گودبرداری غیراصولی در خیابان ابوذر منجر به ریزش ساختمان مجاور شد.
یکشنبه, ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ ۰۸:۱۵ ۵۲۶
طبقه بندی: آخرین اخبار
چچ
گودبرداری غیراصولی در خیابان ابوذر منجر به ریزش ساختمان مجاور شد.

گودبرداری غیراصولی در خیابان ابوذر منجر به ریزش ساختمان مجاور شد.

????گودبرداری غیراصولی در خیابان ابوذر، موجب ریزش آوار و تخریب یک ساختمان 2 طبقه مسکونی و یک باب واحد تجاری گردید.


به گزارش مرکز ارتباطات شهرداری اسلامشهر، یوسف منطقی رئیس سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری اسلامشهر در توضیح این خبر گفت: ساعت 23:02 شامگاه جمعه مورخ 1400/06/12 در پی تماسهای مکرر شاهدان عینی با سامانه 125 و اعلام یک مورد حادثه ریزش آوار منجر به محبوس شدن سکنه در زیر آوار ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانان ایستگاه های شماره 2 و 6 را به همراه گروه امداد و نجات 1 را روانه محل حادثه واقع در خیابان ابوذر نمود.

➕وی افزود: اولین ایستگاه اعزامی در مدت زمان 2 دقیقه از زمان اعلام در محل حادثه حضور یافت و مشاهده شد یک باب ساختمان مسکونی و یک واحد تجاری بصورت کامل تخریب و در گودبرداری مجاور ریزش کرده بودند و دو نفر از سکنه ساختمان در حین فرار در پلکان در زیر آوار محبوس شده اند؛ لذا بلافاصله نیروها با رعایت اصول ایمنی و آواربرداری تخصصی و تکنیکی محبوسین را با بکارگیری ادوات فنی در کوتاهترین زمان ممکن رهاسازی نموده و جهت انتقال به مراکز درمانی تحویل عوامل اورژانس حاضر در موقعیت نمودند.

➕منطقی گفت: در ادامه نیروها جهت یافت سایر محبوسین احتمالی اقدام به جستجو در سایر بخش‌های آوار نمودند و با اطمینان از عدم وجود محبوس دیگر در زیرآوار اقدامات لازم جهت ایمن سازی محل را به عمل آوردند و سپس محل با حضور نیروهای امداد گاز ، آب و برق نیز ایمن سازی شد و عوامل شهرداری و مدیرت بحران نیز همکاری لازم در خصوص پاکسازی معبر را بعمل آوردند. و نیروها پس از ارائه توصیه های ایمنی و تنظیم صورتجلسه به ایستگاه مراجعه نمودند.

➕رئیس سازمان آتشنشانی در انتها اظهار کرد: رعایت کامل اصول ایمنی در حین گودبرداری ضامن سلامت شهروندان خواهد بود که گاها با سهل‌انگاری در این خصوص شاهد اینگونه حوادث در سطح شهر هستیم.

آدرس کوتاه شده: