ضرورت نصب تابلو و علائم ترافیکی در نقاط پر تردد شهر
یکشنبه, ۱۸ آذر ۱۳۹۷ ۱۱:۴۵ ۱۴۶
طبقه بندی: سازمان نوسازی و بهسازی
چچ
ضرورت نصب تابلو و علائم ترافیکی در نقاط پر تردد شهر

ضرورت نصب تابلو و علائم ترافیکی در نقاط پر تردد شهر

ضرورت نصب تابلو و علائم ترافیکی در نقاط پر تردد شهر

                                   ضرورت نصب تابلو و علائم ترافیکی در نقاط پر تردد شهر         

تابلوهای راهنمایی و رانندگی به عنوان بخشی از تجهیزات کنترل ترافیک نقش ایمن سازی خیابانها و هدایت هرچه بیشتر رانندگان را برعهده دارد، توجه به این تابلوها که نشانه های نمادین از قوانین و مقررات عبور و مرور محسوب می شود، الزامی است.

به گزارش روابط عمومی مدیریت مهندسی شبکه حمل و نقل ، سرکار خانم دکتر شیرازی مدیر عامل این سازمان با اشاره به اینکه فراگیری دستورات تابلوهای راهنمایی و رانندگی از مهمترین بخش های آموزش رانندگی می باشد افزودند : این علائم در واقع دستورالعمل رانندگی صحیح را نشان می دهد و بدون یادگیری کامل مفاهیم این تابلوها، امکان رانندگی صحیح وجود ندارد.

شیرازی در ادامه افزود : بسیاری از رانندگان تنها به دلیل یادگیری ناقص، هنگام رانندگی دچار مشکل می شوند، برخی از شهروندان نیز با وجود فراگیری آموزش های لازم در این مورد به علائم نصب شده توجه لازم را ندارند، مشکلی که امروزه در اغلب شهرهای کشور مشهود است.

وی در ادامه افزود : بدون شک در جامعه مدرن امروزی با افزایش روزافزون خودروها در معابر بعد از پلیس، نخستین عاملی که یادآور قانون است، تابلوهای راهنمایی و رانندگی بوده و در صورت توجه نکردن رانندگان به علائم این تابلوها هرج و مرج گریبان شهر را می گیرد و تخلف و گریز از قانون بر در و دیوار شهر نقش می بندد. بی توجهی برخی رانندگان به تابلوها و علائم راهنمایی و رانندگی سبب به هم خوردن توازن در این شهر شده تا جائیکه به عنوان مثال خودروهای شخصی را در کنار تابلوهای توقف مطلقا ممنوع، ایستگاه تاکسی و ... به راحتی متوقف می کنند و هیچ ابایی هم از این مسئله ندارند، گویا این افراد از یاد برده اند که چنین تابلوهای در سطح شهر نصب شده و توجه به آنها یعنی احترام به قانون است. حضور به موقع نیروهای راهنمایی و رانندگی در مسیرهای پرتردد باعث پیشگیری از اقدام های خلاف قانون رانندگان متخلف می شود. اگر شهروندان همان گونه که در آیین نامه رانندگی نمره کسب می کنند، در سطح شهر نیز به خود نمره بدهند، هیچ اتفاقی نمی افتد.

وی ادامه داد: رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی به خصوص علائم نصب شده موجب کاهش حوادث رانندگی می شود.

  همچنین وی  با اشاره به اینکه پارک دوبله یعنی سد معبر یک خیابان و نقض آشکار حقوق شهروندی است، یادآورشد: متاسفانه رانندگان هنوز نمی دانند پارک دوبله تحت هر شرایطی ممنوع و جریمه دارد.

 

شیرازی همچنین با تأکید بر لزوم رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی ازسوی مردم متذکر شد: شهروندی که خودروی خود را زیر تابلوی حمل با جرثقیل پارک می کند نباید انتظار امنیت داشته باشد و در این مواقع نیز پلیس به وظایف ذاتی خود عمل کرده و خودرو را جابه جا می کند.

لازم به ذکر است این سازمان طی روز گذشته اقدام به نصب تابلوحمل با جرثقیل در خیابان امام خمینی (ره) ( روبروی ایستگاه تاکسی ) نموده است.

آدرس کوتاه شده: