بودجه 1401 شهرداری منطقی و عملیاتی تر از گذشته
پنجشنبه, ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ ۱۱:۳۴ ۸۹
طبقه بندی:
  • آخرین اخبار
  • اخبار ویژه
چچ
بودجه 1401 شهرداری منطقی و عملیاتی تر از گذشته

بودجه 1401 شهرداری منطقی و عملیاتی تر از گذشته

رئیس شورای اسلامی شهر اسلامشهر گفت: بودجه پیشنهادی شهرداری برای سال 1401 نسبت به سالهای گذشته عملیاتی تر و منطقی تر بسته شده است.

به گزارش مرکز ارتباطات شهرداری اسلامشهر، محمد مهدی سلیمی رئیس شورای اسلامی شهر اسلامشهر با اشاره به برگزاری نشست‌های تخصصی بسیار برای بررسی و تصویب بودجه 1401 اظهار داشت: بودجه پیشنهادی شهرداری که مبلغ 1900 میلیارد تومان تقدیم شورا شده بود پس از کارشناسی و نشست‌های تخصصی بسیار با مبلغ یکهزار و 699 میلیارد تومان مصوب شد.

➕وی افزود: برای بودجه 1401 مولفه هایی چون میزان تحقق بودجه های سال‌های گذشته، نوع بستن بودجه سال‌های گذشته، منابع درآمدی، هزینه‌های غیر قابل انکار و غیرقابل تعطیل شهر، میزان حداقل هزینه های لازم برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام، اولویت بندی در پروژه ها، افزایش رفاه عمومی و... مد نظر قرار گرفته است.

➕سلیمی با اشاره به بازدیدهای محله محور اعضای شورای ششم تاکید کرد: از ابتدای شورای ششم با راه‌اندازی قرارگاه تحول محلات، اعضای شورای شهر با حضور در محلات که پایین‌ترین تقسیم‌بندی شهری است، حاضر و مشکلات محلات را احصا کرده‌اند تا در زمان تخصیص بودجه به صورت واقعی و عملیاتی اختصاص یابد.

➕رئیس شورای اسلامی شهر گفت: همواره به عدم عملیاتی بودن بودجه ها انتقاد داشتیم و بر همین اساس در بودجه نویسی سال 1401 ساختار شکنی کردیم و با بررسی بودجه 1400 که در ابتدا 1700 میلیارد بود و سپس 1400 میلیارد مصوب و با متمم به 1570 میلیارد رسید، با برگزاری نشست های تخصصی و جلسات با تمام اعضای شورا و ظرفیت‌هایی که در بودجه نویسی اثر گذارند و بررسی مولفه های اساسی، بودجه سال 1401 بسته و تقدیم کمیته انطباق شد.

➕وی با اشاره به اینکه بودجه سال 1401 با کمک همه صاحب نظران و متخصصان بسته شده، خاطرنشان کرد: با اتفاق خوبی که در شورای ششم افتاد، بودجه فقط در کمیسیون برنامه و بودجه بسته نشد بلکه از همه اعضای شورا، افراد و اشخاص متخصص و صاحب‌نظر، مدیران مناطق و متولیان مالی دعوت شد تا در جهت بسته شدن بهینه بودجه سال 1401 نظرات و پیشنهاداتشان را ارائه دهند، تا نظراتشان در بودجه نویسی لحاظ شود.

آدرس کوتاه شده: