تصویب لایحه دو فوریتی تخصیص 400 تن قیر ازمنابع استانی برای مصرف در محلات کم‌برخوردار اسلامشهر
چهارشنبه, ۰۸ دی ۱۴۰۰ ۰۸:۵۶ ۳۹۵
طبقه بندی:
  • آخرین اخبار
  • اخبار ویژه
چچ
تصویب لایحه دو فوریتی تخصیص 400 تن قیر ازمنابع استانی برای مصرف در محلات کم‌برخوردار اسلامشهر

تصویب لایحه دو فوریتی تخصیص 400 تن قیر ازمنابع استانی برای مصرف در محلات کم‌برخوردار اسلامشهر

در چهاردهمین نشست رسمی شورای اسلامی شهر اسلامشهر لایحه دو فوریتی تفاهم‌نامه بین شهرداری و اداره کل راه و شهرسازی استان تهران مبنی بر تخصیص 400 تن سهمیه قیر برای محلات مورد هدف در حوزه بازآفرینی شهری به تصویب رسید.

به گزارش مرکز ارتباطات شهرداری، محمد مهدی سلیمی رئیس شورای اسلامی شهر اسلامشهر در ابتدای این جلسه که با حضور تمامی اعضای شورا، شهردار و مدیران شهری و اصحاب رسانه برگزار شد، با تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار کرد: امیدوارم همگی ما در امر ولایت مداری و ولایت پذیری آن بانوی بزرگ را الگو و سرمشق خود قرار دهیم و در آزمون ولایت‌پذیری سربلند شویم، همچنین سالروز شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی که با کارهای جهادی و حرکت و منش انسان دوستانه دل مردم جهان را به دست آورده و همیشه در پیشانی تاریخ می‌درخشد را تسلیت عرض می کنم.

وی با اشاره به 9 دی ماه و روز بصیرت تاکید کرد: دشمنان قسم خورده ایران اسلامی همواره درصدد تضعیف و از بین بردن جمهوری اسلامی ایران و ایدئولوژی جمهوری اسلامی هستند که بعد از انقلاب هم به شکل‌های مختلف بوده و در این برهه زمانی این جنگ با تحول مفهوم به شکل تهاجم فرهنگی و جنگ نرم ادامه دارد.

وی افزود: اساتید دانشگاه به عنوان فرماندهان و دانشجویان به عنوان افسران و سربازان جنگ نرم باید در این عرصه نقش آفرینی کنند و شناخت موضوع جنس مبارزه و هجمه شاید مهمترین بخشی است که باید به آن توجه کنیم و هر فرد ایرانی با بصیرت جایگاه خود را در این جنگ نرم پیدا کند.

رئیس پارلمان شهری اسلامشهر با بیان اینکه قول می‌دهیم شبانه روزی برای رفع مشکلات مردم تلاش کنیم، تصریح کرد: ما در شرایطی نیستیم که بخواهیم کم کاری کنیم، گاهی حتی گوش دادن حرفی برای مردم آرامش بخش است، درهمین راستا از مسئولین دستگاهها و ادارات اسلامشهر می‌خواهیم این لحظات ناب را برای خدمتگزاری بهینه به مردم قدر بدانند و تلاش کنند.

وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از مردم توان پرداخت اجاره سنگین بهای مسکن را ندارند، مشاورین املاک در شهر تدابیری بیندیشند تا قیمت اجاره مسکن تعدیل شود و ما هم در شورای شهر در حد توان و اختیار این موضوع را پیگیری می‌کنیم.

در چهاردهمین نشست رسمی شورا 9 لایحه مطرح شد که 5 لایح مصوب و 4 لایحه برای بررسی بیشتر به جلسه بعدی شورا موکول شد و نامه فرمانداری اسلامشهر موضوع اعلام نظر پیرامون مصوبات یازدهمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر نیز در این جلسه مطرح و بررسی شد.

لازم به ذکر است 3 لایحه دو فوریتی: تفاهم‌نامه بین شهرداری و اداره کل راه و شهرسازی استان تهران در خصوص اختصاص 400 تن سهمیه قیر جهت مصرف در معابر و محلات باهدف بازآفرینی شهری با اولویت مناطق کم‌برخوردار اسلامشهر، لایحه درخواست شهرداری جهت تأمین و پرداخت 500 میلیون تومان برای ساخت حرم دو شهید گمنام که در شهرک امام خمینی در روزهای آتی تشییع و خاکسپاری می‌شوند با لحاظ نمودن پیوست فرهنگی اجتماعی و بررسی طراحی نما در کمیسیون فرهنگی و معماری شهرسازی شورا و همچنین لایحه صدور مجوز تعرفه عوارض خدمات شهری سال 1401 براساس نرخ تورم سالیانه اعلانی از سوی بانک مرکزی مورد تصویب اعضای شورای شهر قرار گرفت.

آدرس کوتاه شده: