پیاده سازی مدل اطلاعات ساخت(BIM) در طرح ایستگاه مترو میدان نماز
شنبه, ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ ۱۲:۵۰ ۱۸۴
طبقه بندی:
  • آخرین اخبار
  • اخبار ویژه
چچ
پیاده سازی مدل اطلاعات ساخت(BIM) در طرح ایستگاه مترو میدان نماز

پیاده سازی مدل اطلاعات ساخت(BIM) در طرح ایستگاه مترو میدان نماز

با توجه به انتشار سند پیاده سازی مدل اطلاعات ساخت در پروژه های عمرانی از طرف سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران در سال گذشته، اقدامات لازم جهت انجام و پیاده سازی آن در طرح مترو اسلامشهر آغاز شد.

به گزارش مرکز ارتباطات شهرداری اسلامشهر، در ابتدا با همکاری با دانشگاه صنعتی شریف سند پیاده سازیBIM (Building information modeling)، طرح مترو اسلامشهر(BEP) تدوین و تصویب و در کارها و مناقصات بعنوان سند بالادستی قرار گرفت؛ بر همین اساس مناقصات انتخاب مشاور و پیمانکار ایستگاه میدان نماز برگزار و در قراردادهای پروژه نیز شرح خدمات مربوطه در نظر گرفته شد.

➕شایان ذکر است از اهداف اصلی پیاده سازی BIM در طرح مترو، بهینه سازی فضاها در طرح معماری، کاهش تداخلات طراحی به منظور بهینه سازی حداقل ده درصدی زمان و هزینه طرح، تسهیل مدیریت تداخلات، ایجاد مدل و اطلاعات مناسب چون ساخت جهت تحویل به بهره بردار می باشد.

مدلسازی اطلاعات ساخت (BIM) پروسه ای است که با ساخت مدل سه بعدی هوشمند و پر از اطلاعات آغاز می شود که در هر یک از فازهای طراحی ، ساخت و مدیریت و نگهداشت ساخته های پروژه کمک می نماید و کمک شایانی در امر تسریع و تدقیق روند ساخت پروژه های بزرگ می نماید.

آدرس کوتاه شده: