برگزاری جلسه بررسی نحوه اجرا و نوسازی بافت های فرسوده شهرک امام حسین(ع)
سه شنبه, ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ ۱۰:۲۸ ۷۶
طبقه بندی: آخرین اخبار
چچ
برگزاری جلسه بررسی نحوه اجرا و نوسازی بافت های فرسوده شهرک امام حسین(ع)

برگزاری جلسه بررسی نحوه اجرا و نوسازی بافت های فرسوده شهرک امام حسین(ع)

برگزاری جلسه بررسی نحوه اجرا و نوسازی بافت های فرسوده شهرک امام حسین(ع)

روز گذشته جلسه بررسی نحوه اجرا و نوسازی بافت های فرسوده شهرک امام حسین با حضور دکتر طلا شهردار اسلامشهر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری اسلامشهر، در این جلسه که ولیئی مدیرکل کمیته امداد استان تهران، دهقان مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان تهران، لاری معاون امور مسکن بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان تهران، نخعی رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ری و اسلامشهر، فیروز مرنی رئیس کمیته امداد امام خمینی اسلامشهر و تعدادی از خیرین حضور داشتند دکتر طلا در ابتدا گزارشی از وضعیت پهنه سکونت‌‌گاه غیررسمی شهرک امام حسین و وضعیت ساختمان های این منطقه، که در زمان وقوع بحران طبیعی و غیرطبیعی می‌تواند عواقب بسیار بدی را تحمیل کند برای حاضرین جلسه تشریح نمودند و خواستار مشارکت هریک از نهادهای ذیربط در بازآفرینی این پهنه به سهم خود شوند.

در ادامه دهقان مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان تهران ضمن تایید سخنان شهردار از مجموعه تحت‌الامر خود جهت مشارکت در نوسازی اینگونه بافت ها خبر داد و گفت: همانطور که در گذشته تفاهم‌نامه ای با شهرداری در راستای ساماندهی ساکنین دره سیاب و ایجاد مسکن جهت محرومین با شهرداری به امضاء رسیده بود مجدداً آمادگی مشارکت در طرح های جدید را نیز داریم.

وی ادامه داد:مداخله در این گونه بافت‌ها نیازمند مطالعات اجتماعی و فرهنگی و بررسی پیامدهای جابه‌جایی ساکنین می‌باشد.

ستاری از خیرین و حامیان آسیب‌دیدگان اجتماعی، آمادگی خود را جهت مشارکت و سرمایه‌‌گذاری در املاکی که در شهرستان اسلامشهر از جمله واوان دارند اعلام نمود.

ولیئی مدیر کل کمیته امداد نیز اعلام نمود: در شهرک امام حسین (ع) حدود 300 الی 400 خانوار تحت پوشش این کمیته ساکن هستند که آمادگی دارند از طریق ارائه تسهیلات در ایجاد مسکن مناسب برای این عزیزان اقدام نمایند. مشروط به اینکه توزیع این خانوارها در میان سایر ساکنین معمول صورت پذیرد تا شاهد مشکلات اجتماعی برای آنان نباشیم.

در پایان جلسه پیشنهاد گردید تفاهم‌نامه مشترکی بین شهرداری و حاضرین در جلسه و سایر نهادهای دخیل در امر نوسازی بافت فرسوده با مشخص نمودن وظایف و نقش هر یک از نهادها و سهم‌شان به امضا رسیده و برای ارسال آن اقدامات اجرایی صورت پذیرد.

آدرس کوتاه شده: