جمع آوری 7 تن زباله در روز از کانال های سطح شهر
یکشنبه, ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ ۱۱:۳۷ ۵۴۵
طبقه بندی: آخرین اخبار
چچ
جمع آوری 7 تن زباله در روز از کانال های سطح شهر

جمع آوری 7 تن زباله در روز از کانال های سطح شهر

????مدیر خدمات شهری از تخلیه 5 تا 7 تن زباله در روز از مجموعه سپتیک ها (حوضچه‌های آرامش) سطح اسلامشهر خبر داد.

 

 
 
به گزارش مرکز ارتباطات شهرداری اسلامشهر، داود علی نیا مدیر خدمات شهری شهرداری اسلامشهر با اعلام خبر فوق اظهار داشت: از مجموع حوضچه های آرامش سطح شهر که به صورت روزانه تخلیه می‌شوند، در حدود 5 تا 7 تن زباله که عمدتاً تره‌بار و پلاستیک است از انهار سطح شهر به حوضچه های آرامش منتقل و از آنجا به صورت مکانیزه جمع‌آوری می‌شوند.

➕وی گفت: البته این میزان زباله علاوه بر حجم‌روزانه زباله ای است که توسط پرسنل خدوم خدمات شهری بصورت دستی جمع آوری می گردد، که با احتساب این مورد متاسفانه شهروندان اسلامشهری روزانه حدود 10 تن زباله را در انهار سطح شهر تخلیه میکنند، که یک دستگاه بیل مکانیکی و دو دستگاه کامیون به طور مرتب و روزانه مأموریت تخلیه زباله این سپتیک ها را بر عهده دارند.

➕علی نیا با اشاره به اینکه تخلیه زباله از انهار در فصول عادی و کم بارش سال به صورت مستمر و با زحمت زیاد ممکن است مشکلی ایجاد نکند، تاکید کرد: به دلیل اینکه عمده این سپتیک ها در ابتدای کانالهای عرضی کمربندی الغدیر و یا محور اصلی بلوار بسیج مستضعفین هستند، در زمان تُنداب یا سیلاب که امکان تخلیه فوری زباله وجود ندارد، دچار مشکل و آبگرفتگی می شوند.

➕این مقام مسئول افزود: یکی دیگر از دلایل آبگرفتگی برخی خیابان‌های سطح شهر این است که عمده پلهای فلزی جمع آوری و دال گذاری شده اند و به دلیل عدم ورود کارگر به زیر دال ها و انهار غیر حجیم سرپوشیده و نبود خودرو کانال شوی برای شستشو و تخلیه ی مکانیزه این دالها، در برخی مواقع موجب آبگرفتگی معابر می گردد.

➕مدیر خدمات شهر شهرداری اسلامشهر با انتقاد از عدم توجه به پیوست خدماتی در اجرای پروژه های عمرانی خاطرنشان کرد: بهتر است قبل از اجرای برخی پروژه ها اقدامات خدماتی آن را فراهم کنیم، در برخی موارد صرفاً به دلیل یک مسئله ترافیکی سرتاسر نهر یک خیابان را سرپوشیده می کنیم که با وجود عمیق نبودن نهر و عدم ورود کارگر به داخل نهر، نظافت آن دچار مشکل شده و هم مکانی برای تجمع موش ها و حیوانات موذی ایجاد می شود که در صورت تامین ماشین آلات مکانیزه به ویژه خودرو کانال شوی برای نظافت این انهار مشکل آبگرفتگی مرتفع می گردد.

➕گفتنی است مشارکت شهروندان و همکاری و همراهی آنها در عدم تخلیه هرگونه زباله و ضایعات در درون انهار سطح شهر می تواند کمک شایانی در عدم آبگرفتگی انهار سطح شهر نماید.

آدرس کوتاه شده: