ابتلای 40 آتش نشان اسلامشهری به ویروس کرونا تاکنون
دوشنبه, ۲۸ تیر ۱۴۰۰ ۰۸:۱۵ ۳۸۳
طبقه بندی: آخرین اخبار
چچ
ابتلای 40 آتش نشان اسلامشهری به ویروس کرونا تاکنون

ابتلای 40 آتش نشان اسلامشهری به ویروس کرونا تاکنون

سخنگوی سازمان آتش نشانی اسلامشهر گفت: متاسفانه تاکنون بیش از 40 نفر از آتشنشانان سازمان آتش نشانی اسلامشهر به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

به گزارش مرکز ارتباطات شهرداری اسلامشهر، کوشا کلانتری سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اسلامشهر اظهار کرد: از زمان آغاز شیوع بیماری کووید 19 تاکنون بیش از 40 نفر از مامورین آتش نشان اسلامشهر به ویروس منحوس کرونا مبتلا شده اند.

کلانتری با تاکید بر سخت و پرمخاطره بودن شغل آتش نشان ها بیان کرد: با توجه به موقعیت شغلی آتش‌نشان در برخی مأموریت‌ها و در حین انجام عملیات، شرایط رعایت دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در بین مامورین با افراد حادثه دیده غیرممکن بوده و بسیاری از همکاران ما به همین دلیل دچار این بیماری شده اند.

➕وی با انتقاد از عدم توجه به موقعیت شغلی حساس آتش نشانان در رابطه با بیماری کرونا گفت: در جهت جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا و مقابله با آن واکسیناسیون افراد مسن و گروه های پرخطر مانند پارکبان ها و... انجام شد ولی متاسفانه برای پرسنل آتش نشانی که با افراد و گروه‌های مختلف در ارتباطند، تاکنون هیچ گونه واکسنی تزریق نشده است.

➕سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری اسلامشهر افزود: با توجه به توانمندی ها، تخصص و کارآمدی نیروهای آتش‌نشان، حفظ سلامت و تندرستی این نیروها از اهمیت و ضرورت ویژه‌ای برخوردار بوده و از طرفی نیروهای آتش‌نشانی به طور مستقیم و بی واسطه با اقشار مختلف مردم در ارتباط هستند و امکان انتقال و ابتلا به ویروس کرونا زیاد است، بنابراین بمنظور قطع زنجیره و چرخه انتقال و حفظ سلامتی پرسنل، یکی از مهمترین راهکارها تزریق واکسن است که باید مسئولین امر نسبت به این مسئله تدابیر ویژه ای بیاندیشند.

آدرس کوتاه شده: