حفظ سرانه های عمومی و خدماتی، اولویت معاونت معماری و شهرسازی اسلامشهر
دوشنبه, ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۱۲:۴۴ ۲۴۴
طبقه بندی: آخرین اخبار
چچ
حفظ سرانه های عمومی و خدماتی، اولویت معاونت معماری و شهرسازی اسلامشهر

حفظ سرانه های عمومی و خدماتی، اولویت معاونت معماری و شهرسازی اسلامشهر

معاون معماری و شهرسازی شهرداری اسلامشهر گفت: اولویت معاونت معماری و شهرسازی حفظ سرانه های عمومی و خدماتی و پیش بینی درآمد پایدار جهت توسعه و رونق شهر است.

به گزارش مرکز ارتباطات شهرداری اسلامشهر، علی درزی معاون معماری و شهرسازی شهرداری اسلامشهر با اعلام خبر فوق اظهار داشت: اولویت کاری ما در پاسخ به درخواستهای تغییر کاربری مالکین برخی املاک بزرگ حفظ سرانه های عمومی و خدماتی شهر و افزایش درآمد و توسعه و رونق شهر با پیش بینی درآمد پایدار است.

➕وی افزود: در سال گذشته ضمن ارسال پرونده های جدید به کمیسیون ماده پنج تمام تلاش خود را بکار بست تا پرونده های ارسالی در سالهای گذشته را تعیین تکلیف نماید که ماحصل آن اخذ بالغ بر 50 فقره مصوبه از کمیسیون ماده پنج و کارگروه تخصصی امور زیر بنایی بوده که از همین این تعداد می توان به تعاونی مسکن کارکنان شهرداری منطقه شش اسلامشهر و مجتمع درمانی، فرهنگی، ورزشی سوده در قطعه زمینی به مساحت حدود20 هزار متر مربع با بیش از 42000مترمربع بنا در 7طبقه در شهرک واوان و یا اخذ مصوبه صدور مجوز احداث بنای تجاری برای املاک واقع در ضلع جنوبی خیابان 20متری تعاونی مسکن ستاد اجرایی فرمان حضرت امام شهرک واوان اشاره کرد.

➕درزی با اشاره به وجود تنها مجموعه درمانی بیماران خاص در جنوب استان تهران تأکید کرد: مجتمع درمانی سوده واوان بعنوان تنها بیمارستان مخصوص بیماران کلیوی به بیماران جنوب غرب استان تهران خدمات درمانی ارائه می‌کند، درحالیکه بدلیل فضای کم و مشکلات عدیده قابلیت خدمات دهی به مراجعین را نداشت که با پیگیری‌های انجام شده مصوبه احداث ساختمانی در زمینی به مساحت 20 هزار مترمربع از کمیسیون ماده 5 اخذ و در حال اخذ پروانه می باشد.

➕وی همچنین اظهار داشت: در سال 1400 با پیگیریهای متعدد از کمیسیون ماده5 تعیین تکلیف و اخذ مصوبه کمیسیون ماده5 برای 10 قطعه بلاتکلیف در محور اصلی جاده ساوه به سرانجام رسید و درحال حاضر نیز در حال پیگیری افزایش تراکم در 317هکتار اراضی فاز قدیم و توسعه واوان میباشد که با توجه به درخواستهای متعدد مالکین این املاک پس از ابلاغ طرح تفصیلی در سال 93 تاکنون به نتیجه نرسیده بود به لطف خدا با برگزاری جلسات متعدد و بازدید اعضای کمیته کار کمیسیون ماده پنج از محل در نهایت در جلسه کمیته کار مطرح و مورد موافقت واقع و در انتظار برگزاری جلسه کمیسیون ماده پنج است.

➕درزی با اشاره به اتمام مدت اجرای طرح جامع شهرستان اسلامشهر گفت: با توجه به اتمام افق طرح جامع شهرستان اسلامشهر در سال 1400 و ضرورت و اهمیت این امر اقدامات لازم به منظور تامین بودجه و عقد قرارداد با سازمان نقشه برداری کشور به منظور تهیه تصاویر هوایی به روز میباشد.

➕وی با تأکید بر اینکه تأمین سرانه های آموزشی، فرهنگی، درمانی، فضای سبز و... از اولویت برنامه های معاونت معماری و شهرسازی است، افزود: معاونت معماری و شهرسازی اسلامشهر ضمن انجام فعالیت‌ها و پیگیری امور محوله از قبیل صدور پروانه، پایان کار، پاسخ به استعلام های مناطق و سازمان‌ها و ادارات، تشکیل کارگروه‌های طراحی و برنامه ریزی شهری و کارگروه تعریض، حضور در جلسات کمیسیون‌های ماده 5 و کارگروه‌های تخصصی امور زیربنایی برنامه ریزی توسعه روستایی، عشایری، شهری سرزمین و آمایش و محیط زیست و رسیدگی به امور مهندسین ساختمان، حفظ سرانه های عمومی و خدماتی را که زیرساختی برای آیندگان است را در دستور کار خود دارد.

➕معاون معماری و شهرسازی در ادامه گفت: پرونده 33 مهندس ناظر بدلیل برخی تخلفات و کوتاهی در صدور گزارشات خویش به شهرداری، به شورای انتظامی معرفی شده است.

➕وی در خاتمه یکی از علل بلاتکلیفی برخی پرونده ها اعم از حقیقی و حقوقی در کمیسیون ماده پنج را وجود برخی موانع قانونی و اخذ نظریه و عدم نیاز برخی مراجع ذیصلاح دانسته که مالکین این املاک قبل از استعلام از شهرداری اقدام به معامله و خرید زمین می کنند.

➕درزی با تشکر از پیگیری ها و همراهی دکتر شریفیان نماینده مردم شریف اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی، استانداری تهران، فرمانداری اسلامشهر و مسئولین و دست اندرکاران معاونت معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی و مجموعه مدیریت شهری اسلامشهر خاطرنشان کرد: انشالله با وفاق و همدلی هرچه تمامتر شاهد رونق و توسعه شهر و جلب رضایت مردم شریف که در واقع سرمایه های اصلی و واقعی این شهر هستند باشیم.

آدرس کوتاه شده: