اجرای مصوبات طرح ملی استقبال از بهار توسط سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اسلامشهر
یکشنبه, ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ ۱۳:۳۹ ۳۲۵
طبقه بندی:
  • آخرین اخبار
  • اخبار ویژه
چچ
اجرای مصوبات طرح ملی استقبال از بهار توسط سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اسلامشهر

اجرای مصوبات طرح ملی استقبال از بهار توسط سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اسلامشهر

سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اسلامشهردر راستای اجرای مصوبات استقبال از بهار اقدامات درخور شهروندان را به آنها ارائه کرد


به گزارش مرکز ارتباطات شهرداری اسلامشهر ؛ سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی اسلامشهر در حوزه حریق و حوادث درخصوص طرح ملی استقبال از بهار موارد بسیار مهمی را از قبل از آغاز سال نو تا روز طبیعت انجام داده است که اهم این موارد به شرح ذیل میباشد.

????1.آماده باش کامل پرسنل عملیاتی در دو رده عملیاتی اطفاء و امداد و نجات.

????2.تست و بازبینی کلیه خودروهای عملیاتی و تجهیزات مربوط به نجات و اطفاء و تکمیل ظرفیت مورد نیاز .

????3. استقرار 3 دستگاه خودروی مجهز ایسوزو با قدرت عملیاتی بالا در معابر در مراکز خرید پرتردد و حساس سطح شهر به منظور تسریع در خدمات رسانی مطلوب در صورت بروز حوادث احتمالی.

????4.تخصیص و تجهیز 3 دستگاه خودروی عملیاتی سبک گشت زن در سطح شهر مجهز به انواع خاموش کننده ها و ارائه توصیه های ایمنی به همشهریان در مواقع اضطراری‌.

????5. حضور پرسنل عملیاتی و واحد پیشگیری در ستاد ملی استقبال از بهار و توزیع کتابچه های ایمنی در خصوص رعایت اصول ایمنی در منازل و هنگام سفر و طرح پرسش و پاسخ و استقرار خودروی مجهز عملیاتی در پایگاه میدان قائم.

????6.نظارت و سرکشی شبانه روزی روئسای ایستگاه‌ها ی عملیاتی هفت گانه در قالب کشیک 24 ساعته با نظارت مستقیم سرپرست سازمان جهت حفظ آمادگی پرسنل شیفت های عملیاتی در خدمات رسانی شایسته و در خور همشهریان.

????7.ارائه توصیه ها و هشدارهای ایمنی لازم به شهروندان با نصب بنر در خیابان‌ها و معابر اصلی شهر جهت ارتقاء سطح آگاهی همشهریان توسط روابط عمومی سازمان.

????8.برگزاری جلسات تعامل و همکاری مستمر با سایر ارگانها و سازمان‌های ذیربط به منظور تسریع در خدمات رسانی مطلوب به شهروندان( عوامل انتظامی، راهور، اورژانس ...)

????9.بازدید، پایش و صدور دستورالعملهای ایمنی اجرایی و نظارت بر حسن انجام آن به صورت مستمر در ایام پایانی سال و نوروز با هدف کاهش ضریب ناایمنی در سطح شهر توسط گروه برنامه ریزی و پیشگیری سازمان.

????10.ارائه آموزش به سایر سازمان‌ها و ارگانها از جمله خدمتگزاران مردم در یگان ویژه نیروی انتظامی در خصوص نحوه کار با انواع خاموش کننده ها و تعامل و هم اندیش در صورت بروز وقوع هر گونه بحران و مواقع اضطرار(سیل،زلزله و انسان ساز) توسط واحد آموزش سازمان.

????11.تحویل 50 دستگاه انواع خاموش کننده های اطفایی به پرسنل خدوم خدمات شهر و آرامستانها با هدف تعامل و تسریع درخدمات رسانی مطلوب به همشهریان.

????12.استقرار 5 اکیپ از نیروهای با سابقه عملیاتی با تجهیزات کامل جهت احتیاط آرامستان دارالسلام و آستان مقدس امام زاده عقیل (ع) در جهت تعامل و ارتقاء سطح خدمت رسانی و اطمینان خاطر مراجعین از نظارت کامل سازمان‌های خدمات رسان در پیشگیری از وقوع حوادث و خدمات رسانی مطلوب، یکپارچه و مشارکت و همدلی تمامی ارگانهای حاضر در پنجشنبه آخرسال.

????13.ارائه توصیه ها و نکات ایمنی در سطح شهر در خصوص مراسم پایانی سال و ایام نوروز توسط رسانه های گروهی سطح شهرستان با هدف ارتقاء سطح آگاهی شهروندان.

????14. برگزاری جلسات متعدد با مشارکت سرپرست سازمان و روسای ایستگاههای هفتگانه و تصمیم بر ضرورت آماده باش کامل نیروها و استقرار دو دستگاه خودروی عملیاتی معین برای احتیاط 13 فروردین روز طبیعت جهت تسریع در امدادرسانی به همشهریان.

آدرس کوتاه شده: