مقاومت شهرداری اسلامشهر در برابر هزینه های عمرانی و جاری تحسین برانگیز است
شنبه, ۰۷ اسفند ۱۴۰۰ ۱۳:۰۵ ۴۲۶
طبقه بندی:
  • آخرین اخبار
  • اخبار ویژه
چچ
مقاومت شهرداری اسلامشهر در برابر هزینه های عمرانی و جاری تحسین برانگیز است

مقاومت شهرداری اسلامشهر در برابر هزینه های عمرانی و جاری تحسین برانگیز است

.

امروزه جذب درآمد برای شهرداری ها یکی از دغدغه های مهم و نگران کننده مدیریت شهری کلان شهرها و شهرهای کوچک کشور به حساب می آید، اما در این میان شهرداری هایی موفق هستند که بتوانند از فرصت ها و استعدادهای موجود در شهرهای خود، درآمدهای خود را افزایش دهند تا بتوانند از عهده مخارج سنگین هزینه های عمرانی و جاری برآیند.

بر همین اساس شهرداری اسلامشهر همزمان با اجرای پروژه های بزرگ، هزینه های جاری و به خصوص حقوق و دستمزد کارکنان خود، با برنامه ریزی های مدون در حوزه جذب درآمد توانسته است به جایگاهی برسد که این نگرانی برای مدیریت شهری اسلامشهر کمتر از شهرها و به خصوص کلان شهرهای کشور باشد.

برگزاری مرتب کمیته های درآمدی در مناطق ششگانه اسلامشهر یکی از راه هایی بود که سیستم مالی شهرداری را برای جذب درآمد تقویت کرده است، از سوی دیگر برون سپاری با هدف کاهش هزینه های خدمات شهری نیز موجب شده است یک صرفه جویی مالی خوبی در این نهاد صورت بگیرد.

اما نکته مهمتری که باعث شده است شهرداری اسلامشهر در پرداخت به موقع حقوق کارکنان خود و از آن مهمتر پرداخت هزینه های پروژه ها به موفقیت برسد، اجرای ارزان و مناسب با کارشناسی مدرن طراحی پروژه ها است که این موضوع به نوعی یکی از اقدامات قابل تحسین شهرداری اسلامشهر است.

البته این نکته را هم نباید فراموش کرد که هزینه اجرای هریک از پروژه های بزرگ این شهرداری همچون مترو اسلامشهر، کمربندی شمالی، ایستگاه متروی میدان نماز و... برابری می کند با تمام بودجه عمرانی بیشتر شهرداری های کشور و این همان دلیل مهمی است که باید مقاومت شهرداری اسلامشهر در برابر هزینه های عمرانی و جاری را تحسین کرد.

هر چند که پروژه های کمربندی شمالی با 140 میلیارد تومان، مترو اسلامشهر با 400 میلیارد تومان تا به امروز، ایستگاه مترو میدان نماز با 204 میلیارد تومان از طریق فروش اوراق مشارکت و اعتبارات داخلی شهرداری و حدود 14 میلیارد تومان نیز هزینه بوستان بزرگ شهید سلیمانی، اسلامشهر را در مسیر توسعه شهری قرار داده است، اما با یک نگاه اجمالی به هزینه این پروژه های عظیم به این نتیجه خواهیم رسید که یک همت بلند برای تامین این هزینه ها در شهرداری اسلامشهر وجود دارد که این شهر را نسبت به دیگر شهر های استان و بعضا کشور برجسته کرده است.

آدرس کوتاه شده: