جمع آوری حدود 78 هزار تن پسماند شهری از سطح شهراسلامشهر در طول سال جاری
دوشنبه, ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ ۰۸:۳۸ ۲۵۲
طبقه بندی: آخرین اخبار
چچ
جمع آوری حدود 78 هزار تن پسماند شهری از سطح شهراسلامشهر در طول سال جاری

جمع آوری حدود 78 هزار تن پسماند شهری از سطح شهراسلامشهر در طول سال جاری

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری اسلامشهر از جمع‌آوری و انتقال قریب به 78 هزار تن پسماند شهری در طول سال جاری به ایستگاه های میانی سطح شهر خبر داد.

به گزارش مرکز ارتباطات شهرداری اسلامشهر، بهزاد بذرگری رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری اسلامشهر با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده درطول سال جاری درحوزه پسماند گفت: از ابتدای سال 1400 تاکنون در حدود 78 هزارتن پسماند شهری از سطح شهر جمع‌آوری و به ایستگاه های میانی منتقل شده است.

بذرگری با اشاره به راه اندازی ایستگاه شماره 2 و پذیرش روزانه حدود 100 تن زباله در آن ایستگاه افزود: در طول سال جاری دو دستگاه سمی تریلر و دو دستگاه کشنده در ایستگاه شماره 2 مستقر و برکه تثبیت برای کاهش بار آلودگی شیرابه نیز ایجاد شده است.

➕رئیس سازمان مدیریت پسماند تصریح کرد: لایروبی کانال ها و رودخانه های شهر توسط ادوات سازمان مدیریت پسماند در جهت رفع گرفتگی نهرها و کانال های سطح شهر به صورت روزانه و به دلیل عدم رعایت برخی شهروندان و رها سازی زباله های خود در نهرها که باعث آبگرفتگی در کانالها می شود، انجام می گیرد.

➕وی ادامه داد: شهرداری با استفاده از ماشین آلات خود در این سازمان، با لایروبی انهار و کانال های سطح شهر از بروز مشکلات شهری جلوگیری می کند و روزانه در حدود 30 تن لجن از انهار و کانال های سطح شهر جمع‌آوری می‌شود.

بذرگری در ادامه بیان کرد: پسماندهای پزشکی حاصل از فعالیت بیمارستانها، درمانگاه‌ها، کلینیک ها، آزمایشگاه ها، مطب‌ها و... تحت نظارت شبکه بهداشت و درمان و اداره حفاظت محیط زیست توسط بخش خصوصی دارای مجوز از دانشگاه علوم پزشکی جمع آوری و پس از بی خطرسازی، تحویل شهرداری شده وسازمان مدیریت پسماند با بهره گیری از خودروی ویژه نسبت به انتقال ودفن بهداشتی در مراکز مجاز اقدام می نماید.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری افزود: سازمان مدیریت پسماند با در اختیار قرار دادن یک دستگاه پرس مکانیزه در اختیار پیمانکار جهت حمل زباله های بیمارستانی به محل تایید شده، تمامی همکاری‌های لازم را حتی در سخت‌ترین شرایط کرونا اعمال داشته است.

➕وی با اشاره به ضدعفونی مستمر معابر سطح شهر در شرایط کرونا تاکید کرد: به لطف استقلال و خودکفایی سازمان مدیریت پسماند درخصوص تعمیر و نگهداری خودروهای حمل و پخش محلول ضدعفونی، در هیچ یک از مأموریت‌ها دچار مشکل نشده و تا به امروز همچنان در خدمت اکیپ‌های ضدعفونی سطح شهر هستند.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری درباره افزایش پسماندهای آخر سال شهروندان نیز گفت: اگر بتوانیم با رعایت و تغییر الگوهای فرهنگ مصرف، تولیدزباله ها را مدیریت کنیم به طور قطع حجم پسماند روزهای پایانی سال افزایش نمی یابد، به طور نمونه اگر شهروندان دورریزی زباله های حجیم را در طول سال در روزهای آخر هفته قرار دهند، شاهد کاهش زباله در روزهای آخر سال خواهیم بود.

آدرس کوتاه شده: