حفاری تونل مترو اسلامشهر از 4 هزار متر فراتر رفت.
چهارشنبه, ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ ۰۸:۲۲ ۶۱۰
طبقه بندی: آخرین اخبار
چچ
حفاری تونل مترو اسلامشهر از 4 هزار متر فراتر رفت.

حفاری تونل مترو اسلامشهر از 4 هزار متر فراتر رفت.

رییس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری اسلامشهر گفت: بیش از 4 هزار متر از تونل مترو اسلامشهر تاکنون حفاری شده است.

 

 
 
به گزارش مرکز ارتباطات شهرداری اسلامشهر، رضا قاسمی رییس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری اسلامشهر، اظهار کرد: از آغاز عملیات اجرایی احداث تونل مترو اسلامشهر تاکنون بیش از 4000 متر از تونل حفاری شده است.

این مقام مسئول با اشاره به مشخصات پروژه مترو اسلامشهر افزود: پروژه مترو اسلامشهر به عنوان بزرگترین پروژه عمرانی شهرهای استان تهران که توسط متخصصین قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در حال اجراست، در امتداد جنوبی خط 3 مترو تهران به ایستگاه آزادگان متصل و کل طول مسیر حدود15/5 کیلومتر و حفاری آن در دو قطعه در حال اجرا است.

وی طول قطعه اول از محل حفاری به سمت ایستگاه آزادگان را 900 متر اعلام و بیان کرد: با توجه به اینکه قطعه اول به صورت دستی و به روش اتریشی در حال احداث است، تاکنون بالغ بر 500 متر از طول این تونل با همت و تلاش شبانه روزی کارگران پرتلاش در حال احداث بوده که از موانع و تاسیسات بسیار حساس عبور کرده است.

قاسمی گفت: در قطعه دوم تونل مترو اسلامشهر که به صورت مکانیزه با استفاده از دستگاه TBM به سمت اسلامشهر در حال احداث است، بیش از 3500 متر حفاری، سیگمنت گذاری شده و به زودی به شفت ورودی شاطره می‌رسد.

وی با ابراز رضایت از روند پیشرفت فیزیکی احداث تونل مترو تصریح کرد: با تامین اعتبارات لازم روند احداث این طرح سریع‌تر انجام می‌شود و تاکنون حدود 2700 میلیارد ریال اعتبار از سوی شهرداری تامین شده و قریب به 300 میلیارد ریال نیز از سوی دولت برای این طرح اعتبار تخصیص داده شده است.

رییس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری اسلامشهر ادامه داد: با تامین یک هزار میلیارد ریال اعتبار از طریق فروش اوراق مشارکت، به زودی عملیات اجرایی احداث ایستگاه اسلامشهر در میدان نماز در فضایی به مساحت 7000 مترمربع در دو طبقه در میدان نماز اسلامشهر آغاز می‌شود.

آدرس کوتاه شده: