احداث واصلاح آب روهای شهری پایانی بر آبگرفتگی معابر اسلامشهر
پنجشنبه, ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ ۰۸:۵۱ ۳۳۱
طبقه بندی: آخرین اخبار
چچ
احداث واصلاح آب روهای شهری پایانی بر آبگرفتگی معابر اسلامشهر

احداث واصلاح آب روهای شهری پایانی بر آبگرفتگی معابر اسلامشهر

معاون فنی و عمرانی شهرداری از اجرای عملیات گسترده اصلاح هندسی انهار و کانال های سطح شهر برای پیشگیری و رفع آبگرفتگی معابر خبر داد‌.

به گزارش مرکز ارتباطات شهرداری اسلامشهر، هادی گورابی در توضیح این خبر گفت: با توجه به آبگرفتگی برخی انهار و کانال ها در زمان بارش نزولات آسمانی، عملیات اصلاح انهار و کانال های سطح شهر در دستور کار این معاونت قرار گرفت تا از وقوع مشکلات احتمالی ناشی از آبگرفتگی پیشگیری شود.

وی با بیان اینکه سرریز شدن نهر ابتدای خیابان امام موسی کاظم در هنگام بارندگی مشکلات بسیاری را در سطح شهر پدید می آورد،اظهار داشت: پروژه تغییر هندسی و هدایت نهر خیابان امام موسی کاظم (ع)به کانال اصلی میدان نماز با هدف کاهش دبی ورودی به بلوار امام حسین (ع)و جلوگیری از سرریز آب در محدوده چهار راه باغ فیض در حال انجام است.

گورابی در ادامه افزود: تاکنون چهار عملیات اصلاح و افزایش ظرفیت نهر در سطح شهر به اتمام رسیده که میتوان به اجرای این عملیات در خیابان امام حسن عسگری جهت اتصال به کانال اصلی خیابان مطهری ، و نهر خیابان شهید عزیزخانی با هدف جلوگیری از برگشت آب از سپتینگ خیابان کاشانی و آبگرفتگی منازل در کوچه شایان یک ، اجرای نهر دوبل حدفاصل کوچه 42 قائمیه تا کانال اصلی مقابل اموزشگاه موفقیان با هدف هدایت دبی آب ورودی از شهرک سعیدیه به نهر تفکیکی و اتصال به کانال اصلی وهمچنین احداث کانال هدایت آبهای سطحی در محله محمدیه انتهای کوچه های ادیب بطول 350 متر اشاره کرد که با اقدامات انجام گرفته مشکل آبگرفتگی این نقاط برطرف شده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری با اشاره به آبگرفتگی منازل در انتهای کوچه های47 ،49 و 50 قائمیه اعلام کرد: عملیات نهر دوبل حدفاصل دو حوضچه آرامش بلوار آزادگان به هدف کنترل دبی دو سپتینگ و جلوگیری از آبگرفتگی منازل در انتهای کوچه های مذکور در حال انجام است.

وی همچنین از اجرای پروژه اصلاح و احداث کانال خیابان شهید حافظ جعفری حدفاصل انتهای باغ فیض تا انتهای خیابان شهید صیاد شیرازی و اتصال به کانال اصلی شهر، با همکاری حوزه معاونت خدمات شهری و امور مناطق بعنوان برنامه های در دست اقدام این شهرداری نام برد.

آدرس کوتاه شده: