⭕️انتقاد شهردار اسلامشهر از عدم ثبات قیمت ها برای اجرای پروژه‌های عمرانی
پنجشنبه, ۰۸ آبان ۱۳۹۹ ۰۹:۱۳ ۱۳۶
طبقه بندی: آخرین اخبار
چچ
⭕️انتقاد شهردار اسلامشهر از عدم ثبات قیمت ها برای اجرای پروژه‌های عمرانی

⭕️انتقاد شهردار اسلامشهر از عدم ثبات قیمت ها برای اجرای پروژه‌های عمرانی

شهردار اسلامشهر گفت: اجرای قوانین شرایط صلح در دوران جنگ امکان پذیر نیست

به گزارش مرکز ارتباطات شهرداری اسلامشهر، دکتر حسین طلا شهردار اسلامشهر در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه و اقتصاد مقاومتی شهرستان اسلامشهر که با حضور مسعود شفیعی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران در محل فرمانداری اسلامشهر برگزار شد، اظهار کرد: در شرایط عادی قوانین عادی اجرا می‌شود ولی در حالت جنگی نمی‌توان قوانین عادی را اجرایی کرد.

➕طلا با اشاره به اینکه کشور ما بارها در شرایط جنگ نظامی، فرهنگی و اقتصادی قرار گرفته، افزود: امروز کشور ما در حالت جنگ اقتصادی است و در این زمان عموما مجموعه‌های اقتصادی، عمرانی و دولتی با بخش خصوصی طرف کار قرار می‌گیرند.

➕وی با تاکید بر اینکه در زمان جنگ، قوانین عادی نداریم و قوانین جنگی است، گفت: در زمان جنگی که همه مسائل با قوانین زمان صلح سنجیده می‌شود، مدیرانی که می‌خواهند در این شرایط با ریسک پذیری کار کنند را دچار آسیب کرده و مشکلاتی را به وجود می‌آورد.

➕شهردار اسلامشهر با انتقاد از عدم ثبات قیمت برای اجرای پروژه‌های عمرانی بیان کرد: در شرایطی که ثباتی در قیمت اجناس مورد نیاز در پروژه های عمرانی وجود ندارد، باید برای جبران خسارت هزینه پروژه ها تدابیری اتخاذ و اعتبارات افزایش یابد که برای نمونه در بحث پروژه احداث خط مترو اسلامشهر روزانه شاهد این مشکل هستیم.

➕طلا افزود: در شرایط جنگ فعلی چه کسی باید به مجموعه دستگاههای خدماتی و عمرانی شهرستان کمک کند؟ باید همه مجموعه‌های حاکمیتی و نظارتی به مدیریت شهری کمک کنند .

➕شهردار اسلامشهر تاخیر در تایید تفاهم نامه‌ها و قراردادهای شهرداری را یکی از مهمترین موانع پیش روی فعالیت شهرداری برشمرد و خاطرنشان کرد: در صورتی که قراردادها و تفاهم‌نامه‌هایی که شهرداری با مالکین به عمل می‌آورد و به کمیسیون ماده 5 و کارگروه‌های تخصصی استان ارسال می شود، سریع بررسی و نتیجه ابلاغ شود، شهرداری ها می توانند بسیاری از موانع را برطرف و طرح‌های عمرانی را با سرعت بیشتری به سرانجام برسانند. یکی از دلایل عدم اجرای به موقع پروژه ها این موانع و قوانین پیچیده اداری است.

آدرس کوتاه شده: