حضور بیش از 1600 قرآن آموز در دارالقرآن شهرداری اسلامشهر
شنبه, ۰۴ آذر ۱۳۹۶ ۱۱:۱۷ ۷۳۴
طبقه بندی: آخرین اخبار
چچ
حضور بیش از 1600 قرآن آموز در دارالقرآن شهرداری اسلامشهر

حضور بیش از 1600 قرآن آموز در دارالقرآن شهرداری اسلامشهر

حضور بیش از 1600 قرآن آموز در دارالقرآن شهرداری اسلامشهر

رضا عظیمی مدیر سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی از حضور بیش از 1600 قرآن آموز، در دارالقرآن شهرداری اسلامشهر خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری اسلامشهر، عظیمی با اعلام این خبر گفت: کلاس های آموزش قرآن در نیمسال دوم 96 از نیمه دوم مهرماه با حضور 57 مربی در ده رشته قرآنی روخوانی و روانخوانی، تجوید، صوت و لحن، حفظ، ترجمه و مفاهیم، احکام، تفسیر، نهج البلاغه، مهد و پیش دبستانی قرآن در دو بخش بانوان و آقایان فعالیت آموزشی خود را آغاز کرد.

وی در ادامه به آمار قرآن‌آموزان به تفکیک رشته تحصیلی اشاره کرد و گفت: رشته روخوانی و روانخوانی قرآن کریم تعداد 694 نفر، تجوید مقدماتی 154 نفر، قرائت تقلیدی70 نفر، حفظ 215 نفر، تفسیر و ترجمه و مفاهیم 30 نفر، پیش دبستانی 81 نفر، مهد نور با تعداد 350 نفر خردسال مشغول فعالیت های آموزشی می باشند.

عظیمی در ادامه به فعالیت شعبات چهارگانه دارالقرآن اشاره کرد و افزود: به علت استقبال گسترده مردم از کلاس های آموزش قرآن، اقدام به راه اندازی چهار شعبه آموزش قرآن در مناطق مختلف شهرستان اسلامشهر نمود که بحمدلله تا کنون هریک از شعبات چهارگانه اعم از شعبه فاطمه الزهرا سلام الله علیها واقع در خیابان فاطمه زهرا سلام الله علیها، شعبه ذکری واقع در خیابان تختی، شعبه نورالهدی واقع در واوان و شعبه امام حسین علیه السلام واقع در شهرک امام حسین علیه السلام ، با استقبال خوبی از جانب ساکنین هریک از مناطق مواجه شده است.

وی یاد آور شد: اخیراً اداره موسسه دارالقرآن شهرداری اسلامشهر با ابلاغی از سوی شورای اسلامی شهرستان و سرپرست شهرداری به سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اسلامشهر واگذار شده است و دوستان ما در مجموعه سازمان فرهنگی، با تمام توان در صدد افزایش فعالیت کمی و کیفی فعالیت قرآنی در شهرستان اسلامشهر می باشند. امیدواریم در شهرستان اسلامشهر که به نام شهر حافظان قرآن مشهور شده، شاهد شکوفایی روز افزون فعالیت قرآنی از کلیه نهادها و سازمان ها باشیم.

مدیر سازمان فرهنگی در ادامه به عمده فعالیت های انجام شده در دارالقرآن شهرداری اسلامشهر اشاره کرد و افزود: در این مدت زمان کوتاهی که مدیریت این مجموعه به سازمان واگذار شده فعالیت هایی جهت تأمین امکانات رفاهی و آموزشی صورت گرفته است که عمده فعالیتهای آموزشی عبارتست از: پیگیری عقد تفاهم نامه همکاری با سازمان تبلیغات اسلامی، پیگیری دریافت مجوز پیش دبستانی از آموزش و پرورش، برگزاری اختتامیه کلاسهای تابستانی و همچنین برگزاری کارگاه آشنایی با آیین نامه داوری مسابقات حفظ قرآن.

عظیمی در پایان یادآور شد موسسه دارالقرآن شهرداری اسلامشهر با دارا بودن فضا و امکانات آموزشی و نیز کتابخانه تخصصی علوم قرآنی از سال 83 تا کنون همواره مورد استقبال اقشار مختلف بود که لازم میدانم از زحمات مسئولین و مدیران سابق سپاس و قدردانی خود را داشته باشم.

کلیه کلاس های آموزشی در طول ایام هفته از ساعت 8 صبح الی 19 با حضور مربیان مجرب در قالب 98 کلاس آموزشی با حضور57 مربی در دو بخش بانوان و آقایان از نیمه دوم مهرماه آغاز و تا پایان خرداد سال 97 ادامه خواهد داشت.

آدرس کوتاه شده: