رویش لاله در قطعه شهدا/ روز درختکاری در دارالسلام برگزار می شود
شنبه, ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ ۱۲:۵۲ ۹۱
طبقه بندی:
  • آخرین اخبار
  • اخبار ویژه
چچ
رویش لاله در قطعه شهدا/ روز درختکاری در دارالسلام برگزار می شود

رویش لاله در قطعه شهدا/ روز درختکاری در دارالسلام برگزار می شود

.

روز درختکاری یکی از مهمترین رسوم آخر سال است که در اسلامشهر نیز همچون شهرهای دیگر، این اتفاق مهم به بهترین شکل ممکن انجام می شود، روزی که نه تنها برای محیط زیستمان و طبیعت دارای اهمیت ویژه است، بلکه جزو رفتارهای انسانی، اخلاقی و معرفتی است.

درختی که امروز به دست من و تو کاشته می شود، همان منبع طبیعی خواهد شد که برای آیندگان از اهمیت ویژه ای برخوردار خواهد شد و این درخت همان صدقه جاریه ای خواهد شد که هم برای این دنیای ما موثر است و هم برای آخرتمان، که قطعا آرزو خواهیم کرد که ای کاش در این دنیای فانی دست به کارهای اینچنینی بیشتری می زدیم.

اما نکته مهمی که در روز درختکاری در اسلامشهر وجود دارد، برگزاری آن در دارالسلام و در کنار مزار شهدای گمنام خواهد بود که این اتفاق پر یمن برای اولین بار در تاریخ این شهر رقم خورده است.

اینکه در روز درختکاری، در دارالسلام شاهد کاشت تعداد انبوهی نهال خواهیم بود، یعنی تبدیل شدن یک محیط غمبار و حزن آلود به یک فضایی سرسبز که قاعدتا نقش مهمی در سلامت هوای آینده این قبرستان خواهد داشت.

جالب است که مراسم روز درختکاری در هفته منابع طبیعی، با نماد رویش لاله ها در قطعه شهدای گمنام دارالسلام با هدف ترویج فرهنگ حفظ محیط زیست برگزار خواهد شد.

????این مراسم در روز یکشنبه 15 اسفندماه مصادف با ولادت باسعادت سیدالشهدا امام حسین(ع) و روز پاسدار راس ساعت 10 صبح، با همکاری سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری و سازمان مدیریت آرامستان های شهرداری اسلامشهر برگزار می شود.

آدرس کوتاه شده: