زنده گیری بیش از 3700 قلاده سگ توسط شهرداری از سطح مناطق اسلامشهر
سه شنبه, ۰۹ مهر ۱۳۹۸ ۱۳:۳۰ ۱۷۸
طبقه بندی: آخرین اخبار
چچ
زنده گیری بیش از  3700 قلاده سگ توسط شهرداری از سطح مناطق اسلامشهر

زنده گیری بیش از 3700 قلاده سگ توسط شهرداری از سطح مناطق اسلامشهر

پرسه سگ های ولگرد در خیابان ها و بعضا در میان مردم یکی از موضوعاتی است که به دلیل ایجاد اضطراب در میان مردم، همیشه تازگی دارد و در برخی مواقع حاشیه هایی نیز به همراه خود ایجاد می کند. شهر اسلامشهر نیز از این موضوع مستثنا نبوده و هر از گاهی این حاشیه ها دامنگیر مسئولان مربوطه می شود.

یکی از ارگان هایی که در خصوص کنترل سگ های ولگرد و جمع آوری آنها وظیفه دارد، شهرداری های شهر های کشور است که شهرداری اسلامشهر نیز به راستای همین وظیفه در تلاش است که بتواند با کنترل سگ های ولگرد از طریق جمع آوری آنها فضای شهری ایمن تری را برای شهروندان فراهم کند.

زنده گیری، کنترل و عقیم‌سازی حیوانات بلا صاحب و ولگرد، یکی از روش های موثری است که در طول چند سال گذشته توسط شهرداری اسلامشهر بر اساس وظیفه ای که بر عهده دارد، در کاهش این حیوانات در محیط شهری تاثیر داشته است ولی نباید غافل شد که در این زمینه نیز البته دو دیدگاه متفاوت وجود دارد. عده‌ای که علاقه به حیوانات دارند، معتقدند که کنترل حیوانات باید بدون خشونت باشد و هیچ حیوانی نباید آسیب دیده و کشته شود و البته برخلاف آنها، آن تعدادی که ترس از حیوانات دارند، با رویکرد حذف فیزیکی موافقند.

با تمامی این شرایط و دیدگاه های متضاد، شهرداری اسلامشهر با تاسیس و احداث محل نگهداری سگ های ولگرد روشی را دنبال می کند که بتواند بدون حذف فیزیکی سگ ها و با جمع آوری آنها از سطح شهر، نگرانی و ترس شهروندان را نیز خنثی کند.

به دنبال این روش به هیچ عنوان حذف فیزیکی سگ ها در اسلامشهر وجود ندارد، فقط جمعیت سگ‌ها کنترل می شوند. اگر کسی بگوید که شهرداری سگ‌ها را می‌کشد، قطعاً شایعه است زیرا که براساس مصوبات وزارت کشور، حذف فیزیکی و تیراندازی به سگ‌ها را که البته در گذشته اتفاق می‌افتاد، کاملاً کنار گذاشته‌ شده است. البته این به معنای نگهداری حیوانات بیمار نیست، همین دستورالعمل‌ها به شهرداری ها اجازه می‌دهند حیوانات مریض را که احتمال انتقال بیماری به شهروندان را دارند، طوری که اذیت نشوند، از بین ببرند.

از آنجایی که شهرداری اسلامشهر نیز بر آن باور است که نباید به روش‌های غیراخلاقی سگ‌ها را از بین برد، به این موضوع نیز باید توجه کرد که پروسه جمع‌آوری، نگهداری، انتقال، تهیه غذا و رها سازی ممکن است برای هر سگ تا 2 میلیون تومان هزینه در بر داشته باشد که در تعداد بالای سگ های جمع آوری شده مبلغ هنگفتی خواهد بود.

در مناطق ششگانه شهرداری اسلامشهر هر روزه گزارش هایی مبنی بر زنده گیری سگ های ولگرد به گوش می رسد که این نشان از فعالیت شهرداری اسلامشهر در خصوص کاهش و کنترل سگ های ولگرد در سطح شهر اسلامشهر است بطوری که بر اساس گزارش سازمان پسماند شهرداری ،در شش ماهه اول سال 3777 قلاده سگ از سطح شهر جمع آوری وبه سایت حیوانات بلا صاحب انتقال داده شده است.

شهروندان اسلامشهری نیز می توانند ضمن مشاهده سگ های ولگرد از طریق سامانه 137 محل آن را گزارش داده تا اکیپ های فعال در سطح شهر نسبت به زنده گیری و جمع آوری آنها اقدام به موقع داشته باشند.

آدرس کوتاه شده: