تشریح وضعیت پروژه کمربندی شمالی اسلامشهر
پنجشنبه, ۰۵ اسفند ۱۴۰۰ ۱۰:۴۸ ۱۲۲۲
طبقه بندی:
  • آخرین اخبار
  • اخبار ویژه
چچ
تشریح وضعیت پروژه کمربندی شمالی اسلامشهر

تشریح وضعیت پروژه کمربندی شمالی اسلامشهر

پروژه کمربندی شمالی شهر با پیشرفت مطلوبی در چند جبهه در حال انجام است.

به گزارش مرکز ارتباطات شهرداری اسلامشهر، پروژه کمربندی شمالی شهر با اعتباری حدود 140 میلیارد تومان توسط موسسه شهید رجایی قرارگاه خاتم الانبیا و با نظارت معاونت فنی وعمرانی شهرداری اسلامشهر در طول 6/8 کیلومتر از انتهای خیابان سوسنگرد شروع میشود و در تقاطع بلوار بسیج و خیابان برنده سیفی به انتها میرسد.

➕هدف از اجرای این طرح تسهیل در تردد شهروندان در سمت شمالی اسلامشهر و سهولت ترافیکی در سایر مسیرهای اسلامشهر می باشد که با احداث آن، ترددهای شهرهای همجوار از این مسیر انجام شده و از ترافیک داخل شهر کاسته خواهد شد.

➕پروژه از انتهای خیابان سوسنگرد با احداث زیرگذری از زیر خط گرم راه آهن شروع میشود و به سمت پل احمدآباد ادامه پیدا میکند و از زیر پل احمدآباد با احداث زیرگذر دیگری به سمت ایستگاه آپرین راه آهن میرود و در آنجا وارد اراضی راه آهن میشود و در انتهای شهرک طالقانی از اراضی راه آهن خارج میشود و به سمت ورزشگاه امام خمینی مسیر ادامه پیدا می کند. در طول این قطعه از مسیر جهت سهولت در تردد در شهرک طالقانی و ایجاد ارتباط سمت شمال و جنوب شهرک طالقانی، زیرگذری تعبیه شده که پس از آن مسیر ادامه پیدا کرده و در سمت ورزشگاه امام خمینی در مجاورت این ورزشگاه تونلی جهت عبور مسیر از زیر خط گرم راه آهن احداث میشود که طول این تونل دو دهنه 70 متری می باشد و بعد از عبور از آن نیز زیرگذری احداث میشود؛در ادامه مسیر تا انتهای خیابان 24متری مطهری ادامه پیدا کرده و پس از چهارراه باغ نرده مسیر به سمت تقاطع برنده سیفی ادامه پیدا میکند که جهت عبور از بلوار بسیج مستضعفین پل روگذری طراحی شده و در حال اجرا می باشد.

➕پروژه احداث این کمربندی که دارای 4 زیرگذر، یک روگذر، یک دور برگردان غیرهمسطح و یک دور برگردان همسطح می باشد در چند جبهه با پیشرفت مطلوبی در حال انجام است ؛

در ابتدای مسیر برای عبور از زیر خط گرم در ابتدای پروژه (سوسنگرد) اقداماتی همانند اجرای شمع ها و شمع های پل زیرگذر انجام شده ولیکن به جهت این که مجوز از طریق راه آهن هنوز صادر نشده کار در همان مرحله اجرای شمع ها باقی مانده که بلافاصله پس از اخذ مجوز عملیات ادامه پیدا خواهد کرد و همچنین در قسمتی از مسیر از زیر سوسنگرد به سمت پل احمدآباد، قسمتی از زیرسازی لمپو لوپا انجام شده و بسیاری از دیواره های لوپا نیز انجام شده است.

➕در ادامه مسیر قسمت غربی زیرگذر احمدآباد ایجاد شده و پس از اخذ مجوز راهنمایی رانندگی برای انحراف ترافیکی مورد نیاز، ضلع شرقی اجرا خواهد شد.

➕پس از پل احمد آباد به سمت آپرین، زیر سازی، جدول گذاری و آسفالت در یک لایه از مسیر انجام شده، که با اخذ مجوز از راه آهن مسیر به سمت شهرک طالقانی ادامه پیدا خواهد کرد که در این قسمت، زیر گذر طالقانی احداث شده، شمع ها زده شده و تابلیه روگذری زده می شود و تابلیه هم سطح کمربندی نیز درحال اجراست.

➕در ادامه مسیر، قسمت اعظمی از زیرسازی مسیر از انتهای طالقانی تا مقابل ورزشگاه امام خمینی انجام شده که با سرعت در حال انجام است و در زیر خط گرم راه آهن جنب ورزشگاه امام خمینی باید تونلی احداث شود و نیازمند مجوز از راه آهن است و اقداماتش در حال انجام است.

➕در جبهه دیگر، قسمتی از زیرگذر شمع ها و تابلیه پل (عرشه) زیرگذر انتهای خیابان 24متری در انتهای خیابان مطهری انجام شده و در قسمت دیگر باید به اراضی راه اهن وارد بشویم که پس از اخذ مجوز انجام خواهد شد و در ادامه زیرسازی تا 24متری مطهری تا باغ نرده زیرسازی مسیر درحال انجام است.

➕در ادامه، از باغ نرده تا بلوار برنده سیفی به زودی عملیات آسفالت انجام خواهد شد و پل روگذر شهید برنده سیفی در تقاطع بلوار برنده سیفی و بلوار بسیج مستضعفین که سه دهنه 30 متری دارد به صورت شبانه روزی و با سرعت در حال انجام است که در حال حاضر تمامی شمع ها و ستون های پل تقریبا به مرحله اتمام رسیده و دو سرستون زده شده و دو سر ستون دیگر باقی مانده که کار اسکافلد بندی و زیر سازی آنها نیز در حال انجام است .   

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
آدرس کوتاه شده: