هوای شهرمان را داشته باشیم
شنبه, ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ ۰۹:۲۶ ۳۷۷
طبقه بندی:
  • آخرین اخبار
  • اخبار ویژه
چچ
هوای شهرمان را داشته باشیم

هوای شهرمان را داشته باشیم

.


همیشه کمک کردن و حمایت کردن که با پول و هزینه نیست، بیشتر وقت ها هم میتونیم با اخلاقمان، رفتارمان و یا حتی با کلاممان، از یک نفر، از یک گروه و یا از یک نهاد خاصی حمایت کرد و وقتی نتیجه را بررسی می کنیم متوجه خواهیم شد که این مدل کمک کردن بهتر و بیشتر از کمک های مالی جواب داده است.

برای مثال ما همیشه سعی کردیم به عنوان یک شهروند متمدن از پاکبانان شهرمان از صبحگاه تا شامگاه مشغول نظافت شهر و کوچه هایمان است، حمایت کنیم و یک ارزش خاصی برایشان قائل شویم.

حالا اگر شما به نیت کمک و یا حمایت کردن، یک مبلغی را به عنوان هدیه به این افراد زحمتکش بدهید، شاید با واکنش جالبی مواجه نباشید ولی اگر همان پاکبان عزیز ببیند که شما زباله خوراکی را که خوردید، به جای آنکه در جوی آب و یا خیابان و پیاده رو بیاندازید، مستقیم داخل سطل زباله انداخته و یا اگر سطل زباله ای آن نزدیکی ها نبود نزد خود نگه میدارید تا به یک سطل زباله برسید، تمام خستگی روز آن پاکبان از تنش خارج خواهد شد و قطعا شاهد لبخند شیرینی در لبانش خواهید شد که هیچ مبلغ و پولی نمی تواند این نتیجه را در بر داشته باشد.

حالا از یک زاویه دیگر به این موضوع نگاه می کنیم؛ تمام درآمدهای شهرداری در راستای توسعه شهر و پروژه های عمرانی صرف می شود و این همان آرزویی که همه شهروندان اسلامشهری دارند، ولی جالب است بدانید که در هر ماه مبلغ قابل چشمگیری صرف پاکسازی جوی ها و کانال های سطح شهر می شود که از همان زباله های ریز پر شده است و در روزهای بارانی هم سر شهرداری غر می زنیم که ای بابا چرا آب باران توی خیابان جاری شده است.

اصلا پیچیده نیست که بدانید همان زباله کوچکی که در خیابان ها و یا جوی آبها ریخته می شود، یک بلای عظیمی می شود که چندین اکیپ خدمات شهری با ماشین آلات سنگین و هزینه قابل توجه باید دست به کار شوند که سهل انگاری برخی از شهروندان را جبران کنند. زیاد سخت نیست که یک شهروند متمدن باشیم. هوای شهر ما، پاکبانان و پول هایی که به شهرداری واریز می کنیم را داشته باشیم.

آدرس کوتاه شده: