با حضور دو نماینده مجلس و فرماندار شهرستان صورت گرفت: ادای احترام به شهدای ادیان توحیدی در آرامستان آشوریان اسلامشهر
شنبه, ۱۶ دی ۱۳۹۶ ۱۰:۴۵ ۳۵۳
طبقه بندی: آخرین اخبار
چچ
با حضور دو نماینده مجلس و فرماندار شهرستان صورت گرفت: ادای احترام به شهدای ادیان توحیدی در آرامستان آشوریان اسلامشهر

با حضور دو نماینده مجلس و فرماندار شهرستان صورت گرفت: ادای احترام به شهدای ادیان توحیدی در آرامستان آشوریان اسلامشهر

با حضور دو نماینده مجلس و فرماندار شهرستان صورت گرفت:
ادای احترام به شهدای ادیان توحیدی در آرامستان آشوریان اسلامشهر

به مناسبت ولادت حضرت عیسی مسیح (ع) و در آغازین روزهای سال نو میلادی حجت الاسلام والمسلمین مازنی نماینده تهران، ری، شمیرانات، پردیس و اسلامشهر، یوناتن‌بت‌کلیا نماینده آشوریان کلدانی در مجلس شورای اسلامی و امیراله حقیقی فرماندار اسلامشهر با حضور در آرامستان آشوریان(ساورا) به شهدای ادیان توحیدی ادای احترام کردند.

به گزارش روابط عمومی شهرداری اسلامشهر، در این مراسم که شهردار، رئیس شورای اسلامی شهر، بخشدار مرکزی و جمعی از مسئولان شهرستان نیز حضور داشتند، حجت الاسلام مازنی در سخنانی ضمن تبریک سالروز میلاد حضرت مسیح(ع) و آغاز سال نو میلادی گفت: ما به همه پیروان ادیان ابراهیمی در ایران اسلامی احترام ویژه ای قائل هستیم.
وی با بیان اینکه در سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی با نظر علما و مجتهدان و تائید امام خمینی(ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ظرفیت و زمینه بسیار بزرگی در قانون اساسی برای پیروان ادیان ابراهیمی در نظر گرفته شد افزود: بر اساس قانون اساسی نمایندگانی از ادیان ابراهیمی در مجلس شورای اسلامی حضور دارند و کلیه حقوق آنان به رسمیت شناخته شده است.
نماینده تهران، ری، شمیرانات، پردیس و اسلامشهر تصریح کرد: ایران عزیز و یکپارچه متعلق به همه ایرانیان است که پیرو پیامبران الهی هستند و ادیان و اقدام مختلف با محبت و مودت و دوستی تحت پرچم سه رنگ کشورمان در کنار هم زندگی می کنند.
وی با بیان اینکه آسایش و آرامش کشورمان برای آنهایی که نمی خواهند ایران اسلامی در آرامش باشد قابل تحمل نیست، اظهار داشت: این روزها دشمنان ما می خواهند با بهانه قرار دادن مطالبات قانونی و بحق مردم و مشکلات و نیازهایی که در کشور وجود دارد، آرامش و امنیت را از ما بگیرند و مردم را به جان هم بیاندازند که باید همه ما هوشیار باشیم.
مازنی تصریح کرد: ما باید مطالبات و توقعات مردم را به رسمیت بشناسیم و با حفظ آرامش و با گفتگو و همدلی در جهت رفع مشکلات کشور تلاش کنیم و اجازه رخنه دشمنان و بدخواهان را ندهیم چرا که آنها به دنبال برهم زدن آرامش، امنیت و اقتدار کشورمان هستند.
مازنی ادامه داد: روزگاری در کشور یوگسلاوی نیز افراد با ادیان مختلف بطور مسالمت آمیز در کنار هم زندگی می کردند اما بیگانگان در آن کشور رخنه کردند و فجایع بوسنی، کرواسی و... رخ داد و همه شاهد بودیم که کشور یوگسلاوی چگونه چند پاره شد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امنیت و آرامش کشورمان را مدیون شهدا هستیم گفت: در این آرامستان هفده شهید گرانقدر آشوری دفن هستند. دشمنان ما باید بدانند که مردم ایران از اقوام و پیرو ادیان مختلف اعم از مسلمان، آشوری، کلیمی، زرتشتی و... برای حفظ وحدت و یکپارچگی کشور همانگونه که در هشت سال دفاع مقدس نشان دادند، تا پای جان ایستادگی خواهند کرد.
همچنین یوناتن بت کلیا نماینده آشوریان کلدانی در مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی با بیان اینکه حضور شما برادران مسلمان در این آرامستان و ادای احترام به شهدای آشوری برای ما بسیار ارزشمند است گفت: وحدت، همدلی و محبتی که بین اقوام و ادیان در کشورمان وجود دارد مشت محکمی بر دهان یاوه گویانی و مدعیان دروغین دموکراسی و حقوق بشر است که دائم به دروغ از نقض حقوق بشر و حقوق اقلیت ها در ایران سخن می گویند.
وی با بیان اینکه ما و سایر ادیان ابراهیمی در ایران بدون هیچ ترس و واهمه ای و در آرامش کامل مراسم و آئین های مذهبی مان را برگزار می کنیم افزود: آشوریان نیز شهدای بسیاری را در راه پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس در جهت حفظ تمامیت ارضی و حیثیت و کیان کشور تقدیم کرده اند تا یک وجب از خاک ایران عزیز به بیگانه نرسد.
بت کلیا ادامه داد: ما ملت واحد و ید واحدی هستیم که در کشورمان ایران و در سایه نظام اسلامی در فضایی توام با آرامش، محبت، انسانیت و مودت در کنار هم زندگی می کنیم و اجازه نخواهیم داد بدخواهان و دشمنان کشور آرامش و امنیت ما را خدشه دار کنند.
گفتنی است حاضران در این مراسم ضمن ادای احترام به یادمان شهدای آشوری کلدانی با نثار شاخه های گل یاد هفده شهید این آرامستان را گرامی داشتند.

منبع: سایت فرمانداری اسلامشهر

آدرس کوتاه شده: