ایجاد دولت الکترونیک راهکار برون رفت از مشکلات اسلامشهر
یکشنبه, ۰۳ بهمن ۱۴۰۰ ۰۸:۵۵ ۳۵۶
طبقه بندی:
  • آخرین اخبار
  • اخبار ویژه
چچ
ایجاد دولت الکترونیک راهکار برون رفت از مشکلات اسلامشهر

ایجاد دولت الکترونیک راهکار برون رفت از مشکلات اسلامشهر

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در زمینه به روز رسانی خدمات و صیانت از کارکنان یکی از راه های رفع مشکلات شهرهایی مانند تهران و اسلامشهر ایجاد دولت الکترونیک است.

به گزارش مرکز ارتباطات شهرداری اسلامشهر، علی نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در آیین آغاز عملیات اجرایی احداث ایستگاه میدان نماز اسلامشهر اظهار کرد: در حال حاضر 80 درصد از بودجه کشور در دست وزیران و سازمان‌ها و بقیه در اختیار استانداران است که باید برای اجرای بهینه پروژه ها و خدمات اختیارات استانداران افزایش یابد.

➕نیکزاد با انتقاد از اختصاص 72 هزار میلیارد تومان از محل هدفمند کردن یارانه ها در سرفصل های دیگر افزود: در تبصره 14 قانون به نام هدفمند کردن یارانه ها، مبلغ اندکی هزینه شده و بقیه در دولت قبلی در جای دیگر هزینه شده و فقط بدهی 140 میلیارد تومانی آن برای دولت جدید باقی مانده که این جفا در حق مردم و کشور است.

➕وی با اشاره به لزوم توجه به موضوع عمران شهری در مجلس بیان کرد: در کمیسیون عمران و در مجلس حتما باید به عمران شهری توجه کرد، در فصل عمران شهری خیلی از کارهای ماندگار را می‌توان در حوزه فضای سبز و خدمات شهری اجرا کرد.

➕نیکزاد با اشاره به ضرورت توجه به حمل و نقل شهری تاکید کرد: متاسفانه در اثر عدم توجه دولت سابق به بحث حمل و نقل عمومی در طی چهار سال گذشته حتی یک دستگاه اتوبوس از سوی دولت و وزارت کشور به شهرداری ها اختصاص داده نشده است.

➕وی با تاکید بر اینکه بهترین راه حل رفع مشکل حمل و نقل عمومی شهرها توسعه حمل و نقل ریلی است، گفت: یکی از راه های رفع مشکلات شهرهایی مانند تهران و اسلامشهر ایجاد دولت الکترونیک است، استقرار دولت الکترونیک می تواند علاوه بر صیانت از کارکنان، خدمات مورد نیاز شهروندان را به روز رسانی کند و شهرداری اسلامشهر می‌تواند در این حوزه پیشگام و پیشرو باشد.

➕نایب رئیس مجلس شورای اسلامی از روند واگذاری اوراق مشارکت توسط شهرداری‌ها در دولت فعلی انتقاد کرد و افزود: در حال حاضر به غلط فروش اوراق مشارکت برای تامین اعتبارات پروژه‌ها توسط شهرداری‌ها و تضمین بازپرداخت آن توسط شهرداری غلط است، در حالی که باید دولت این اوراق را تضمین کند.

آدرس کوتاه شده: