای تلفن همراه و هارد های کامپیوتر ، آموزش های همگانی در دستور کار ادارات خصوصا آموزش و پرورش قرار گرفته و شهرداریها محل هایی را برای دریافت این نوع پسماند به شهروندان اعلام خواهند کرد.
 

منبع : سایت فرمانداری اسلامشهر

 

آدرس کوتاه شده: