اجرای طرح‌های شهری در اسلامشهر،مستلزم زیرساخت و بستر مناسب
دوشنبه, ۰۱ شهریور ۱۴۰۰ ۰۹:۴۵ ۳۵۳
طبقه بندی: آخرین اخبار
چچ
اجرای طرح‌های شهری در اسلامشهر،مستلزم زیرساخت و بستر مناسب

اجرای طرح‌های شهری در اسلامشهر،مستلزم زیرساخت و بستر مناسب

سرپرست معماری و شهرسازی شهرداری اسلامشهر گفت: تحقق و اجرای طرح‌های شهری در اسلامشهر مستلزم وجود زیرساخت های لازم و بستر مناسب برای اجراست.


به گزارش مرکز ارتباطات شهرداری اسلامشهر، علی درزی سرپرست معماری و شهرسازی شهرداری اسلامشهر اظهار داشت: اکثر طرح‌های شهری در اغلب شهرها به دلیل وجود مشکلاتی چون عدم آگاهی کافی مهندسین مشاور از مشکلات و مسائل شهری به علت غیربومی بودن و عدم توجه به امکانات مالی و اجرایی شهرداری ها از سوی تهیه کنندگان طرح جامع و تفصیلی، ناکام می ماند و شهر اسلامشهر نیز از این قاعده مستثنی نیست.

وی افزود: فقدان هماهنگی بین نهادها، سازمان ها و ادارات با شهرداری در اجرای طرح و عدم وجود ضمانت اجرایی برای طرح های جامع و تفصیلی از سوی سازمان ها و ادارات مربوطه و دیگر مشکلات و معضلات این چنینی موجب کاهش سرعت اجرای طرح‌ها می‌شود.

این مقام مسئول با بیان میزان تحقق پذیری طرحهای شهری در اسلامشهر تاکید کرد: مسائل پیش آمده در اجرای طرح‌های شهری موجب عدم تحقق طرح مربوطه می‌شود که مشکلات متعددی را برای شهر در پی خواهد داشت و رفع آن مستلزم صرف هزینه های سنگین و مدت زمان طولانی خواهد بود.

سرپرست معماری و شهرسازی شهرداری اسلامشهر ادامه داد: در شهر اسلامشهر تمام سعی براین است تا کلیه ساخت سازها زیرنظر نظام های ملی مرتبط با شهرسازی و معماری مطابق با طرح تفصیلی مصوب صورت گیرد و همچنین در طراحی و معماری علاوه بر رعایت نظام های ملی شهرسازی و معماری بایستی به موضوعات خرد و کلان مرتبط با شهرسازی و معماری کشور و شهر مربوطه باتوجه به شرایط محیطی و اقلیمی و بومی بودن آن توجه کرد، تا حدی که پاسخ به انتظارات و رفع کاستی ها صورت گیرد.

درزی خاطرنشان کرد: در مطالعات طرح جامع و طرح تفصیلی شهر اسلامشهر، استفاده از معماری ایرانی و اسلامی در زیباسازی و ارتقا منظر شهری مورد توجه واقع شده تا با گذر از معابر سطح شهر حس و هویت معماری اسلامی،ایرانی به شهروندان القاء شود.

آدرس کوتاه شده: