شهردار اسلامشهر در دیدار با مسئولین سازمان نظام مهندسی استان تهران : لزوم ارتباط بیشتر مهندسین ناظر با شهرداری
سه شنبه, ۲۰ آبان ۱۳۹۹ ۰۸:۴۳ ۱۵۳
طبقه بندی: آخرین اخبار
چچ
شهردار اسلامشهر در دیدار با مسئولین سازمان نظام مهندسی استان تهران :  لزوم ارتباط بیشتر مهندسین ناظر با شهرداری

شهردار اسلامشهر در دیدار با مسئولین سازمان نظام مهندسی استان تهران : لزوم ارتباط بیشتر مهندسین ناظر با شهرداری

دکتر حسین طلا شهردار اسلامشهر گفت: با قانونمند شدن نظارت بر ساخت و ساز ها، می توان شاهد رشد و توسعه شهر باشیم .

به گزارش مرکز ارتباطات شهرداری اسلامشهر دکتر حسین طلا شهردار اسلامشهر در جلسه ای که توسط رئیس شورای اسلامی شهرستان با مسئولین سازمان نظام مهندسی استان تهران در سالن جلسات این شورا برگزار شد، اظهار کرد: در شرایط موجود در کشور فعالیت های عمرانی باید به گونه‌ای طراحی و اجرا شود تا بار کمتری بر دوش مردم بماند.

➕طلا با اشاره به ضرورت و اهمیت نظارت فنی بر ساخت و سازها، بیان کرد: همه آحاد مردم در دستگاههای اداری و اجرایی، عامل بروز پدیده ساخت و ساز غیرمجاز در شهرها را شهرداری ها می دانند، در صورتی که مسئولیت نظارت بر ساخت و سازها از طرف حاکمیت بر عهده سازمان نظام مهندسی است.

➕وی با بیان اینکه بخش اعظمی از نظارت فنی بر عهده نظام مهندسی است، تاکید کرد : عملکرد شهرداری و مهندسین ناظر در ساخت و سازها و پروژه های عمرانی، باعث رونق نظام اقتصادی و اجتماعی،،در شهر می شود و برای بهتر انجام شدن این روند باید ارتباط بیشتری بین مهندسین ناظر با شهرداری برقرار شود.

➕شهردار اسلامشهر با تاکید بر اینکه باید ساز و کاری تهیه و تدوین شود تا مانع از بروز تخلفات در ساخت و سازها شده و علاوه برآن باعث شفافیت در نظارت ها شود، تصریح کرد: با شفافیت سازی امور می توان ضمن تحقق این اهداف، شاهد رشد و رونق در ساخت و سازها بود، قانونمند شدن نظام نظارتها برساخت وسازها در نظام اقتصادی شهر،باعث رشد و رونق شهر می شود و می توان شاهد شهری ایده آل بود.

➕طلا‌ با اشاره به اینکه همواره در نظامات و نظارتهایی که عامل انسانی دخیل است ، کاستی ها وضعفهایی وجود دارد، خاطرنشان کرد: با شفافسازی و مکانیزه کردن امور نظارتی می توان ضمن تقویت و رفع این کاستی ها،مانع از بروز تخلفات و ادامه فعالیت ها شد .

➕امین اسدی رئیس شورای شهرستان اسلامشهر، هم در این جلسه با اشاره به فعالیت 65 شرکت نظارتی در اسلامشهر ،اظهار کرد : متاسفانه مهندسین ناظر ساختمانی خارج از شهرستان در این منطقه فعالیت می کنند، که حضور فیزیکی بر سر پروژه ها ندارند و این عمل باعث بروز برخی تخلفات در حوزه ساختمان می‌شود.

➕اسدی با تاکید بر اهمیت و ضرورت نظارت دقیق بر ساخت و سازها توسط مهندسین ناظر مجرب و دارای پروانه ،خاطرنشان کرد :باید شرایط کار به گونه ای فراهم شود تا زمینه فعالیت مهندسین بومی منطقه آسان برای فعالیت و حضور مهندسین غیر بومی در این شهرستان سخت‌تر و قانونمند تر شود.

آدرس کوتاه شده: