عدم پایبندی مسئولین راه‌آهن به تعهدات با شهرداری اسلامشهر در خصوص پروژه کمربندی شمالی اسلامشهر
چهارشنبه, ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ ۰۸:۱۹ ۲۵۶
طبقه بندی:
  • آخرین اخبار
  • اخبار ویژه
چچ
عدم پایبندی مسئولین راه‌آهن به تعهدات با شهرداری اسلامشهر در خصوص پروژه کمربندی شمالی اسلامشهر

عدم پایبندی مسئولین راه‌آهن به تعهدات با شهرداری اسلامشهر در خصوص پروژه کمربندی شمالی اسلامشهر

شهردار اسلامشهر از بدعهدی مسئولین شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در تعهدات خود با شهرداری اسلامشهر در خصوص پروژه کمربندی شمالی شهر خبر داد.


به گزارش مرکز ارتباطات شهرداری اسلامشهر، محسن حمیدی شهردار اسلامشهر در بیستمین نشست رسمی شورا که با حضور تمامی اعضا و اصحاب رسانه برگزار شد، اظهار کرد: متأسفانه راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران به توافقاتی که در سال‌های اخیر با شهرداری اسلامشهر داشته، پایبند نیست که این موضوع موجب کندی سرعت انجام پروژه های عمرانی شهر شده است.

➕وی افزود: پروژه احداث کمربندی شمالی شهر که در چند جبهه در حال انجام است و در نقاطی از اراضی راه آهن عبور میکند، به دلیل عدم پایبندی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران به توافقاتی که شهرداری در سالهای گذشته با مدیران اسبق این شرکت داشته، دچار مشکلاتی گشته که موجب کندی در روند اجرای این پروژه کلان شده است.

➕حمیدی با اشاره به روند عملیات اجرایی مناسب دیگر پروژه های عمرانی در شهر تاکید کرد: همزمان با سالروز ولادت با سعادت منجی عالم بشریت، بوستان شش و نیم هکتاری شهید سلیمانی و دو ساختمان خدمات شهری طی مراسمی با حضور استاندار تهران و دیگر مسئولین افتتاح و بهره‌برداری خواهند شد و علاوه بر آن شفت دوم پروژه مترو اسلامشهر در شاطره هم افتتاح می‌گردد.

➕شهردار اسلامشهر ادامه داد: شهرداری اسلامشهر برای اجرای پروژه مترو تاکنون بالغ بر 500 میلیارد تومان از منابع شهرداری هزینه کرده و با برنامه‌ریزی انجام شده تونل مترو تا میدان نماز حفر خواهد شد و آمادگی لازم را داریم که در صورت تامین اعتبارات مورد نیاز طرح از طریق منابع ملی و استانی عملیات اجرایی احداث مترو تا میدان قائم و شهرستان‌های بهارستان و رباط کریم را هم برعهده بگیریم و اجرا کنیم.

➕وی با تاکید بر اهمیت احداث پروژه مترو اسلامشهر خاطرنشان کرد: با توجه به بیش از 500 هزار تردد درطول روز در محور آیت الله سعیدی و وجود ترافیک سنگین در این محور و همچنین جمعیت تقریبی دو و نیم میلیون ا شهرستان‌های اسلامشهر، بهارستان و رباط کریم و ضرورت دسترسی آنها به شهر تهران، احداث مترو می تواند بهترین راه حل برای کاهش ترافیک و تسهیل در دسترسی مردم باشد که باید مسئولین مربوطه پیگیری های جدی تری در این زمینه داشته باشند.

➕حمیدی با اشاره به بودجه سال 1400 شهرداری گفت: تاکنون بالغ بر هزار میلیارد تومان از بودجه شهرداری اسلامشهر در سال جاری محقق شده و تا پایان سال تمام تعهداتی که برای شهرداری تعیین شده تحقق می‌یابد.

آدرس کوتاه شده: