گام بلند شهرداری اسلامشهر برای احداث ایستگاه میدان نماز
چهارشنبه, ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ ۰۹:۲۹ ۳۸۶
طبقه بندی: آخرین اخبار
چچ
گام بلند شهرداری اسلامشهر برای احداث ایستگاه میدان نماز

گام بلند شهرداری اسلامشهر برای احداث ایستگاه میدان نماز

رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری اسلامشهر گفت: با واریز شدن اعتبار فروش اوراق مشارکت به حساب طرح، به زودی عملیات اجرایی احداث ایستگاه میدان نماز آغاز می‌شود.


 

به گزارش مرکز ارتباطات شهرداری اسلامشهر، رضا قاسمی رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری با اعلام نهایی شدن مراحل اداری فروش اوراق مشارکت اظهار کرد: با واریز شدن اعتبار فروش اوراق مشارکت به حساب طرح، به زودی عملیات اجرایی احداث ایستگاه میدان نماز آغاز خواهد شد.

➕قاسمی با اشاره به جزئیات طرح فروش اوراق مشارکت افزود: بر اساس مجوز شورای اسلامی شهر و موافقت بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، مبلغ هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت با ضمانت 50 درصدی دولت برای تامین منابع مالی فاز یک مترو اسلامشهر (ایستگاه میدان نماز) با عاملیت بانک ملی در تیرماه سال جاری به فروش رفت.

➕وی بیان کرد: مراحل مختلف این طرح از جمله اخذ مجوز بانک مرکزی، صدور ضمانت‌نامه سهم دولت و موافقت بانک ملی جهت ضمانت و انتشار اوراق با مساعدت و پیگیری‌های دکتر مهدی شریفیان نماینده مردم اسلامشهر تهران، ری، شمیرانات و پردیس در مجلس شورای اسلامی انجام و پس از فروش اوراق به حساب شهرداری در بانک عامل واریز شد.

➕ رئیس سازمان حمل و نقل ریلی اسلامشهر ادامه داد: در بین تغییرات به وجود آمده در مجموعه پارلمان شهری اسلامشهر با پیگیری مجدانه دکتر سلیمی رئیس شورای اسلامی شهر، دکتر محسن حمیدی سرپرست شهرداری اسلامشهر از دکتر مهرداد بذرپاش رییس دیوان محاسبات کشور، زمینه تسهیل در انجام مراحل پایانی کار به وجود آمد و مقرر گردید که روزهای آتی میزان اعتبارات فروش هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت به حساب طرح مترو اسلامشهر واریز شود.

➕وی بازپرداخت این اوراق را 4 ساله با نام و باسود علی‌الحساب سالیانه 18 درصد و معاف از مالیات اعلام کرد و گفت: با پیگیری های بعمل آمده پس از واریز اعتبار فروش این اوراق به حساب طرح، عملیات اجرایی احداث فاز نخست ایستگاه میدان نماز آغاز خواهد شد که این اقدام گامی بلند در جهت رسیدن هر چه سریعتر به مراحل بهره‌برداری از مترو اسلامشهر و دسترسی آسانتر شهروندان به شبکه حمل و نقل ریلی مترو است .

➕قاسمی با بیان اینکه عملیات حفاری تونل مترو در حال اجرا بوده و پیشرفت قابل قبولی دارد، خاطرنشان کرد: با طراحی های انجام شده ایستگاه میدان نماز مترو اسلامشهر با در نظر گرفتن تاسیسات و ابنیه های مورد نیاز در فضایی به وسعت 7 هزار مترمربع در دو طبقه و با اعتباری بالغ بر دو هزار میلیارد ریال احداث می شود.

آدرس کوتاه شده: