افتتاح و بهره‌برداری بخشی از کمربندی شمالی اسلامشهر تا عید سعید فطر
چهارشنبه, ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ ۱۲:۳۲ ۴۱۴
طبقه بندی:
  • آخرین اخبار
  • اخبار ویژه
چچ
افتتاح و بهره‌برداری بخشی از کمربندی شمالی اسلامشهر تا عید سعید فطر

افتتاح و بهره‌برداری بخشی از کمربندی شمالی اسلامشهر تا عید سعید فطر

شهردار اسلامشهر از افتتاح و بهره‌برداری بخش‌هایی از کمربندی شمالی اسلامشهر تا عید سعید فطر خبرداد.

به گزارش مرکز ارتباطات شهرداری اسلامشهر، محسن حمیدی شهردار اسلامشهر در بیست و دومین جلسه رسمی شورای شهر اسلامشهر که با حضور اعضای شورای شهر، مدیران شهرداری و اصحاب رسانه در صحن علنی شورا برگزار شد، با ارائه گزارشی از روند عملیات اجرای پروژه کمربندی شمالی اظهار داشت: همزمان با عید سعید فطر بخش‌هایی از کمربندی شمالی پروژه شهید سلیمانی افتتاح و زیر بارترافیک میرود.

➕حمیدی با تاکید بر فعال بودن کارگاه پروژه کمربندی شمالی شهر افزود: با تکمیل عملیات اجرایی پل احمدآباد مستوفی، بخشی از کمربندی شمالی قابل بهره‌برداری می‌شود و در جبهه دیگری از کار تابلیه ضلع شرقی انتهای خیابان مطهری تا هفته آینده احداث می شود.

➕وی با تاکید بر ضرورت اهمیت تکمیل سریع پروژه شهید سلیمانی بیان کرد: امروز دستگاه کشش کابل های پل تقاطع غیرهمسطح خیابان شهید برنده سیفی وارد کارگاه شد که تا هفته آینده عرشه های پل نصب می‌شود و تا نیمه نخست سال جاری بخش هایی از کمربندی شمالی اسلامشهر تکمیل افتتاح و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

➕شهردار اسلامشهر با اشاره به برخی موانع پیش روی اجرای طرح‌های عمرانی شهر، تاکید کرد در بحث اجرای پروژه 24 متری کنارگذر راه‌آهن و کمربندی شمالی در طی سالهای گذشته توافقاتی با مسئولین راه آهن جمهوری اسلامی ایران توسط شهرداری، رئیس شورای شهر و فرماندار وقت انجام و پیگیری های متعددی صورت گرفته که با تغییرات ایجاد شده در مدیریت راه‌آهن بخش‌هایی از این توافقات به نتیجه نرسیده و ادامه فعالیت این دو پروژه در انتظار مجوزها و همکاری راه آهن است.

➕وی گفت: در بحث احداث بندر خشک آپرین، راه آهن به توافقات خود با شهرداری عمل نکرده و در جلسه اخیری که با رئیس کل راه آهن با حضور دکتر شریفیان نماینده مردم اسلامشهر در مجلس داشتیم مسائل و مشکلات مطرح و مقرر شد در اسرع وقت راه‌آهن با رفع موانع و صدور مجوزهای لازم مقدمات ادامه فعالیت اجرایی پروژه های عمرانی شهر را فراهم سازد.

➕حمیدی با ارائه گزارشی از پروژه مترو اسلامشهر تصریح کرد: دستگاه TBM پس از عبور از شفت پشتیبان شاطره، به لحاظ فنی و سرویس‌های دوره‌ای به مدت دو هفته غیرفعال شده بود که از دو روز گذشته کار خود را آغاز کرد و پس از حفر400 متر تونل به سمت اسلامشهر به منظور انجام عملیات جمع آوری و جابجایی تجهیزات ریل پشتیبان این دستگاه 45 روز متوقف و غیر فعال می شود.

➕وی با اشاره به وجود پرونده های بیشماری در کمیسیون ماده 5 گفت: در سال 1399 با تلاش ها و پیگیری های انجام شده تعداد 9پرونده از شهرداری اسلامشهر در کمیسیون ماده 5 تعیین تکلیف و خارج شده که در سال 1400 این تعداد به بالغ بر 50 پرونده رسیده و امیدواریم در سال 1401 این تعداد افزایش بیشتری یابد و پرونده های کلان موجود رسیدگی و تعیین تکلیف شود.

➕شهردار اسلامشهر در خصوص احداث بازارچه یاس خاطرنشان کرد: احداث بازارچه پروتینی یاس یک پروژه سرمایه‌گذاری چند میلیارد تومانی با مشارکت بخش خصوصی بوده که بر اساس قرارداد فی مابین شهرداری و سرمایه‌گذاری که به روش BOT انجام می‌شود این مجموعه بعد از گذشت مدت هفت سال و نه ماه مدت اجرای آن به شهرداری واگذار و تحویل داده می‌شود.

آدرس کوتاه شده: