کاهش هزینه 140 میلیاردی ساخت ایستگاه مترو در میدان نماز اسلامشهر
یکشنبه, ۲۶ دی ۱۴۰۰ ۰۸:۵۹ ۴۲۳
طبقه بندی:
  • آخرین اخبار
  • اخبار ویژه
چچ
کاهش هزینه 140 میلیاردی ساخت ایستگاه مترو در میدان نماز اسلامشهر

کاهش هزینه 140 میلیاردی ساخت ایستگاه مترو در میدان نماز اسلامشهر

مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری اسلامشهر گفت: با بهینه سازی طرح و مهندسی ارزش، قریب به 140 میلیارد تومان در هزینه ساخت ایستگاه مترو میدان نماز صرفه جویی می شود.

به گزارش مرکز ارتباطات شهرداری اسلامشهر، رضا قاسمی مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری اسلامشهر با ارائه گزارشی از احداث ایستگاه مترو میدان نماز اظهار کرد: ایستگاه میدان نماز در انتهای فاز یک مترو تهران اسلامشهر و در امتداد خط 3 مترو تهران در حال اجراست و طراحی آن از سال 91 آغاز و در سال 93 طراحی ایستگاه برای اجرا به صورت یکپارچه مانند دیگر ایستگاه های خط 3 مترو تهران مصوب شده است.

➕وی ادامه داد: با هدف بهینه سازی طرح، طراحی ایستگاه میدان نماز قبل از اجرا مورد بازنگری توسط کارشناسان متخصص و مشاوران قرار گرفت و ساخت ایستگاه در 7 هزار و 800 مترمربع در دو طبقه به صورت Top Down (( پوش و کند )) یعنی از بالا به پایین اجرا می‌شود.

➕قاسمی افزود: با انجام بهینه‌سازی طرح و مهندسی ارزش در زمینه خاکبرداری، آرماتور بندی، بتن ریزی، بهینه سازی وکاهش هزینه صورت گرفته بطوریکه بر اساس طرح مصوب قبلی در سال 93 برآورد اجرای احداث ایستگاه میدان نماز 329 میلیارد تومان بوده که پس از بهینه‌سازی طرح به 190 میلیارد تومان رسید و با انتخاب پیمانکار با مبلغ 224 میلیارد برای طرح قریب به 140 میلیارد تومان در هزینه ساخت ایستگاه صرفه جویی می شود.

➕مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری به وجود کانال دره سیاه در ورودی شهر اشاره و تاکید کرد: با توجه به موقعیت کانال آبی که از دره سیاه می گذرد و با بررسی‌های انجام شده مشخص گردید مسیر آبراه با هسته مرکزی و موقعیت احداث ایستگاه میدان نماز تداخلی ندارد و کانال آب بالاتر از ورودی‌های ایستگاه است.

➕وی با بیان پیشرفت فیزیکی 45 درصدی حفر تونل مکانیزه گفت: از ابتدای سال جاری با ادامه حفرتونل که به 4300 متر رسیده است، تونل مترو 107 میلیارد تومان هزینه دربرداشته که 83 میلیارد آن به صورت نقد و تهاتر پرداخت و 30 میلیارد تهاتر هم در حال قطعی شدن و پرداخت است و حفرتونل قطعه اول نیز از ابتدای سال 6 میلیارد و 800 میلیون تومان هزینه داشته که عمده آن از محل اعتبارات دولتی پرداخت شده است.

➕قاسمی تصریح کرد: از آغاز کلنگ‌زنی مترو تاکنون 35 میلیارد تومان در قطعه اول و 360 میلیارد تومان هم در قطعه دوم تونل هزینه شده و برای ریل گذاری و روسازی و تجهیز مترو با برآورد هزینه 800 میلیارد تومانی بایستی از اعتبارات ملی و دولتی استفاده شود.

◽️شایان ذکر است آیین آغاز عملیات اجرایی ایستگاه مترو میدان نماز با حضور مسئولین کشوری و استانی در روز شنبه دوم بهمن ماه برگزار خواهد شد.

آدرس کوتاه شده: